سریع ترین قطارهای دنیا
امتیاز ما

اگرچه قطارها توانایی پرواز بر فراز اقیانوس‌ها و عبور از میان ابرها را ندارند اما هنوز هم می‌توانند از نظر سرعت و زود به مقصد رساندن مسافران با هواپیماها رقابت کنند. ضمن اینکه بعضی از آنها از مناطقی به شدت زیبا و جذاب عبور می‌کنند و می‌توانند خاطرات بسیار خوش و شیرینی برای‌ مسافران خود به وجود بیاورند. سرعت برخی از قطارهای پیشرفته بسیار زیاد است و به راحتی می‌توان روی آنها به عنوان وسیله نقلیه‌ای امن و سریع حساب کرد. در ادامه این مقاله از سریع ترین قطارهای دنیا برای‌تان گفته‌ایم. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.

سریع ترین قطارهای دنیا

۱.شانگهای ماگلِو، چین Maglev

قطار شانگهای ماگلِو، سریع‌ترین قطار دنیاست. این قطار فاقد چرخ است و به واسطه میدان مغناطیسی که میان قطار و ریل به وجود می‌آید، امکان حرکت پیدا می‌کند. ظرفیت این قطار ۵۷۴ نفر است و حدود ۴۳۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت دارد. سفر کردن با چنین قطاری، حس و حال حرکت با ماشین زمان به سمت آینده را به وجود می‌آورد. قطار های ایران

شانگهای ماگلِو، چین Maglev

۲.زیمِنس وِلارو، اسپانیا

زیمنس ولارو، قطاری است که در اسپانیا فعالیت می‌کند و بین دو مسیر بارسلون و مادرید در حرکت است. نهایت سرعت این قطار حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان می‌شود و در مدت ۲ ساعت و سی دقیقه می‌تواند مسافران را بین دو مکان مذکور جا به جا کند. این قطار سرعتی، دارای ظرفیت ۴۰۴ نفر است.

۳.تی.اچ.اس.آر.۷۰۰.تی (THSR700T)،تایوان

قطار تایوانی تی.اچ.اس.آر.۷۰۰تی هم در سال ۲۰۰۷ مشغول به فعالیت شد. نهایت سرعت آن حدود ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است و هزار صندلی برای مسافران در آن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های شاخص قطار مذکور، توانایی تشخیص دود و آتش است.  بلیط قطار  را ارزان خریداری کنید.

تی.اچ.اس.آر.۷۰۰.تی (THSR700T)،تایوان

۴.قطار پرسرعت اس.ان.سی.اف (SNCF)، فرانسه

اس.ان.سی.اف فرانسه هم از سریع ترین قطارهای دنیا به شمار می‌رود. این قطار با بیشترین سرعت حدود ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت در سال ۲۰۱۱، فعالیت خود را در کشور فرانسه آغاز کرده است و از باکیفیت‌ترین سرویس‌های حمل و نقل اروپایی به شمار می‌رود. ظرفیت این قطار حدود ۵۰۸ نفر است و از امکانات آن می‌توان به اینترنت رایگان اشاره کرد. انواع قطار درایران

قطار پرسرعت اس.ان.سی.اف (SNCF)، فرانسه

۵.تالگو۳۵۰، اسپانیا

اروپا دارای سیستم حمل و نقل عمومی قوی و مطلوبی است. در کشور اسپانیا هم قطارهای سریع‌السیری در میان مقاصد مختلف بین شهری در تردد هستند که تالگو هم نمونه‌ای از آنها به شمار می‌رود. نهایت سرعت این قطار به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مسافران این قطار می‌توانند در صندلی خود از امکاناتی مانند وسایل صوتی و تصویری هم بهره ببرند.

تالگو۳۵۰، اسپانیا

۶.اِی.جی.وی(AGV)،ایتالو، ایتالیا

ای.جی.وی ایتالو، سریع‌ترین قطار اروپاست و سرعت آن به حدود ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مسیر تردد این قطار بین دو شهر رُم و ناپل است. این قطار، کلاس‌های مختلفی از نظر فروش بلیت دارد و ساختار آن طوری است که برای محیط زیست، کمترین میزان آلودگی را به همراه داشته باشد.

اِی.جی.وی(AGV)،ایتالو، ایتالیا

در آخر سریع ترین قطارهای دنیا

قطارهای سریع‌السیر دیگری در سایر نقاط دنیا مانند آلمان و ژاپن هم وجود دارند که تردد با آنها سرعت سفرها را افزایش می‌دهد. فناوری‌های تازه‌ای که در ساخت قطارهای جدید به کار می‌رود، بیشترین میزان رفاه را برای مسافران هر مسیر به همراه می‌آورد. امکاناتی نظیر صندلی‌ها و سیستم گرما و سرمای مناسب در کنار اینترنت و وسایل صوتی و تصویری برای سرگرم شدن در طول سفر. چه چیزی از این بهتر؟ قبول دارید؟ سفر با قطار در آلمان