برزیل کشور رنگ و انرژی
امتیاز ما

در ادامه این مقاله بر آن هستیم تا برزیل را بیشتر به شما معرفی کنیم. اگر برای دیدن فرهنگی جالب و طبیعتی بی‌نظیر اشتیاق بسیار دارید با ما در ادامه این مقاله همراه شوید.

رودخانه آمازون، برزیل

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

این رودخانه با ۶۴۰۰ کیلومتر طول دومین رود طولانی جهان است. البته از لحاظ حجم آب بالاترین رتبه به رودخانه آمازون تعلق دارد. یکی از چیزهای خارق‌العاده که در مورد این رودخانه وجود دارد تنوع گونه‌های آبزی و جانوری درون و اطراف آن است. بیش از ۳۰۰۰ گونه آبزی در آمازون زندگی می‌کنند. این رودخانه در میان انبوه‌ترین جنگل‌های بارانی دنیا قرار گرفته است. دانشمندان گونه‌های جانوری این جنگل‌ها را چیزی حدود ۱۰ میلیون تخمین می‌زنند. تورهای جنگلی بر روی قایق‌های تفریحی یکی از فعالیت‌های گردشگری در این ناحیه به حساب می‌آید.

آبشارهای ایگوآکوا، برزیل

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

یکی از جاذبه‌های طبیعی اعجاب انگیز در دنیا «آبشارهای ایگوآکو»‌ هستند که در مرز دو کشور وسیع برزیل و آرژانتین واقع شده‌اند. این مجموعه از ۲۷۵ آبشار مختلف تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها که به شکل U انگلیسی است و «گلوی شیطان»‌ نام دارد. این آبشار بیش از ۸۲ متر ارتفاع دارد. در بخش برزیلی این آبشار دره‌ای بزرگ وجود دارد که در آن محلی برای پیاده‌روی گردشگران قرار گرفته است. البته این آبشارها به دلیل بزرگی از کشور پاراگوئه هم قابل مشاهده هستند. مجله ی گردشگری دور و نزدیک

 

پانتانال، برزیل

پانتانال/ | برزیل

«پانتانال» بزرگ‌ترین سرزمین مرطوب دنیا است که در غرب برزیل واقع شده است. قسمت‌هایی از این سرزمین مرطوب در بولیوی و پاراگوئه قرار گرفته است. این منطقه به دلیل تنوع و غنای حیات‌وحش معروف است و البته یکی از پر گردشگرترین نقاط برزیل نیز به حساب می‌آید. برخلاف جنگل‌های آمازون که به دلیل انبوهی نمی‌توان در آن تمامی حیات‌وحش را مشاهده کرد، بازدید از پانتانال می‌تواند فرصت خوبی برای مشاهده حیات‌وحش برزیل باشد. پانتانال یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های گونه «جگوار» می‌باشد.

بونیتو، برزیل

بونیتو | برزیل

یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای توریست‌های طبیعت‌گرد «بونیتو» است. این مکان با داشتن آبشارها و غارهای بی‌نظیر یکی از شگفت‌آورترین و خیره‌کننده‌ترین مناطق طبیعی جهان را به وجود آورده است. یکی از تفریحاتی که در اینجا می‌توانید تجربه کنید شنا کردن با ماهی‌ها است. همچنین غارنوردی و قایق‌سواری در آبراه‌های بنیتو نیز در لیست گردشگری توریست‌های این مکان قرار می‌گیرد.

پاراتی، برزیل

پاراتی | برزیل

این دهکده کوچک یکی از مکان‌های تاریخی برزیل به حساب می‌آید. ویژگی جالب «پاراتی» این است که تردد موتور سیکلت و ماشین در آن ممنوع است. به همین دلیل توریست‌ها می‌توانند لحظاتی خاطره‌انگیز توام با آرامش را با قدم زدن در میان زیبایی‌های این شهر تجربه کنند. مهم‌ترین فعالیت توریستی در این شهر اسب‌سواری در جنگل‌های بارانی منتهی به اقیانوس است. قرن‌ها پیش این شهر به معدن طلای اروپاییان شهرت داشته است.

اولیندا، برزیل

اولیندا | برزیل

یکی از معدود شهرهایی که از زمان استعمار پرتغال در برزیل دست‌نخورده باقی مانده است «اولیندا»‌ نام دارد.این شهر در سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته است. بخش تاریخی این شهر کوچک دارای کلیساها، ساختمان‌ها و رستوران‌های رنگارنگ زیادی است. فستیوال‌هایی که در این شهر برگزار می‌شوند شهرت زیادی دارند و در آن‌ها از المان‌هایی چون موسیقی، رقص و هنر استفاده‌های بسیاری می‌شود.

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو | برزیل

بزرگ‌ترین شهر برزیل «سائوپائولو» نام دارد. این شهر به لحاظ جمعیتی یکی از بزرگ‌ترین مناطق مسکونی در دنیا نیز به حساب می‌آید. سائوپائولو به دلیل داشتن برج‌های بلند و غذاهای بسیار خوشمزه در میان اهل گشت‌وگذار به شهرت رسیده است. همچنین گروه‌های قومیتی زیادی از سایر ملل در این شهر زندگی می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های مردم ژاپن در دنیا در این شهر ساکن هستند. این شهر علاوه بر جاذبه‌های مدرن با بخشی از جنگل‌های بارانی نیز پوشیده شده است.

مانائوس،‌برزیل

مانائوس | برزیل

این شهر پایتخت ایالت «آمازون»‌در شمال‌غربی برزیل است. از لحاظ توریستی این منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که کلید ورود به جنگل‌های گرمسیری به حساب می‌آید. به دلیل رشد و گسترش صنعت تولید لاستیک در این منطقه این شهر امروزه بسیار بزرگ و توسعه یافته است. ساختمان معروف اپرا در این شهر یکی از نقاطی است که برای توریست‌ها بسیار هیجان‌انگیز است.

دو مقاله‌ای که در رابطه با برزیل به نگارش درآمد تلاشی برای شناساندن این کشور فوق‌العاده و جذاب بوده است. امیدواریم که از متن حاضر نهایت لذت را برده باشید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.