سفر به شیان
امتیاز ما

پایتخت استان شانشی واقع در مرکز چین شیان نام دارد، شیان به همراه آتن ،روم و قاهره به عنوان چهارپایتخت برتر شناخته می شوند.۱۳ سلسله از قرن یازدهم قبل از میلاد تا قرن ۱۰ میلادی در شیان پایه گذاری شده بود و به همین دلیل یونسکو در سال ۱۹۸۱ شیان را به عنوان شهر تاریخی_فرهنگی جهان نام گذاری کرد . در ادامه با ما همراه باشید و در کامنت پیشنهاد خودتان را با مجله گردشگری دور و نزدیک به اشتراک بگذارید.

تاریخ، شیان را با جذابیت های بی نظیرش به عنوان یک شهر توریستی معرفی می کند. این شهر محلی است که جنگ افزارها و اسب های معروف و مشهور جهان را دارا می باشد. شیان نقطه شروع جاده ابریشم است که از طریق آن در زمان گذشته مهم ترین ارتباط اقتصادی و فرهنگی با جهان غرب انجام میگرفت. شیان با داشتن مکان های تاریخی عظیم و مناظر فرهنگی بسیار، گردشگران بی شماری را جذب خود می کند که موجب کشف واقعیت های چین باستان می شود.

علت جذابیت سفر به شیان

جنگجوی تراکوتا و اسب ها

بی شک جنگجوی مبارزی به نام تراکوتا و اسب های معروفش از جاذبه های برجسته درشهر شیان است. شیان بیش از ۲۰۰۰ سال در زمین مدفون شده بود در سال ۱۹۷۴ کشف شد. ارتش تراکوتا شیان نه تنها از نظر تاریخ هنر اهمیت دارد بلکه منطقه مجسمه سازی بسیار مشهور و باستانی از چین را نشان می دهد و فراتر از آن، سلسله شیان و فن آوری سلاح باستانی را آشکار می سازد.

پایتخت باستانی

هیچ شهری در چین به مانند شیان چنین تاریخ کهنی ندارد. این شهر مشهورترین پایتخت باستانی چین می باشد و مکان های تاریخی و آثار فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است. رزرو هتل در سئول

مکان های دیدنی سفر به شیان

شیان مکان های تاریخی بسیاری دارد و اگر مدت زمان کمی برای بازدید دارید از قدیمی ترین مکان ها مانند دیوارشهر باستانی که بهترین انتخاب جهت بازدید در سفر به شیان خواهد بود، دیدن.کنید.

تراکوتا(جنگجو) و اسب ها Terracotta Army of Qin Dynasty 

تراکوتا(جنگجو) و اسب ها را می توان هشتمین شگفتی جهان نامید. این مکان تشییع جنازه امپراطوری به نام چینگشی هوانگ که اولین امپراطور چین را نشان می دهد. تراکوتا به عنوان یکی از بزرگترین یافته های باستان شناسی در قرن بیستم و هشتمین شگفتی جهان مشهور  است.

ارتش Terracotta یا Terracotta Warriors and Horses (兵马俑)  در ۱٫۵ کیلومتری شرق مقبره Qinshihuang، واقع شده است. این ارتش در حال تشییع جسد امپراتور Qinshihuang، که اولین امپراتور چین در سال های ۲۱۰ تا ۲۵۹ قبل از میلاد بوده است، هستند. در چین باستان ، مردم به دنیای پس از مرگ اعتقاد داشتند، بنابراین امپراتور Qinshihuang جنگجویان Terracotta و اسبها را به عنوان ارتش زیرزمینی خود برای محافظت از روح خود در دنیای پس مرگ ساخت. خرید بلیط هواپیمای تهران پکن

سفر به شیان

دیوارشهر باستانی Xi’an City Walls

دیوار شهر باستانی نمونه فوق العاده ای برای نمایش مهارت های مهندسی و ساخت ساز چین باستان است. پیاده روی یا دوچرخه سواری در اطراف این شهر بسیار جذاب است. این دیوار که از دوران باستان به خوبی حفظ شده است، شهادت مهارت های مهندسی و ساخت و ساز فوق العاده مردم چین باستان است. در سفر به شیان پیاده روی یا دوچرخه سواری در اطراف دیوار بسیار هیجان انگیز است به طوری که از آنجا می توان منظره  ای متفاوت از قسمت های قدیمی و جدید شیان را مشاهده کرد.

دیوار موجود در شهر شیان باستان از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۸ میلادی به دستور اولین امپراتور سلسله مینگ – زو یوانژانگ ساخته شده است. مدتها قبل از تأسیس سلسله مینگ، زو Yuanzhang دستوری بسیار عجیب داد که: دیوارهای بلندی بسازید، مواد غذایی فراوان جمع کنید و بعد ادعای تاج و تخت کنید. پس از اینکه او کشور را متحد کرد و سلسله مینگ را تأسیس کرد، شروع به ساخت دیوارهایی دور شهر در سراسر کشور کرد که دیوار شهر شیان باستان در این زمان ساخته شده است. شیان زمانی پایتخت تانگ سلسله (۶۱۸ – ۹۰۷ میلادی) بود که در زمان چانگ “آن” نامیده می شد. اکنون، دیوار شهر باستانی شیان بزرگترین دیوار شهری باستانی موجود در چین است.

سفر به شیان

پاگودا Giant Wild Goose Pagoda

پاگودا بیش از ۳۰۰ سال قبل ساخته شده است. این مروارید روشن در جاده ابریشم با زیبایی فوق العاده ای که در معماری دارد یادگار گران بهای بودا و دیگر مذاهب است.  فستیوال های کشور چین

پاگودا ، واقع در جنوب شیان واقع است که معروفترین عبادتگاه باستانی در چین است که برای بیش از ۱۳۰۰ سال پیش ساخته شده است. پاگودا همانند مرواریدی درخشان در جاده ابریشم است که معماری زیبایی دارد و یادگار گرانبهایی از فرهنگ غنی مذهبی بودایی که رویاتگر داستانهای راهب معروف باستانی – ژوان زنگ و بسیاری دیگر است. این بنا بیش از ۱۳۰۰ سال پیش ساخته شده است و در حال حاضر اولین و بزرگترین برج آجری مربع شکلی به سبک اتاق زیر شیروانی در سلسله تنگ در چین است. علاوه بر این، این عبادتگاه از نماد فرهنگ غنی بودایی، تاریخ چهره های مشهور و همچنین گویای هنر باشکوه معماری چین است، بنابراین از آن به عنوان گوهر تاریخ معماری باستانی چین و سرزمین مقدس بودایی یاد می شود.

سفر به شیان

محله مسلمانان نشین muslim quarter xian

محله مسلمانان به دلیل داشتن فرهنگ های متعدد غنی و همچنین به دلیل داشتن میان وعده های محلی لذیذ،  بهترین مکان در سفر به شیان برای پیاده روی در اوقات فراغت است. بیش از ۲۰۰۰ سال پیش ، برخی از بازرگانان، پیکها، دانشجویان عرب و ایرانی به چنگان (نام باستانی شیان) مهاجرت کردند که بعداً آغاز راه ابریشم شد.

محله مسلمانان نشین شیان، در نزدیکی برج درام، یکی از مکانهای دیدنی شهر شیان است که خیابان قدیمی آن بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. این خیابان به دلیل نزدیک به ۳۰۰ نوع مواد غذایی که در اینجا به فروش می رسد به محله عطر و طعم شیان مشهور است. همچنین، مردم این محله سبک زندگی فلکور خود را حفظ کرده اند بنابراین این فرصت را به بازدید کنندگان خود می دهد تا بتوانند فرهنگ استان شانشی را بشناسند. از آنجا که محله مسلمان نشین شیان، محل تجمع مردم اسلامی Hui  است به آن خیابان مسلمین و خیابان Huimin  نیز گفته می شود. بازدید کنندگان می توانند از مساجد برجسته با فضای فرهنگ غنی چین باستان بازدید کنند تا با  چند فرهنگ بزرگ چین آشنا شوند.

سفر به شیان

سفر به شیان و بازدید از موزه شانشی

موزه تاریخی شانشی از بهترین موزه ها در چین است. این موزه، فرهنگ، تاریخ و تمدن چینی را به خوبی نشان می دهد.

شانشی یکی از مکانهای مهمی است که تمدن چین را به نمایش می گذارد. سیزده سلسله امپراتوری از جمله مرفه ترین آن ها همانند شین، هان و سلسله های تنگ در اینجا پایه گذاری شده اند. در نتیجه، این موزه بقایای فرهنگی وتاریخی شانشی را نشان می دهد.

موزه تاریخی شانشی با مساحت ۶۵۰۰۰ متر مربع وسعت دارد که در حدود ۸۰۰۰ متر مربع آن را آثار باستانی فرهنگی تشکیل داده است و نخستین موزه ملی مدرن با مقیاس بزرگ در چین است. به دلیل آنکه این کاخ، تاریخ و فرهنگ شانشی و همچنین تمدن باستانی چین را کاملاً نشان می دهد، به آن “مروارید روشن در پایتخت باستان و گنج گرانبهای چین” نیز گفته می شود.

در سال ۲۰۰۸، جایزه موزه ملی درجه یک به این موزه اعطا شد. مجموعه های موجود در موزه تاریخ شانشی شامل تمام ابزارهای سنگی ساخته شده در دوران باستان گرفته و لوازم مختلف در ۱۸۴۰ سال پیش – بیش از ۱ میلیون سال – است.

برج ناقوس Bell Tower of Xi’an

برج ناقوس، مرکز جغرافیایی پایتخت باستانی شیان است و بیش از ۶۰۰ سال قدمت دارد .برج بل نماد شهر شیان است.

برج ناقوس که در مرکز شهر شیان و در تقاطع چهار راه اصلی شرق، غرب، جنوب و شمال واقع شده است. این مکان نماد شهر شیان است و بزرگترین آثر باستانی است که به درستی از گذشته تا کنون نگهداری شده است.

سفر به شیان

سفر به شیان بازیدی از برج درام Drum Tower of Xi’an

برج درام، خواهر برج ناقوس است. برج درام حدود ۲۰۰ متر با برج بل فاصله دارد که در سال ۱۳۸۰ درزمان سلسله میانگ ساخته شده است.

برج درام از جنس آجر است و هم اکنون به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد. این برج مجموعه ای از طبل های مختلف و یادگارهای فرهنگی را به نمایش می گذارد. محله مسلمان شیان درست در پشت این برج قرار دارد.

هنگام ورود به این برج با ۲۴ طبل در ضلع شمالی و جنوبی برج مواجه می شوید که کاراکترهای سنتی چینی بر روی آن ها نوشته شده است. این نوشته ها ۲۴ اصطلاح خورشیدی از تقویم قمری چینی است که این تقویم برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنین طبل سمبل خوشبختی برای سالهای آینده بوده است. صفی از این طبل ها فقط برای تماشا هستند و اجازه لمس آنها را ندارید. در قسمت جلوی ورودی، طبل بزرگی قرار دارد و بطور عمودی ایستاده است که بازدیدکنندگان اجازه عکاسی از آن را دارند و با پرداخت هزینه قابل توجهی می توانند به این طبل بکوبند.

سفر به شیان