کشورهای-اروپایی-لوکزامبورگ
امتیاز ما

کشورهای اروپایی علاوه بر طبیعت زیبا دارای فرهنگ و هنر غنی‌ای هستند که در طول تاریخ این کشورها به صورت نقاشی‌ها و آثار هنر و معماری‌ها ثبت شده و امروزه نشان‌دهنده‌ی فرهنگ این کشورها هستند. در بخش قبلی این مطلب با برخی کشورهای اروپایی مانند اتریش، بلژیک، استونی و دانمارک آشنا شدید. در ادامه درباره‌ی کشورهای بیشتری از لیست خواهید خواند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

 آلمان

بازارهای-کریسمس-آلمان

همانند «بلژیک»، بخش اعظم هویت فرهنگی کشور آلمان در جشن‌ها و سنت‌های این کشور جای داده شده است. فستیوال اکتبر «مونیخ» که رویداد هرساله میلیون‌ها بازدید کننده دارد به یک رویداد جهانی تبدیل شده است. یکی از سنت‌های معروف آلمان، برپایی بازارهای کریسمس است صدها بازار کوچک و بزرگ کریسمس در سراسر آلمان برپا می‌شود؛ از بازارهای کوچک در دهکده‌ها گرفته تا بازارهای بزرگ‌تر که بخشی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای بزرگ‌تر مانند «نورنبرگ» یا «درسدن» هستند. آنچه همه‌ی این بازارها به نمایش می‌گذارند، فرهنگ آلمانی است. بوی غذاها و شیرینی‌های سنتی آلمانی در سرتاسر این بازارها حس می‌شود و هر غرفه صنایع دستی آلمانی را برای فروش به نمایش گذاشته است.

ایرلند

حلقه-کری-ایرلند

یکی دیگر از کشورهای اروپایی که دارای فرهنگ و سنتی غنی است، «ایرلند» است. یکی از سنت‌های ایرلندی برگزاری مراسم «روز سنت پاتریک» است که امروزه به یک رویداد جهانی تبدیل شده و در بیشتر کشورهای دنیا این روز را به مناسبت گرامیداشت فرهنگ و میراث ایرلندی جشن می‌گیرند. مناظر طبیعی و افسانه‌های این کشور نقش مهمی را در ادبیات ایرلند بازی می‌کنند.  به علاوه، زیبایی طبیعی ایرلند، به اندازه‌ی هنر این کشور نقش مهمی در میراث فرهنگی ایرلند دارد. جاذبه‌های گردشگری‌ای چون «حلقه‌ی کری» و «جزایر آران» هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به ایرلند جذب می‌کند.

لوکزامبورگ

کشورهای-اروپایی-لوکزامبورگ

فرهنگ «لوکزامبورگ» در سه زبان که مردم به آنها صحبت می‌کنند خودش را نشان می‌دهد؛ زبان‌های فرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی. لوکزامبورگ برو روی یک زمین مرتفع قرار گرفته و مناظر طبیعی، پل‌ها و مناظر شهری این کشور جلوه‌ی زیبایی به آن بخشده است. در لوکزامبورگ می‌توان ساعت‌ها در مناظر فوق‌العاده پیاده‌روی کرد و شاهد فرهنگ و تاریخ و طبیعت این کشور بود. کنسرت‌های موسیقی وقت ناهار یا نمایشگاه‌ها و موزه‌ها از جمله این رویدادهای فرهنگی هستند. در خارج از شهر، قصرها و کاخ‌های زیادی وجود دارند که بخش متاثر از فرانسه و آلمان این کشور را نشان می‌دهند.

مالت

کشورهای-اروپایی-مالت

«مالت» یکی از کوچک‌ترین کشورهای جهان است با این حال ۹ جایگاه در میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است. پایتخت این شهر به نام «والتا» تماما به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. فرهنگ کشور «مالت» شامل همه‌ی کشورهایی است که در طول تاریخ این کشور با آن در ارتباط بوده‌اند. این کشور توسط «فنیقی‌ها»،‌ «یونانی‌ها»، «اعراب» و شوالیه‌های «سنت جان» اداره شده است.  کلیسای جامع «سنت جان» نمونه‌ای از ساختمان‌های سبک «باروک» بوده و به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای کشورهای اروپایی شناخته می‌شود. موزه‌ی ملی هنرهای زیبا که در کاخ «روکوکو» واقع شده است، از دیگر نمونه‌های فرهنگی این کشور است.

هلند

کشورهای-اروپایی-مالت

آخرین کشوری که در لیست فرهنگی‌ترین کشورهای اروپایی بررسی شد، کشور هلند است. هلند پر از آثار فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی است؛ کانال‌های «آمستردام»، زمین‌های پوشیده شده از گل‌های لاله در بهار، آسیاب‌های بادی در دهکده‌ی «کیندردیک» که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است از نمونه‌های این جاذبه‌ها هستند. هنرمندان زیادی در طول تاریخ آثار خود را در هلند به جا گذاشته‌اند. موزه‌ی ملی آمستردام خانه‌ی شاهکارهای هنری‌ای مانند «زن شیردوش» از «ورمیر» و «ایزاک و ربکا» از «رامبراند» است که در سفر به هلند حتما باید از آن دیدن کرد.  موزه‌های کوچک دیگری هم وجود دارند که فرهنگ و هنر هلند را به نمایش می‌گذراند.

برای خرید بلیظ هواپیما به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.