جاذبه های گردشگری آکسفورد |
امتیاز ما

آکسفورد بیشتر به دلیل دانشگاه معتبر آکسفورد که در اینشهر قرار دارد مشهور شده. اما جالب است بدانید که دانشگاه آکسفورد تنها و یا بهترین جاذبه‌ی این شهر نیست. کافی است که گشتی در گوشه و کنار این شهر تاریخی داشته داشته باشد. از دانشگاه بزرگ و طلایی رنگ آن، کتابخانه‌ها و کوچه‌های سنگفرش تا رودخانه‌ی «چرول» که از میان شهر می‌گذرد، آکسفورد مکانی زیباست. این شهر با شهرهای «بن» در آلمان، «گرونوبل» در فرانسه، «لیدن» هلند، «لئون» نیکاراگوئه و «پرم» در روسیه خواهرخوانده است. در ادامه تعدادی از زیباترین مکان‌های این شهر را می‌شناسیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

 

باغ گیاهشناسی آکسفورد

به سختی می‌توان باور کرد که این مکان به شدت آرام، همانند سنگی در خیابان پر رفت و آمد و شلوغ آکسفورد قرار گرفته است. باغ گیاه شناسی آکسفورد قدیمی ترین باغ گیاه شناسی بریتانیا است. زمانی که در داخل این دیوارهای سنگی هستید، جهانی تماما به دو از فشارها و شلوغی‌های شهر را حس خواهید کرد. باغ‌های طبیعی زیبا، خانه‌های شیشه‌ای، حوضچه و حصارهای گیاهی رومانتیک، همگی باهم سرزمین عجایب گیاهی‌ای ایجاد می‌کنند که واقعا تماشایی است.

میدان رادکلیف

مسلما میدان رادکلیف یکی از معروف‌ترین آثار شهرآکسفورد است که چشم‌ها را مهمان منظره‌ای فوق‌العاده می‌کند.در میان ساختمان‌های تاریخی خیره‌ کننده‌ای چون دانشگاه کلیسای «سنت مری» و کتابخانه‌ی «بودلین» که این میدان را احاطه کرده‌اند، بنایی که به « Radcliffe Camera» معروف است، بدون شک مرکز این زیبایی‌هاست. Camera در زبان لاتین به معنی اتاق است. قدم زدن در این میدان سنگفرش و دریافت اعجاز بهترین معماری‌های آن، پیشنهادی است که این شهر به شما می‌هد.

گرند کافه

این مکان طلایی که با آینه و سنگ مرمر تزیین شده، در واقع سالن ناهارخوری یک موسسه در آکسفورد است. طبق خاطرات «ساموئل پپیس» که در سال ۱۶۵۰ نوشته شده، گرند کافه قدیمی‌ترین قهوه‌خانه‌ی انگلستان است. هیچ بازدیدی از آکسفورد بدون در نظر گرفتن این قسمت زیبا از تاریخ، بازدید کاملی نیست. خودتان را با بهترین چای گرند کافه، درمان کنید و از ساندویچ‌های دودی ماهی سالومون لذت ببرید.

رودخانه‌ی چرویل

رودخانه‌ی زیبای چرویل که از وسط شهر می‌گذرد، یکی از نمادین‌ترین بخش‌های دانشگاه آکسفورد است. پهن کردن یک پتو و لذت بردن از یک پیک نیک تابستانی در کنار رودخانه و یا اجاره کردن یک قایق(punt) و قایقرانی در رودخانه، چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. قایق سواری سرگرمی خیلی خوبی است، اما اگر فکر می‌کنید که ایستاده قایق‌سواری کردن خیلی کار شما نیست، می‌توانید یک قایق پارویی یا پدالی اجاره کنید.

کالج کلیسای حضرت مسیح

اگر بخواهید که فقط از یک کالج در آکسفورد دیدن کنید، بدون شک انتخاب شما کلیسای مسیح خواهد بود. این مکان که در سال ۱۵۲۴ میلادی بنا گذاشته شده است، بزرگترین کالج شهر است. وقتی که قدم به داخل این ساختمان می‌گذارید، گویی که به گذشته سفر کرده‌اید. سالن بزرگ، اتاق غذاخوری دیدنی‌ای که الهام بخش طراحان صحنه‌ی مجموعه فیلم‌های هری پاتر برای سالن غذاخوری هاگوارتز بود و قدم زدن در Tom Quad، بزرگترین محوطه‌ی چهارگوشه‌ی محصور در آکسفورد، چیزهایی نیست اکه از دست بدهید. مطمئن شوید که وقت کافی برای اکتشاف در کلیسای جامع قرن دوازدهمی حضرت مسیح دارید.

پل آه‌ها

پل «هرتفورد» به پل «آه‌» معروف است که احتمالا به دلیل شباهتش با پلی معروف در ونیز به نام «آه ها» به این نام خوانده می‌شود. این پل باریک یکی از نشانه‌های معروف شهرآکسفورد است و تبدیل محل مورد علاقه‌ی بسیاری از توریست‌ها شده که زیر آن بایستند و جلوی دوربین ژست بگیرند.

کتابخانه‌ی بودلین

به احتمال زیاد، کتابخانه‌ی بودلین بخش معروفی از منظره‌ی آکسفورد را تشکیل می‌دهد؛ چرا که قدیمی‌ترین کتابخانه‌ی اروپاست و امروزه ه مورد استفاده‌ی دانشجویان و استادان قرار می‌گیرد. همچنین این مکان برای توریست‌هایی که ذهنی کنجکاو دارند و می‌خواهند یکی از موسسات معروف قدیمی را ببینند، مقصد جالبی است. معماری باشکوه کابخانه‌ی بودلین، هیچگاه شما را نا امید نخواهد کرد؛ از عظمت مدرسه‌ی الهیات قرون وسطایی تا فضای زیبای کتابخانه‌ی «دوک هامفری»، تاریخ را می‌توان لمس کرد.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد انگلستان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.