سوغاتی گرجی | گرجستان
امتیاز ما

سوغاتی یکی از بخش‌های جدانشدنی سفر است. ممکن است متوجه شده باشید که صنایع‌دستی در گرجستان متداول است و دارای قیمت منصفانه‌ای نیز می‌باشد. در تفلیس چندین مغازه صنایع‌دستی وجود دارد که در آن می‌توانید سوغاتی‌های منحصر به فردی را برای عزیزانتان و یا برای خودتان خریداری کنید. هرچند نمی توانید در مغازه‌ها چانه بزنید اما اگر قصد خرید سوغاتی از فروشندگان خیابانی را داشته باشید، می‌بایست این کار را در آن‌جا امتحان نمایید. در این‌جا برخی از سوغاتی‌های منحصر‌به‌فردی که در گرجستان می‌توان خریداری کرد، ذکر شده است. (خرید مطمئن و ارزان بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران)

جواهرات میناکاری شده

جواهرات میناکاری شده | گرجستان

میناکاری ترکیبی از شیشه و فلزات ذوب شده مانند نقره، مس و طلا است. در گرجستان، توسعه این تکنیک دامنه وسیعی را دربر‌می‌گیرد که دوره‌ای از قرن هشتم تا پایان قرن بیست‌ و‌ یکم را شامل می‌شود. متأسفانه، این سنت هنری در قرن ۱۵ میلادی از بین رفت و تنها در قرن بیستم زمانی‌که افراد شروع به درهم‌آمیختن تکنیک‌های مدرن و سنتی برای ایجاد طلا و جواهر با میناکاری کردند، دوباره احیا گردید تا یک هدیه‌ی واقعا اصیل به وجود آید. گالری هنری زیور‍‌آلات میناکاری، آثاری از جواهرسازان عالی و هنرمندان میناکار گرجستان را به فروش می‌رساند.

سوغاتی ارزان؛ جوراب‌های «خینکالی»

جوراب های خینکالی | گرجستان

هرچند که این جوراب‌ها صنایع دستی به حساب نمی‌آید، اما جوراب‌های «خینکالی» (جوراب‌هایی که روی آنها تصویر کوفته‌های سنتی گرجستان چاپ شده) هدیه منحصر به فردی هستند که می‌توانید برای هرکسی بخرید. جوراب‌های «آلترساکس» را امتحان کنید که جوراب‌های با طرح‌های دیگر گرجستانی را نیز تولید می‌کند، مانند «خاچاپوری»، «نیکو پیروسمانی» (نقاش گرجی) و «چوخا» (لباس سنتی گرجستان). در صورت خرید سه جوراب یا بیشتر، تخفیف و یا جعبه هدیه دریافت خواهید کرد. بهترین زمان سفر به گرجستان

رومیزی‌های سنتی آبی‌رنگ

رومیزی های سنتی | گرجستان

رومیزی‌های سنتی گرجستان با نقوشی از پرندگان، گوزن‌ها و دیگر اشکال تزئین شده و قرن‌ها بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ محلی گرجستان بوده است. گرجی‌ها روش مطلوب «رنگ‌رزی خُم سرد» که ریشه در شرق دارد را اصلاح و ویژگی‌های خود را به آن اضافه نمودند. آنها از رنگ «نیل» برای رنگ‌آمیزی رومیزی‌ها به رنگ آبی استفاده و سپس آن را با الگوهای محلی تزئین می‌نمودند. همین موضوع کار آنها را در میان همتایان روسی و اروپایی برجسته می‌نمود. این سفره‌ها برای مدت زمانی فراموش شده بودند، اما مدتی بعد دوباره در بازار‌ها نمایان گردیدند. شما می‌توانید آنها را در گالری ۲۷ یا فروشگاه‌های صنعتی «Nido.ge» پیدا کنید.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد گرجستان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.