امتیاز ما

هر کشوری فرهنگ خاص خودش را دارد. اما چه چیزی باعث می‌شود یک کشور از لحاظ فرهنگی از دیگر کشورها برتر باشد؟ امروز به معرفی ۱۰ مورد از فرهنگی‌ترین کشورهای اروپایی می پردازیم که فرهنگ و هنر و تاریخ آنها می‌تواند برای گردشگران متفاوت و جالب باشد.  در ادامه درباره‌ی این کشورها بیشتر خواهید خواند. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

فرهنگی‌ترین کشورهای اروپایی ؛ اتریش

کشورهای اروپایی-اتریش

شهرهای «اتریش» و معماری زیبای این کشور کلید اصلی هویت فرهنگی اتریش هستند. «سالزبورگ» و «وین» هردو به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شوند. خیابان‌های قدیمی وین و مناظر شهری آن نقش مهمی در ادبیات اتریشی برای مثال در «داستان رویایی» از «آرتور شنیتسلر» داشته‌اند. ساختمان‌هایی چون کلیسای جامع «سنت اشتفان» در وین و کاخ «شون‌برون» از جمله نمونه‌های تاریخ غنی و پربار اتریش هستند.

بلژیک

کارناوال-بنش

«بلژیک» سابقه‌ی خیلی خوبی در دستاوردهای فرهنگی مخصوصا در زمینه‌ی «کمیک» و «کارتون» است. «ژرژ پروسپر رمی» که با نام «هرژه» شناخته می‌شود، کمیک «ماجراهای تن‌تن» را در سال ۱۹۲۹ آغاز کرد درحالیکه «پیو» کمیک «اسمورف‌ها» را در سال ۱۹۵۸ خلق کرد. افسانه‌های قومی در بلژیک اهمیت زیادی دارند و امروزه فستیوال‌های زیادی در سراسر کشور با الهام از این افسانه‌ها برگزار می‌شود. «کارناوال بنش»‌ هر سال در روز «چهارشنبه‌ی خاکستر» برگزار می‌شود که در آن صدها شرکت‌کننده در لباس‌های نمایشی و ماسک‌های مومی در خیابان‌ها راه می‌روند تا بدیمنی را دور کنند.

جمهوری چک

سفر-به-جمهوری-چک

از جای جای کشور چک، مخصوصا در پایتخت این کشور، «پراگ» که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود می‌توان گوشه‌هایی از فرهنگ این کشور را مشاهده کرد. این شهر به دلیل معماری منحصربفرد، هنر و هنر آشپزی شهرت پیدا کرده است. شاید غذاهای جمهوری چک نتواند با غذاهای کشورهایی چون ایتالیا یا فرانسه رقابت کند اما قطعا این کشور در آشپزی حرفی برای گفتن دارد. سوپ‌های گرم و خوشمزه و غذاهایی که بیشتر با گوشت طبخ می‌شوند، جایگاه آن را در میان کشور‌های اروپایی در سال‌های اخیر در رتبه‌های بالاتری قرار داده است. زندگی در چک

دانمارک

کشورهای-اروپایی-دانمارک

تاریخ دانمارک تمرکز زیادی بر روی هنر داشته است. تا به امروز هنر و فرهنگ این کشور به طور مستقیم توسط دولت حمایت شده و اهداف هنری همچنان تشویق می‌شوند. موزه‌های دانمارک به ویژه «نگارخانه‌ی ملی دانمارک»، محلی برای نگهداری مجموعه‌ی بزرگی از نقاشی‌های هنرمندان دانمارکی و دیگر کشورها است. شاید مهم‌ترین میراث فرهنگی دانمارک، معماری این کشور باشد. کلیسای«Grundtvig» در «کوپنهاگ» یک نمونه‌ی کلاسیک از معماری «اکسپرسیونیسم» است. از نمونه‌های دیگر معماری می‌توان به معماری معاصر کلیسای «باگسوارد» اشاره کرد که توسط «یورن اوتزان» طراح تالار اپرای سیدنی طراحی و ساخته شده است.

استونی

کشورهای-اروپایی-استونی

در میان کشورهای اروپایی، استونی یکی از کشورهای کمتر شناخته شده است. استونی در پایتخت قرون وسطایی خود، معماری‌های با شکوهی را به نمایش می‌گذارد.  علاوه بر این، دارای رستوران‌هایی هیجان‌انگیز با بهترین غذاهای اروپای شرقی است. موسیقی‌دان‌های مطرح زیادی در سبک کلاسیک از جمله «آروو پرت» و «نیمه یروی» از این کشور ظهور کرده‌اند. فستیوال‌های موسیقی زیادی از جمله «هفته‌ی موسیقی تالین» در این کشور برگزار می‌شود که مکانی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای جوانان استونیایی است. یک فستیوال موسیقی هم هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود که در آن هزاران نفر از مردم کشور استونی دور هم جمع شده و آواز می‌خوانند.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد کشورهای اروپایی صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.