چشمه‌ های آبگرم واشنگتن
امتیاز ما

ایالت واشنگتن مملو از جلوه‌های طبیعی و یکتا از هر نوع که فکرش را کنید، است، از یخچال‌ها و قله‌های یخی گرفته تا مناظری که از دل زمین بیرون آمده‌اند. یکی از بهترین چشمه های آبگرم، مربوط به بخش شمال‌غربی اقیانوس آرام است که هرکسی از دیدن آن لذت خواهد برد، چشمه‌های آبگرم معدنی هم در نوع خود بی‌نظیر هستند و تقریباً در هر نقطه از سراسر کشور یافت می‌شوند. نحوه دسترسی به هرکدام از این چشمه‌های آبگرم با یکدیگر متفاوت است، برخی از آن‌ها را بعد از پیاده‌روی‌ و کوه‌نوردی‌های طولانی پیدا خواهید کرد و برخی دیگر را در تفرجگاه‌ها یافت خواهید کرد.

جالب اینجاست هرکدام از آن ها در مقایسه با دیگری منحصربه‌فرد است و برای دیدن برخی‌ها از آن‌ها حتماً باید لباس‌های مخصوصی بپوشید. ممکن است تا کنون چشمه آبگرمی را برای دیدن انتخاب کرده و البته پوشیدن لباس خاصی را هم در نظر گرفته بوده‌اید، اما مطمئن باشید که اگر کمی بیشتر تحقیق و برنامه‌ریزی کنید، خواهید توانست به‌راحتی از بهترین جاذبه‌های زمین‌گرمایی کشور لذت ببرید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

چشمه آبگرم «گلدمایر»

تنها در 60 مایلی شرق بندر سیاتل، در میان جنگل‌های کهن دریاچه آلپ، چشمه آبگرم گلدمایر یکی از بهترین جواهرات زمین‌گرمایی در کل واشنگتن است. برای یک‌بار هم که شده برای لذت بردن از چشمه آبگرم گلدمایر به آنجا سر بزنید، برای این کار لازم است 15 مایل در جاده‌ای دشوار رانندگی کنید، دیگر در آنجا خبری از خدمات جاده‌ای جنگل نیست. به‌علاوه 4.5 مایل هم بایستی برای رسیدن به چشمه راه‌پیمایی کنید، سختی رسیدن به محل منجر به این شده که این چشمه در شرایط خوبی به سر ببرد. بنا به برنامه‌های حفاظت از محیط‌ زیست شمال‌ غرب که سازمانی غیرانتفاعی است، تلاش‌هایی برای حفظ چشمه‌ها با سیاست کمترین تأثیرگذاری بر محیط‌ زیست به اجرا گذاشته‌ شده است.

برنامه‌های این سازمان، میزان بازدید از چشمه آبگرم گلدمایر به 20 نفر در روز محدود می‌کند، و درصورتی‌که بیشتر از این تعداد برای بازدید آمده باشند، آن‌ها را برخواهند گرداند. میزان رزور برای دیدار از این جاذبه زمین‌گرمایی تا حد زیادی بالاست. پس هرچه سریع‌تر رزرو کنید و مسیری که با ماشین و بعد با پای پیاده طی خواهید کرد را تعیین کنید، به‌زودی خواهید فهمید که چرا چشمه آبگرم گلدمایر در بالای فهرست بهترین چشمه‌های آبگرم واشنگتن قرارگرفته است.

پناهگاه چشمه آبگرم «سول‌داک»

پناهگاه چشمه آبگرم سول‌داک در پارک ملی المپیک شاید یکی از جذاب‌ترین نقاط چشمه آب گرم در واشنگتن باشد. اما تنها به این دلیل که چشمه آبگرم سول‌داک به‌راحتی در دسترس همگان و مناسب همه خانواده‌ها هست، نمی‌گوییم خوب بوده، بلکه به خاطر عظمت پارک ملی المپیک و همچنین وجود چشمه‌های متعدد است که در این میان چشمه آبگرم تنها یک بخش کوچکی از این چشم‌انداز فوق‌العاده را تشکیل داده است بر این باور هستیم.

چشمه آبگرم سول‌داک درست به‌مانند سایر چشمه‌های معدنی و استخر آب شیرین، شامل مجموعه‌ای از اردوگاه‌ها و کابین‌ها است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف دره سول‌داک پیاده‌روی کنند و در نزدیکی همان‌جا از آبشار سول‌داک و دریاچه هلالی شکل دیدن کنند. این مکان بهترین جا برای گذراندن آخر هفته‌ها است، و البته شاید یک هفته کامل یا حتی کل فصل هم کم باشد، پناهگاه چشمه آبگرم سول‌داک دارای مکان‌های دیدنی فراوان و چشم‌اندازهای جذاب است.
پایان بخش اول

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به صفحه‌ی اصلی وبسایت مراجعه کنید.