دسرهای ایرانی
امتیاز ما

آشپزی ایرانی به کباب و چلوهای خوشمزه در دنیا معروف است. اما زمانی که بحث به دسرها می‌رسد هم حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. خوشمزه ترین دسرهای ایرانی که معمولا با زعفران خوش‌بو و خوش‌عطر همراه می‌شوند همیشه با استقبال گردشگران خارجی رو به رو می‌شود. در این مقاله از تعدادی دسر ایرانی برای‌تان خواهیم گفت که محبوبیت‌شان فقط محدود به ایرانی‌ها نیست و در میان خارجی‌هایی که آنها را امتحان کرده‌اند هم دوست‌داشتنی و خوشمزه عتوان شده‌اند. مجله گردشگری دورونزدیک  همراه باشید. قیمت بلیط هواپیما

معروف ترین دسرهای ایرانی

۱.زولبیا و بامیه

زولبیا و بامیه خوشمزه که زینت‌بخش سفره‌های افطار و سحر ماه رمضان است، برای گردشگران خارجی هم خوشمزه و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد. صرف این دسر شیرین با نوشیدنی معروف ما ایرانی‌ها یعنی چای، ترکیب دل‌انگیزی است که برای بیشتر افراد مطلوب است.

زولبیا و بامیه

۲.فالوده شیرازی

فالوده شیرازی هم ترکیبات عجیبی در نظر خارجی‌ها دارد که وقتی آن را امتحان می‌کنند از خود می‌پرسند که چطور تا به حال با چنین طعم‌های دل‌پذیری آشنا نشده بودند. ترکیب گلاب، لیمو ترش، نودل‌های نرم و خوش‌خوراک یا همان رشته‌های خودمان در کنار شربت آلبالو و یخ می‌تواند برای تابستان‌ها، یک دسر ایده‌آل باشد.

فالوده شیرازی

۳.بستنی اکبرمشتی

در دهه ۵۰ میلادی، فردی به نام اکبر معروف به اکبرمشتی، بستنی‌هایی را به بازار دسر و شیرینی‌های ایرانی روانه کرد که تاکنون رقیب جدی و مهمی مقابل آن نایستاده است. زعفران، پسته، گلاب، تکه‌های خوش‌طعم خامه و… تیمی از خوشمزه‌های ایرانی را در یک بستنی گرد هم جمع آورده است. این بستنی از سوی گردشگران خارجی هم مورد تایید قرار گرفته و طرفداران خارجی زیادی دارد. معروف ترین غذاهای جهان

بستنی اکبرمشتی

۴.شیرینی‌های یزد

یزد زیبا فقط به خاطر کویر و ساختمان‌های اعجاب‌انگیزش معروف نیست بلکه اگر به عنوان یک گردشگر خارجی به این شهر بروید، حتما شیرینی‌هایش با آن طعم‌های جذاب هم نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. به همین خاطر است که پشمک، لوز نارگیلی، قطاب و… از مشهورترین دسرهای ایرانی میان ایرانی‌ها و خارجی‌ها هستند.

شیرینی‌های یزد

۵. سوهان

سوهان، معروف‌ترین سوغاتی شهر کوچک قم است. این دسر جذاب با وجود پسته‌هایی که طعم شیرین آن را تعدیل کرده‌اند و عطر خوش کره، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نوش جان کردن با چای است. این خوراکی خوشمزه در بسته‌بندی‌های متنوع به عنوان سوغاتی صادراتی هم معمولا انتخابی محبوب است. غذاهای افغانستان

سوهان

۶. گَز

گز اصفهان نیاز به معرفی ندارد. تقریبا تمام شیرینی‌دوستان از خوردن این شیرینی خوشمزه لذت می‌برند. این دسر خوش‌طعم هم در انواع آردی، پسته‌ای، بادامی و… تهیه می‌شود و مانند بیشتر دسرهای ایرانی در کنار چای، ترکیبی دل‌پذیر ایجاد می‌کند.

گز

۷. حلوای ایرانی

حلوا فقط مختص کشور ما نیست و در کشورهای دیگر خاورمیانه هم درست می‌شود. اما هیچ‌یک طعم و شکل حلوای ما را ندارند. حلوای شیرین و خوش‌بوی ایرانی در میان گردشگران خارجی هم طرفداران زیادی دارد. گرانترین غذاهای جهان

حلوای ایرانی

۸.کلوچه

اگر اهل شمال هستید که حتما با کلوچه‌های زیبا و خوش‌طعم آن آشنایی دارید اما اگر اهل استان‌های دیگر باشید هم ۱۰۰ درصد، مزه و طعم کلوچه‌های متنوع شمالی به ویژه کلوچه فومن را تایید می‌کنید. فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که این شیرینی‌های گرد و شیرین را در میان‌وعده‌ها و حتی صبحانه با چای میل می‌کنیم و می‌پسندیم، دوستان گردشگر خارجی هم در سفر خود به شمال ایران، شیفته کلوچه می‌شوند.

کلوچه

در آخر دسرهای ایرانی

هنر آشپزی ایرانی بسیار متنوع و جذاب است. آنچه بیش از طعم، رنگ و بوی غذاهای ایرانی، گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کند، آداب و رسوم ایرانی در طبخ و سِرو غذاها و سفره‌های رنگینی است که برای مهمانان خود تدارک می‌بینند و فارغ از وضعیت مالی و اقتصادی‌شان سعی می‌کنند که بهترین‌ها را برای آنها فراهم کنند. آداب و رسوم ایرانی و فرهنگ سفره‌داری‌شان باعث می‌شود تا طعم دسرها و غذاهای مختلف به شدت خوشمزه‌تر و جذاب‌تر شود.