اصطلاحات رایج در زبان ترکیه ای
امتیاز ما

زبانی که مردم ترکیه به آن صحبت می‌کنند زبانی است که یادگیری آن بسیار سخت است. در ترکیه اغلب توریست ها با لبخند زدن و سر تکان داد ن کار خود را راه می‌اندازند. پس بسیار خوب است که چند اصطلاح به زبان ترکی بلد باشید. مردم ترکیه به مهمان‌نوازی معروف هستند پس اگر می خواهید که آن ها را تحت تاثیر قرار دهید، این لیست کوتاه از اصطلاحات رایج در ترکیه را حتما مطالعه کنید. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

«حوش گلدینیز» (Hoş geldiniz)

اصطلاحات زبان ترکی | ترکیه

بعد از خارج شدن از هواپیما احتمالا این اصطلاح اولین چیزی است که خواهید دید. معنای تحت لفظی آن این است که (آمدنت بسیار دوست‌داشتنی است) اما معنای روان تر آن خوش‌آمدید می‌باشد و برای استقبال از هرکسی در هر شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرقی ندارد که وارد فروشکاه می‌شودی یا وارد خانه کسی می‌شوید مطمئنا این جمله را خواهید شنید. جواب درست بعد از شنیدن این اصطلاح «حوش بولدک» (hoş bulduk) می باشد که به تقریبا به معنی (خوش‌آمد گویی شما دوست داشتنی بود) است. (خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

«گچمیش السون» (Geçmiş olsun)

زبان ترکی اصطلاحی دارد که در تمام شرایط ، مریضی و سلامتی از آن استفاده می‌شود. از این دو کلمه در کنار یکدیگر استفاده می‌شود تا برای فرد آرزوی بهبودی سریع کنند. ترجمه ی تحت الفظی آن (به زودی دور شو) می‌باشد. خرید سریع و مطمئن بلیط تهران استانبول

«ایی کی دوغدواون» (İyi ki doğdun)

اصطلاحات زبان ترکی | ترکیه

اگر یک دوست ترک دارید و می خواهید که او را در روز تولدش با اطلاعاتتان از زبان ترکی تحت تاثیر قرار دهید این اصطلاح به کارتان می‌آید. این اصطلاح به معنی (خوب است که به دنیا آمدی) کمی از تولدت مبارک معمول کمی صمیمانه تر است. با خرید بلیط تهران آنتالیا از ما با بهترین کیفیت سفر کنبد.

«چوک یاشا» (Çok yaşa)

در ترکیه عطسه کردن همیشه با یک اصطلاح به معنی (باشد که زندگی طولانی داشته باشید) دنبال می‌شود. اگر شجاع باشید می‌توانید این اصطلاح را به یک غریبه که عطسه کرده‌است بگویید که مطمعنا او بسیار سپاسگزار می‌شود. بلیط تهران ازمیر را ارزان خریداری کنید.

«نظر دغمسین» (Nazar değmesin)

اصطلاحات زبان ترکی | ترکیه

نظر خوردن در فرهنگ ترکیه بسیار مهم است و بر این مبنا است که حسادت یک شخص به انرژی منفی تبدیل می‌شود و از تخم چشمان او بر زندگی فرد تاثیر می گذارد و موجب بدشانسی می‌شود. برخلاف چشم نظر که همه جا فروخته می‌شود که برای خنثی کردن انرژی منفی استفاده میشود، این اصطلاح را نیز زیاد خواهید شنید. ترجمه تحت‌الفظی آن (باشد که از دست نظر بد در امان باشی).

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.