کوچک‌ترین کشورهای دنیا
امتیاز ما

کوچک‌ترین کشورهای دنیا از نظر مساحت را می‌شناسید؟ این کشورها در کدام نقطه جهان واقع شده‌اند؟ در دنیا حدود ۱۹۴ کشور مختلف وجود دارد. از این تعداد، مساحت برخی از کشورها در حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع یا شاید حتی کمتر از آن است. در ادامه از کوچک‌ترین کشورهای دنیا برای‌تان خواهیم گفت. بعضی از این کشورها در دسته ثروتمند‌ترین و زیباترین نقاط دنیا قرار دارند. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید:

کوچک‌ترین کشورهای دنیا

۱.مالتا ، ۳۱۶ کیلومتر مربع – Malta

مالتا، جزیره‌ای کوچک در دریای مدیترانه است و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. این کشور کوچک به خاطر سواحل زیبا، هوای آفتابی و درخشان، تاریخ غنی و حیات شبانه جذابی که دارد، بسیار مورد توجه گردشگران نقاط مختلف دنیا قرار می‌گیرد. زیبایی طبیعی و فرهنگ جاری در این کشور، آن را دیدنی و جذاب می‌کند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

مالتا ، ۳۱۶ کیلومتر مربع - Malta

۲.مالدیو، ۳۰۰ کیلومتر مربع – Maldives

در اقیانوس هند، کشور کوچک و زیبای مالدیو وجود دارد. مالدیو در میان کشورهای آسیایی، کم‌ترین میزان جمعیت را در خود جای داده و مساحت آن نیز حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع است. در گذشته‌ها، مالدیو مستعمره کشورهای امپراتوری‌های انگلستان، پرتغال و هلند بوده اما در سال ۱۹۶۵ به کشوری مستقل بدل می‌شود و این روزها، یکی از مقاصد درجه یک گردشگری به شمار می‌رود که زیبایی طبیعی آن به شدت جذاب است.

مالدیو، ۳۰۰ کیلومتر مربع - Maldives

۳.جزایر مارشال، ۱۸۱کیلومترمربع – Marshall Islands

جزایر مارشال که با عنوان جمهوری جزایر مارشال شناخته می‌شود هم جزیره کوچک دیگری در اقیانوس آرام است. این جزیره کوچک میان ایالت هاوایی آمریکا و استرالیا قرار دارد. تنوع جانوری در جزایر مارشال بسیار زیاد است. حدود ۸۰۰ گونه مختلف از ماهی در آب‌های این جزیره زندگی می‌کنند و از نظر زیبایی هم در میان زیباترین مقاصد گردشگری قرار می‌گیرد. مقاصد گردشگری سلبریتی ها

جزایر مارشال، ۱۸۱کیلومترمربع - Marshall Islands

۴.لیختن‌اشتاین، ۱۶۰کیلومتر مربع – Liechtenstein 

لیختن‌اشتاین، کشوری کوچک است که در آن به زبان آلمانی صحبت می‌کنند و در میان دو کشور سوئیس و اتریش در ناحیه آلپ قرار دارد. لیختن‌اشتاین در دسته ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار می‌گیرد و نرخ بیکاری در آن بسیار اندک و در حدود ۱.۵ درصد است. این کشور، فرودگاه ندارد و از این رو، برای بازدید از آن کمی دردسر وجود دارد.

لیختن‌اشتاین، ۱۶۰کیلومتر مربع - Liechtenstein 

۵.سَن مارینو، ۶۱ کیلومتر مربع – San Marino

سن‌مارینو، یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیا ست و البته در گروه ثروتمندترین‌ها هم قرار می‌گیرد. حدود ۳۰ هزار نفر در این کشور زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری در آن نیز بسیار اندک است. ثروت و درآمد خوب موجود در یک کشور در کنار تعداد نفرات اندکی که در آن مشغول به زندگی هستند، نتیجه‌ای جز رفاه و راحتی را به همراه ندارد.

سَن مارینو، ۶۱ کیلومتر مربع - San Marino

۶.موناکو، ۲ کیلومتر مربع – Monaco

عده‌ای از ثروتمندترین و معروف‌ترین افراد دنیا در موناکو زندگی می‌کنند یا در آنجا، ویلا و خانه‌هایی برای خود دارند. این کشور به مراکز خدماتی و فروشگاه‌های لوکس و قمار شهرت دارد و در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است. جمعیت این کشور کوچک، ۳۶ هزار نفر عنوان می‌شود و برگزاری مسابقات فرمول یک رانندگی از مهم‌ترین رویدادهایی است که در موناکو رخ می‌دهد.

موناکو، ۲ کیلومتر مربع - Monaco

۷.واتیکان، ۰.۴۴کیلومتر مربع – Vatican City

واتیکان، کوچک‌ترین کشور دنیاست و وجودکلیسای کاتولیکی در آن با آثار هنری قدیمی که از زمان رنسانس به جا مانده است، از مشهورترین ویژگی‌های آن به شمار می‌رود. درآمد این کشور کوچک از حمایت‌های مالی بیش از یک میلیارد نفری به دست می‌آید که در نقاط مختلف دنیا، عضو کلیسای کاتولیک‌های جهان هستند. فروش تمبر، درآمد موزه‌ها و اشیای یادگاری و سوغات از جمله منابع دیگری هستند که واتیکان از طریق آنها تامین درآمد می‌کند.

واتیکان، ۰.۴۴کیلومتر مربع - Vatican City