فرودگاه های زیبای جهان | زیباترین و شگفت انگیزترین فرودگاه ها در دنیا
امتیاز ما

فرودگاه‌ ها غالباً اولین مکان‌هایی هستند که مسافران هنگام رسیدن به مقصد از آن‌ها دیدن می‌کنند و بنابراین در شکل‌گیری عقاید و دیدگاه‌ها نقش بسزایی دارند. همچنین علاوه بر کارایی و سودرسانی بسیار بالا، از زیباترین نمونه‌های طراحی صنعتی به شمار می‌آیند. در این مقاله به معرفی و بررسی باشکوه‌ترین فرودگاه‌های سراسر جهان می‌پردازیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

 فرودگاه «ولینگتون» (Wellington) در نیوزلند

جدیدترین پایانه فرودگاه ولینگتون، با الهام گرفتن از معروف‌ترین مناظر طبیعی و قدیمی‌ترین افسانه‌های نیوزلند ساخته شده و به لحاظ معماری بسیار منحصربه‌فرد است. ظاهر ساختمان مانند صخره‌ای غول‌پیکر می‌ماند که از دل زمین بیرون زده است. همچنین سطح خارجی آن پوشیده از مس بوده و ساختار ناهماهنگی دارد. فرودگاه در نزدیکی خط ساحلی تنگه کوک بنا شده، جایی که طبق افسانه‌های مائوری هیولاهای آبی به نام‌های نگاکه (Ngake) و واتایتای (Whataitai) در آب‌های آن شناور بودند. استفاده از چوب و تقسیم محیط به بخش‌های مختلف، فضای گرم و دلپذیری را درون ساختمان به وجود آورده و نوری که از طریق پنجره‌ها به کف سالن می‌تابد، مانند پرتوهای منعکس‌شده از سطح دریا زیبا و چشم‌نواز است.

 «کانسای» (Kansai) واقع در اوزاکای ژاپن

پایانه 1 فرودگاه بین‌المللی کانسای با طول 1.6 کیلومتر طولانی‌ترین پایانه جهان به شمار می‌آید. دورتادور فرودگاه پوشیده از شیشه است و مسافران می‌توانند لحظه فرود و پرواز هواپیماها را مشاهده نمایند. از طرفی سقف آن مانند بال هواپیما و منحنی شکل است تا جریان هوا به‌راحتی گردش پیدا کند. نکته جالب‌توجه دیگر آنکه این فرودگاه در فاصله 4.8 کیلومتری از شهر اوزاکا و روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده و به همین جهت در 24 ساعت شبانه‌روز، امکان پرواز از پایانه‌های آن وجود دارد. برای ساخت 21000000 مترمکعب زیربنا، 3 رشته‌کوه را تخریب و حفاری کرده و دورتادور جزیره، دیوار و سد دریایی بزرگی ساخته‌اند. پل معلق و ظریفی پایانه را به خشکی وصل می‌نماید.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.