برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید(قسمت اول)
امتیاز ما

برزیل بیش از نیمی از مساحت قاره آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده است و از لحاظ وسعت لقب پنجمین کشور بزرگ دنیا را در اختیار دارد. برزیل که بزرگ‌ترین کشور آمریکای لاتین به حساب می‌آید در سال ۱۵۰۰ تحت سیطره پرتغال درآمد و امروزه شباهت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری بین این دو کشور وجود دارد.

زیبایی‌ها و جاذبه‌های برزیل به اندازه‌ای زیاد است که برای گفتن آن باید قلم‌فرسایی بسیار کرد اما ما در این مقاله به صورت موجز و مختصر شما را با آن آشنا می‌کنیم. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پورتو گالینهاس

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

یکی از زیباترین سواحل برزیل «پورتو گالینهاس» نام دارد. این ساحل فوق‌العاده جاذبه‌های زیادی دارد که دل هر کسی را که عاشق تفریحات آبی و ساحلی باشد می‌رباید. علاوه بر تمام این‌ها امکانات اقامتی درجه یک در این منطقه تفریحی باعث شده تا سالیانه صدها هزار نفر به «پورتوکالینهاس» بیایند.

کمپ تفریحی جوردائو

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

این دهکده که مرتفع‌ترین دهکده برزیل نیز شناخته می‌شود در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این مکان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد به «سوئیس» برزیل مشهور شده است. این استراحتگاه زمستانی به دلیل شرایط آب و هوایی خود در تابستان، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که از هوای بسیار گرم شهرهای ساحلی فرار کرده‌اند. البته «کمپ جوردائو» به دلیل برگزاری فستیوال‌های متعدد زمستانی و تابستانی به شهرت رسیده است.

پارک ملی لنکویس ماران هنسز

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

بی‌شک برزیل به دلیل سواحل زیبا و آفتاب گرم خود بیشتر در میان اهالی سفر و گردشگران شناخته می‌شود. اما پارک ملی «لنکویس ماران هنسز» جاذبه متفاوتی را در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. این پارک ملی سراسر از ریگ‌های روان و سفید پوشیده شده است. در فصل‌های بارانی تالاب‌های کوچک و با عمق حداکثر سه متر در آن تشکیل می‌شود. وجود تالاب‌ها و ریگ‌های سفید در کنار هم مناظری جالب و تکرار نشدنی را خلق می‌کند.

موزه هنرهای معاصر

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

بسته به نوع نگاه شما ساختمان موزه «هنرهای معاصر و مدرن» برزیل شبیه به چراغی غول‌آسا به نظر می‌آید که برروی زمین قرار گرفته است. این موزه در سال ۱۹۹۶ در شهر ریو بازگشایی شده است و از آن می‌توان نمایی کامل از شهر و ساحل را مشاهده کرد.

کلیسای برزیلیا

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

این کلیسای منحصر بفرد ساختی بسیار عجیب دارد. نمونه چنین کلیسایی را در هیچ نقطه از جهان نمی‌توان پیدا کرد. این کلیسا متعلق به کاتولیک‌های برزیل است و معمار آن «اسکار نیمِیِر» می‌باشد.

پلورینو (سالوادور

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

«پلورینو» مرکز تاریخی شهر «سالوادور» اولین پایتخت مستعمره برزیل است. سالوادور قدیمی‌ترین شهر آمریکای لاتین است و در سال ۱۵۴۹ بنا شده است. پلورینو مکانی برای شکنجه و تنبیه بردگان توسط اروپاییان مهاجر بوده است. این مکان پر از رنگ‌های زیبا و جاذبه‌های فراوان است. همچنین مکانی مناسب برای خرید صنایع دستی محلی به حساب می‌آید.

ایلها گراند (جزیره بزرگ)

برزیل کشور انرژی و رنگ را کشف کنید

این جزیره زیبا که امروزه هم تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده است یکی از شگفت‌آورترین جنگل‌های بارانی در ساحل اقیانوس اطلس را دارد. «ایلها گراند» به دلیل توسعه نیافته بودن در گذشته به مکانی برای تبعیدی‌های برزیل تبدیل شده بود اما امروزه این کاربری در منطقه وجود ندارد. توریست‌های مشتاق طبیعت و زندگی بدوی می‌توانند به این نقطه از برزیل سفر کرده و از دیدن شگفتی‌های آن هیجان‌زده شوند.

در نظر داریم شما را با زیبایی‌ها و جاذبه‌های برزیل آشنا کنیم اما به دلیل وسعت بسیار زیاد این کشور قادر نیستیم تا به معرفی تمامی جاذبه‌های گردشگری در این کشور بپردازیم. در مقاله بعدی نیز به معرفی بخش دیگری از جاذبه‌های توریستی در برزیل خواهیم پرداخت.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.