امتیاز ما

 

گرفتن ویزای لائوس آسان است و بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. جدای از گرفتن ویزا به روش‌های سنتی در سفارت یا کنسولگری لائو پی-دی-آر مسافران اکثر ملیت‌ها می‌توانند هنگام ورود، ویزای لائوس را در فرودگاه بین‌المللی وینتیان، لوانگ پرابنگ و پکس و در نقاط مختلف گذرگاه مرزی با کشورهای همسایه مانند تایلند، ویتنام و چین بگیرند.

ویزای لائوس

ویزای توریستی ورودی معمولی، به مدت ۳۰ روز معتبر است. هزینه ویزای عمومی هنگام ورود، ۳۰ دلار آمریکا است – یکی از عکس‌های هم‌اندازه پاسپورت را برای فرم درخواست ویزا و دیگری را برای پشتیبان آماده کنید. برای اقامت توریستی طولانی‌تر می‌توانید ویزای ۶۰ روزه را قبل از ورود به لائوس از سفارت/کنسولگری اخذ کنید. تمدید مدت اقامت برای ۳۰ روز دیگر نیز امکان‌پذیر است، اما باید قبل از انقضا در اداره مهاجرت درخواست تمدید کنید.

گذرنامه شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته و دارای حداقل ۱ صفحه خالی جهت مهر ویزا باشد. از ورود مسافرانی که اعتبار گذرنامه آن‌ها کمتر از ۶ ماه بوده و یا دارای هیچ صفحه خالی در گذرنامه برای مهر ویزا نبوده‌اند، جلوگیری می‌شود.

برخی از گردشگران ممکن است قبل از رسیدن ترجیح دهند که مهر ویزا را دریافت کنند، بنابراین چون کارهای ویزای آن‌ها از قبل کاملاً انجام‌شده، هنگام رسیدن هیچ نگرانی ندارند. این قضیه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت شود چرا که نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی نیست به خصوص در هنگام تعطیلات که برخی از تورهای گروهی بدون ویزا وارد لائوس می‌شوند؛ اما با وجود داشتن ویزا و همچنین مهر در گذرنامه خود، هنوز باید فرم درخواست ورود به اداره مهاجرت را پر کنید که این فرایند کوتاه‌تر از فرآیند ویزا است. برای دریافت ویزای لائوس قبل از ورود، با نزدیک‌ترین سفارت/کنسولگری کشور خود تماس بگیرید. هزینه مهر ویزا در سفارت/کنسولگری، بسته به کشور بین ۸ تا ۴۰ دلار است. (جهت خرید بلیط تهران لائوس و رزرو هتل یا بیمه مسافرتی به وبسایت دور و نزدیک مراجعه کنید)

 

ویزای لائوس

ویزای لائوس

 

مطالب مرتبط

استراحتگاه‌های لوکس لائوس

 

با افزایش گردشگری در لائوس طی یک دهه گذشته، فرودگاه بین‌المللی نیز به همین صورت در حال رشد است. یک دهه پیش، فقط یک فرودگاه بین‌المللی در وینتیان، پایتخت لائو پی-دی-آر وجود داشت. فقط هواپیماهای قدیمی روسی در آن زمان به/از بانکوک تایلند، هانوی ویتنام و پنوم پن کامبوج پرواز می‌کردند. در حال حاضر، دو فرودگاه بین‌المللی دیگر نیز علاوه بر وینتیان، یکی در لوناگ پرابانگ و دیگری در پکس وجود دارد. چندین شرکت هواپیمایی بین‌المللی نیز به این فرودگاه‌ها پرواز می‌کنند و این لیست در حال افزایش است. در این سه فرودگاه بین‌المللی – وینتیان، لوناگ پرابانگ و پکس، می‌توانید ویزای لائوس را هنگام ورود دریافت کنید.

لائو پی-دی-آر یک کشور خاکی است و با تایلند، ویتنام، کامبوج و چین احاطه شده است. در کل ۱۵ نقطه مرزی بین لائوس و کشورهای همسایه آن وجود دارد. از این ۱۵ نقطه، تنها ۹ مورد برای تردد خارجی‌ها مجاز است و مابقی تنها برای افراد محلی مجاز است.

 

ویزای لائوس

فرودگاه لائوس

 

این ۹ نقطه عبور / بازرسی که مسافران خارجی می‌توانند بصورت زمینی سفر کنند به شرح زیر است:

نقاط بازرسی مرزی بین تایلند و لائوس

  • نانگکی پل دوستی تایلندی- لائوسی در نانگکی (نزدیک به وینتیان)
  • چیانگ خوی/ HuayXai
  • پل دوستی زیابولی/ نام هیوانگ
  • پل دوستی در موکداهان/ سوواناخت
  • چونگمک / چمپاساک

نقاط بازرسی مرزی بین ویتنام و لائوس

  • نام خان / نونگ هائت در استان زینک خوانگ
  • نام فائو/ کائو چئو
  • استان لائو بائو / استان دنه ساواناخت

نقاط بازرسی مرزی بین چین و لائوس

  • چین-موهان/ بوتن (لوانگ نامتا)

نقطه بازرسی مرزی – بین کامبوج و لائوس (بدون ویزای لائوس در هنگام ورود)

  • دونگ کالور- وون خم: متأسفانه در این نقطه عبور بین کامبوج و لائوس هیچ ویزای برای رسیدن به لائوس در وجود ندارد. مسافران می‌توانند هنگام مسافرت از لائوس به کامبوج، ویزای کامبوج را در این مرز
  • می‌توانید دریافت کنند، اما در مسیر برعکس این امکان وجود ندارد. ویزای لائوس باید قبل از ورود به این مرز، از سفارت لائوس در پنوم پن باید مهر بخورد.

 

مطالب مرتبط

جاذبه‌های گردشگری لائوس

 

انواع ویزا لائوس برای ایرانیان و مقیمان لائوس

ویزا توریستی لائوس: این نوع ویزا برای ایرانیانی که می‌خواهند سفر تفریحی کوتاه مدت و یا دیدن دوستان و خانواده در لائوس بدون اجازه کار داشته باشند مناسب است.

ویزا کار لائوس: با این نوع ویزا ایرانیان می‌توانند اجازه کار کوتاه مدت در لائوس را داشته باشند.

ویزا ترنسمیت لائوس: این ویزای سه روزه برای ایرانیان جهت اینکه از لائوس به عنوان دروازه انتقال به مقصد سوم خود صادر می‌شود.

انواع ویزاهای دیگری نیز برای ایرانیان وجود دارد. این ویزاها شامل ویزا دانشجویی، ویزای موقت کاری، ویزا والدین، ویزا همسر یا ویزا پارتنر و ویزا ازدواج لائوس است.

 

ویزای لائوس

لائوس

 

مطالب مرتبط

کارهایی که نباید در سفر به لائوس انجام دهید