شهرهای هند | هندوستان
امتیاز ما

هندوستان به‌خاطر فرهنگ عجیب، غذاهای خوشمزه، زیبایی تماشایی و  میراث با ارزشی که داراست، مشهور می‌باشد. ما زیباترین شهر‌های این کشور را با مناظر خیره کننده شهری و چشم‌اندازهای پررونق فرهنگی که باید بازدید کنید، به شما معرفی خواهیم کرد. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

«بنارس» (Varanasi)

بنارس | هند

«بنارس» یکی از زیبا‌ترین شهرهای تاریخی و معنوی واقع در شمال هند است. اولین تاریخ سکونت در این شهر به قرن 11 میلادی می‌رسد که نشان می‌دهد این شهر یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌ها در جهان است. این شهر مکان مقدسی برای ادیان «هندو» و «جین» است. بنارس همچنین خانه‌ای برای طیف وسیعی از فروشندگان، روحانیون هندی، کارآفرینان، کشیشان، زائران و خانواده‌ها می‌باشد. آنچه آنها را در کنار هم جمع کرده است، احترام و پشت‌گرمی آنها به رود «گنگ» است. صحنه‌هایی از انجام مراسم مذهبی که مسافران می توانند در رود گنگ در مقابل برخی از معابد شاهد آن باشند، مخصوصا هنگام طلوع خورشید، قطعا یکی از شکوهمند‌ترین صحنه‌ها در جهان می‌باشد. 

«اودی‌پور» (Udaipur)

اودی‌پور | هند

«اودی‌پور» شهری واقع در ایالت «راجستان» هندوستان می‌باشد که بیشتر به خاطر داشتن دریاچه‌ها، قلعه‌ها، معابد و قصرهای خیره کننده مشهور است و البته نباید دیدن آن را از دست داد. عشاق زمانی‌که بشنوند که این شهر مملو از چشم‌انداز‌های عاشقانه و باغ‌های زیبا‌ی بی‌کران است، قطعا مشعوف خواهند گشت. این شهر همچنین در طول سال‌ها محل فیلم‌برداری فیلم‌های زیادی نیز بوده است. اودی‌پور همچنین یک شهر بسیار رنگارنگ است، به طوریکه مردم محلی ترجیح می‌دهند لباس های رنگی روشن بپوشند. در این شهر نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های رنگارنگی نیز در طول سال برگزار می‌گردد.

«بنگلور» (Bangalore)

بنگلور | هند

طبق یکی از آخرین نظرسنجی‌ها، «بنگلور» به عنوان بهترین شهر برای زندگی در هند انتخاب شد. در گذشته این شهر به دلیل داشتن فضای سبز وسیع در سراسر شهر، با نام «بهشت مستمری‌بگیران» و “شهر بوستان هند” شناخته می‌شد. در حال حاضر، این شهر توسعه یافته و در نتیجه تبدیل به یک کلان‌شهر بزرگ با فضای سبز کمتری شده است. با این حال، هنوز هم به اندازه کافی دارای جذابیت‌هایی است که بتوان آن را یکی از زیبا‌ترین شهرهای هند دانست. علاوه بر این، جنگل‌های سرسبز انبوهی هنوز هم در اطراف شهر یافت می‌شود. بنگلور همچنین مرکز اصلی صنعت فناوری اطلاعات هندوستان است که معمولا از آن با عنوان “دره سیلیکون هند” یاد می‌شود.

«دهلی» (Delhi)

دهلی | هند

درست است که «دهلی» پایتخت هند و خاستگاهی برای شاخه‌های مجریه، قضائیه و مقننه حکومت است، اما این شهر فراتر از این صحبت‌ها می‌باشد. این شهر یک کانون فرهنگی و کلان شهری بزرگ مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسیار برای ارائه به بازدیدکنندگان می‌باشد. این شهر همچنین یک مرکز خوراک و مد نیز می‌باشد. مسافران می‌توانند برای کسب بهترین تجربه‌های غذا‌خوری و تفریحات شبانه (سینما و تئاتر و …)، و همچنین برای گشت و گذار به این شهر بروند، چرا که این شهر محلی دارای معابد، مساجد و قلعه‌های خیره کننده و شگفت‌انگیز بسیاری می‌باشد، از جله «قلعه سرخ» یا «لال قلعه»، «مسجد جامع دهلی» و «معبد لوتوس» یا «نیلوفر آبی».

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.