چشمه های آبگرم واشنگتن
امتیاز ما

ایالت واشنگتن مملو از جلوه‌های طبیعی و یکتا است، از یخچال‌ها و قله‌های یخی گرفته تا مناظری که از دل زمین بیرون آمده‌اند. چشمه‌های آبگرم معدنی این منطقه در نوع خود بی‌نظیر هستند. در بخش دوم این مقاله تعدادی دیگر از چشمه‌های این ایالت دیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

تفرجگاه و استراحتگاه دویی‌بی

تفرجگاه و استراحتگاه دویی‌بی اولین مکانی خواهد بود که بعد از سفر به جزیره سن‌ژوئن با آن آشنا خواهید شد. محل دقیق تفرجگاه جزایر اورکاس در منطقه اولگا است. آبشار و حمام بخار تجربه‌ای است که اکثر گردشگران بازدیدکننده از تفرجگاه دویی‌بی، با آن آشنا هستند، اما حمام کردن در آب‌های معدنی تنها لذت کوچکی از همه ‌چیزهایی است که در این تفرجگاه پیدا خواهید نمود.

در تفرجگاه دویی‌بی یک زمین یک هکتاری وجود دارد که تمام مواد اولیه موردنیاز را برای کافه دویی‌بی تأمین می‌کند، استودیو یوگا نیز برای آرامش دادن به گردشگران ساخته‌شده است، در اینجا فرصت‌های ماجراجویانه فراوانی نظیر قایق‌رانی در آب‌های پاگت‌ساند یا پیاده‌روی در پارک موران‌استیت برای بازدیدکنندگان فراهم‌شده است.

چشمه آبگرم معدنی المپیک

چشمه‌ های آبگرم واشنگتن

یکی دیگر از چشم‌اندازهایی که نباید به‌هیچ‌وجه در هنگام بازدید از پارک ملی المپیک از دست بدهید، چشمه آبگرم المپیک است. در مقایسه با تفرجگاه و استراحتگاه دویی‌بی که تقریباً در همسایگی هم هستند، تجربه‌ای که از دیدن این جلوه‌های طبیعی به دست خواهید آورد به‌غیراز اینکه دسترسی به چشمه آبگرم المپیک راحت‌تر است، تقریباً مشابه هم هستند. قبل از سال 1966 اداره تفرجگاه توسط پارک ملی المپیک اجاره داده می‌شد، بعدازآن، پارک ملی المپیک تصمیم گرفت تمامی بناهایی که توسط انسان در محل ساخته‌شده بودند را تخریب کند. بازدیدکنندگان تنها بعد از پیمودن 2.5 مایل راه‌پیمایی به این چشمه آبگرم می‌رسند، به همین دلیل است که به‌هیچ‌وجه نباید آسایش رسیدن به چشمه آبگرم المپیک را با تفرجگاه دویی‌بی مقایسه کرد. اما برای بسیاری، این سختی راه دقیقاً همان چیزی است که به این شگفتی‌های طبیعت ارزش دیدن می‌دهد.

چشمه آبگرم سینک

چشمه آبگرم سینک، در نزدیکی دریاچه آلپین در منطقه‌ای به وسعت 40 هکتار در غرب منطقه استیون‌پیس قرار دارد. این منطقه شخصی بوده و در فصل بهار بسیار دل‌انگیز است و دارای تاریخچه طولانی در ایالت نیز هست. ریشه پیوندی انسان‌ها در زمانی‌که برای نخستین بار به چشمه‌های آبگرم علاقه‌مند شد را می‌توان در ساخت‌وسازهای عظیم راه‌آهن شمال کشور جست‌وجو کرد، درواقع ساخت اولین تفرجگاه‌ها در نزدیکی چشمه‌های آبگرم، در اواخر قرن نوزدهم اتفاق افتاد.

این اقامتگاه‌ها تا اوایل دهه 1920 به‌عنوان نهادهای تجاری شناخته می‌شدند و بعدازآن تا حدود 50 سال به فراموشی سپرده شدند، تا اینکه مشتاقان تازه آب‌های گرم دوباره شروع به جست‌وجوی این آب‌ها نمودند. از آن به بعد مشکلات جدیدتر ازجمله شلوغ بودن این مکان‌ها و همچنین آسیب دیدن طبیعت و مسائلی نظیر اجرای قانون محلی و احترام به‌حق صاحب خصوصی ملک مطرح شد، به همین دلیل محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای در استفاده از آب‌های گرم و همچنین و سرکشی غیرقانونی به این چشمه‌ها به اجرا گذاشته شد.

در چند سال اخیر، مذاکرات و مکالمات جدیدی برای بازگشایی چشمه آبگرم سینک برای عموم مطرح‌شده است، اما تنها مجوزی که از سوی صاحب محل صادرشده، امکان بازدید 10 نفر در روز است.

برای گرفتن مجوز بازدید از چشمه آبگرم سینک باید با مراجعه به سایت چشمه آبگرم سینک و پرکردن فرم درخواست اضطراری از آن بازدید کنید. اینکه در آینده چه بر سرچشمه آبگرم سینک می‌آید هنوز در هاله‌ای از ابهام است، درصورتی‌که مجوز بازدید از این جاذبه طبیعی را کسب کردید، هر اقدام و کمکی را که فکر می‌کنید برای بازگشایی این چشم‌انداز بکر و دست‌نخورده لازم است تا در سال‌های آتی به روی بازدیدکنندگان گشوده شود، انجام دهید.