فرودگاه های آلمان
امتیاز ما

آلمان دارای بیش از سی فرودگاه مسافری و باربری تجاری و همچنین تعداد زیادی فرودگاه کوچکتر است که  حمل و نقل هوایی عمومی و تجاری را انجام می دهند. در ادامه با ما همراه باشید و در کامنت پیشنهاد خودتان را با مجله گردشگری دور و نزدیک به اشتراک بگذارید.  قیمت بلیط هواپیما

از میان فرودگاههای تجاری، می توان بیشتر آن ها را “فرودگاه بین المللی” در نظر گرفت. این فرودگاه های بین المللی از نظر اندازه از فرودگاه های بزرگ در فرانکفورت و مونیخ که سالانه ده ها میلیون مسافر را جابجا می کنند تا فرودگاه های کوچکتر در شهرهای متوسط همچون فرودگاه زویه براکن Zweibrücken ، در حدود ۲۲۰ هزار مسافر تا بیش از ۵٫۲ میلیون مسافر (همانند فرودگاه هانوفر لانگنهاگن) را جابجا می کنند. فرودگاه های بزرگ تا ۱۲۵ خط هوایی مختلف دارند که هر روز به صدها مقصد با صدها مسافر نشست و برخاست دارند.

بسیاری از فرودگاههای متوسط پروازهایی را از طریق خطوط هوایی اصلی مانند لوفت هانزا  Lufthansa و همچنین سفرهایی در خطوط هوایی کم هزینه و چارتری مانند ریان ایر RyanAir، ژرمن وینگز German Wings ، ایربرلین تی یو آی Air Berlin TUI  و کوندور انجام می دهند. همچنین اغلب آنها پروازهای زیادی را به سراسر آلمان و اروپا ارائه می دهند.

در فرودگاه های کوچکتر بیشتر ترافیک مربوط به شرکت های هواپیمایی کم هزینه و شرکت های چارتری است. شرکت های چارتری، اغلب پروازها را به مقاصد گردشگری در مناطق گرم اختصاص می دهند.

پایگاه هوایی سابق ایالات متحده هان، در ۷۵ مایلی فرانکفورت، اولین جایی بود که پروازهایی را از شرکت های هواپیمایی کم هزینه را پیشنهاد کرد و همچنین به عنوان الگویی برای تبدیل پایگاه های هوایی ارتش سابق به فرودگاه های تجاری تبدیل شد.

همچنین یک برنامه بسیار موفق برای پیوند سفر هوایی به سفر ریلی (سفر با قطار) در برخی از شهرهای بزرگ آلمان ریخته شد. به این صورت که قطارهای پر سرعت درون شهری مستقیماً به فرودگاه های فرانکفورت ، دوسلدورف ، کلن-بن و اشتوتگارت ارائه خدمت کنند.

فرودگاه های آلمان

فرودگاه های آلمان – فرودگاه فرانکفورت

فرانکفورت شلوغ ترین یکی از فرودگاه های آلمان است و در سال ۲۰۱۳ از بیش از ۵۸ میلیون مسافر استقبال کرد. فرانکفورت نقطه اتصال حدودا ۳۰۰ فرودگاه از بیش از صد کشور است.

فرودگاه فرانکفورت ، یکی از ۱۵ فرودگاه برتر جهانی است که به عنوان دوازدهمین شلوغترین فرودگاه برای جابجایی مسافران، هفتمین فرودگاه از لحاظ جابجایی مسافران بین المللی، هشتمین فرودگاه از لحاظ میزان وزن بار جابه جاشده و هفتمین فرودگاه برای حمل و نقل بین المللی بارها قرار دارد.

این فرودگاه در رده چهارم اروپا پس از لندن-هیترو ، پاریس و آمستردام برای مسافران و از نظر بار، بعد از پاریس در رتبه دوم قرار دارد. به طور متوسط روزانه ۱۲۹۵ نشست و برخاست در فرودگاه فرانکفورت انجام می شود. خرید بلیط هواپیمای تهران برلین

بسیاری از مسافران خود فرانکفورت را به عنوان مقصد انتخاب کرده اند، زیرا این شهر یک مرکز تجاری مهم است. اما فرانکفورت همچنان یک نقطه انتقال برای ارتباطات هوایی و ریلی به دیگر شهرهای آلمان و یک نقطه انتقال هوایی به بسیاری از کشورهای دیگر، به ویژه در اروپای شرقی و آسیا است.

شلوغ ترین اتوبان شبانه روزی اروپا ، “فرانکفورت کروز” درست در مجاورت فرودگاه قرار دارد. اتوبوسهای A3 و A5، که مهمترین وسایل نقلیه در آلمان هستند، اجازه دسترسی سریع به شبکه گسترده بزرگراه های اروپا را می دهند. علاوه بر این، این فرودگاه خود دارای ایستگاه اتوبوس و تعداد زیادی پارکینگ وسیع از جمله پارکینگ ویژه معلولان ، زنان و همچنین وسایل نقلیه بزرگ است.

بیشتر مسافران با قطار به فرودگاه فرانکفورت می روند. بیش از ۱۷۰ قطار در طول روز در ایستگاه راه آهن فرودگاه توقف دارند و مسافران را مستقیماً به کلن ، هامبورگ ، مونیخ ، برلین ، درسدن، نورنبرگ ، اشتوتگارت و بسیاری از شهرهای دیگر آلمان می برند. همچنین مقاصد دیگری از قبیل وین ، میلان ، زوریخ و آمستردام نیز دارد.

خط ریلی پرسرعت فرانکفورت – کلن که مدت زمان سفر را از دو و نیم ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش می دهد ، نیز به فرودگاه های فرانکفورت و کلن – بن خدمات ارائه می دهد. فرانکفورت مدت ها است که دارای ایستگاه راه آهن دیگری است که سرویس عبورومرور سریع را به منطقه راین-مین Rhein-Main  ارائه می دهد که هنوز هم کار می کند.

فرودگاه های آلمان

فرودگاه های آلمان – فرودگاه مونیخ

با تمام این اوصاف، فرانکفورت با فرودگاه فرانسیس جوزف اشتراوس در مونیخ که دومین قطب هوایی آلمان است ، رقابت سرسختانه ای دارد.

در سال ۲۰۱۴ ، در مسابقه فرودگاه های جهانی، فرودگاه مونیخ توسط اسکیتراکس، مشاور حمل و نقل هوایی مستقر در لندن ، به عنوان “بهترین فرودگاه اروپا” معرفی شد. در سطح جهانی، مونیخ به عنوان سومین فرودگاه برتر دنیا معرفی شد.

علاوه بر این، این فرودگاه در قسمت غذا، رتبه های برتر را به دست آورد. به گفته مسافران ، مونیخ دارای دومین رستوران برتر فرودگاهی جهان است و بیش از ۴۵ نوع غذا را ارائه می دهد. علاوه بر این، هتل کمپینسکی Kempinski  در فرودگاه مونیخ به عنوان دومین هتل برتر اروپا در فرودگاه انتخاب شده است. سفر به مونیخ

تعداد مسافران این فرودگاه در سال ۲۰۱۳ به ۳۸٫۷ میلیون نفر رسید. رشد این فرودگاه، تا حد زیادی به دلیل تصمیم لوفت هانزا برای اجرای برنامه بزرگ توسعه فرودگاه مونیخ بود که منجر به گسترش ترمینال اصلی مونیخ و سپس افتتاح دومین ترمینال آن شد.

فرودگاه مونیخ دارای مقاصد زیادی است و با توجه به تعداد مقاصد برتر ، قطب حمل و نقل هوایی برتر اروپا محسوب می شود. فرودگاه مونیخ با برنامه گسترده پرواز خود از شهرهای ایتالیا، لقب “شمالی ترین فرودگاه ایتالیا” را به دست آورد. در تابستان ، تقریباً ۴۰۰ پرواز هفتگی به مقاصد ایتالیا صورت می گیرد. این فرودگاه راه ارتباطی عالی به اروپای مرکزی و شرقی است.

با قرارگیری فرودگاه مونیخ در قلب باواریا، دسترسی به کوه های آلپ نیز بسیار راحت است. اگر قصد سفر به اتریش ، سوئیس ، ایتالیا ، جمهوری چک یا اسلواکی را دارید ، از فرودگاه مونیخ یک سفر کوتاه با ماشین یا قطار به این مقاصد خواهید داشت.

فرودگاه های آلمان

فرودگاه های آلمان – فرودگاه دوسلدورف

سومین رده شلوغ ترین فرودگاه های آلمان دوسلدورف است که در سال ۲۰۱۳، ۲۱٫۲ میلیون مسافر را به خود اختصاص داد. این فرودگاه، ترمینال نسبتاً جدیدی دارد که جایگزین و توسعه یافته ترمینالی است که در سال ۱۹۹۶ با آتش سوزی فاجعه بار نابود شده بود. دوسلدورف نیز همانند فرانکفورت، دو ایستگاه راه آهن دارد، یکی برای قطارهای مسافت طولانی و قطارهای بین شهری و دیگری برای مناطق محلی. قطار “اسکای ترین” ایستگاه های مسافت طولانی را به ترمینال های این فرودگاه  متصل می کند.

فرودگاه های آلمان – برلین

در طول جنگ سرد ، چهار فرودگاه در برلین مشغول خدمت بودند که تمام آن ها توسط اشغالگران اداره میشد. تمپلوف توسط قدرتهای اشغالگر آمریکایی اداره میشد. فرانسوی ها که تگل را اداره می کردند. فرودگاه نظامی انگلیس در گاتو قرار داشت و روس ها شونفلد را اداره می کردند. پس از اتحاد مجدد آلمان، ترافیک برلین بین سه فرودگاه تقسیم شد: تمپلوف، تگل و شنفلد. تمپلوف که در سال ۲۰۰۸ بسته شد و تگل و شونفلد را به عنوان دو فرودگاهی که ترافیک تجاری به برلین را اداره می کنند، تنها گذاشت. غذا هاب معروف برلین

فرودگاه های آلمان – کلن / بن

فرودگاه کنراد آدناور ، بین کلن و بن ، یکی از پایگاه های اصلی ژرمن وینگز و سایر شرکت های هواپیمایی کم هزینه است.  ایستگاه راه آهن این فرودگاه با اتصال به خطوط با سرعت بالای بین شهری امکان این را فراهم کرده است که مسافران در کمتر از یک ساعت به فرودگاه فرانکفورت برسند. این امر بسیاری از فرصت ها را برای ارتباطات، باز می کند که به رشد فرودگاه کمک کند و همچنین باند فرودگاه فرانکفورت را تا حدودی سبک می کند. خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مونیخ