عجایب هفتگانه جهان
امتیاز ما

دیدن عجایب هفتگانه جهان بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. یعنی ملاقات با سازه‌ها و پدیده‌هایی که بشریت را به شگفتی وامی‌دارد. اما بدیهی است که بنا به موقعیت این عجایب در کشورهای گوناگون، سفر و دیدن همه آنها برای بیشتر افراد دنیا مقدور نیست. اما اگر قرار نیست به ملاقات و بازدید عجیاب هفتگانه جهان بروید، هیچ ایرادی ندارد. حداقل، می‌توانید درباره آنها اطلاعات کسب کنید و ببینید که این دیدنی‌ها که باعث حیرت تمام دنیا شده‌اند، در کدام کشورها قرار دارند. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشی.

عجایب هفتگانه جهان  در کدام کشورها قرار داارد؟

 ۱.کولوسئوم، ایتالیا

کولوسئوم بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتری است که تاکنون در دنیا ساخته شده و قدمت آن به ۱۹۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. این آمفی‌تئاتر به خود نمایش‌های متعدد و داستان‌هایی از خشم، خشونت، لذت و… را دیده است. بخش زیادی از آن تخریب شده اما هنوز هم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بناهایی که نشان از تکامل تمدن انسانی دارد در شمار عجایب هفتگانه جهان  قرار می‌گیرد.

۲. شهر پِترا، اردن

شهر باستانی پترا در کشور اردن واقع است. بقایای صخره‌هایی قرمز در دل بیابان‌های این کشور، آن‌قدر جذاب و دیرینه است که از سوی یونسکو هم به ثبت جهانی رسیده و به عنوان یکی از ارزشمندترین مناطق باستان‌شناسی دنیا شناخته می‌شود. سفر ماجراجویانه به توکیو

شهر باستانی پترا

۳.تاج محل،هند

بنای زیبای تاج محل، نیمی از جذابیت خود را مدیون داستان عاشقانه‌ای است که پشت ساخت آن وجود دارد. شاه‌جهان، این عمارت زیبا را به یاد همسرش ساخته است. ساخت تاج محل در سال ۱۶۳۱ شروع شده و حدود ۲۰ هزار نفر در تکمیل آن نقش داشته‌اند. در سال ۱۶۵۳، کار این بنا به اتمام رسید و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان جاودانه شد.

۴. دیوار بزرگ چین، چین

شاید شنیده باشید که می‌گویند، دیوار بزرگ چین از فضا مشخص است. خب، باید گفت که چنین چیزی اصلا صحت ندارد. اما این دیوار بزرگ با ۲هزار و ۳۰۰ سال قدمت و طولی بالغ بر ۲۰ هزار کیلومتر یکی از جذاب‌ترین بناهای دنیا به شمار می‌رود که هر سال هزاران هزار گردشگر را به سوی خود جلب می‌کند. این دیوار، حکم سنگری دفاعی برای محافظت از دشمنانی بوده است که از شمال به این کشور حمله می‌کردند.

دیوار بزرگ چین

۵.چیچِن ایتزا، مکزیک

چیچن ایتزا، یکی از بقایای تمدن مایاهاست و با قدم زدن در کنار بقایای به جا مانده از این تمدن و شهر قدیمی به شگفتی ساخت آن پی خواهید برد. معبد ببرها، هرم و قلعه‌ای که از این تمدن باستانی در شهر چیچن ایتزا باقی مانده است، یکی از بی‌نظیرترین مکان‌های دنیا به شمار می‌رود. مکان های عجیب دنیا

۶.ماچو پیچو،پرو

ماچوپیچو هم شهری است با دیوارهای سنگی که به زعم باستان‌شناسان، منطقه‌ای مقدس خوانده می‌شده و در سال ۱۴۵۰ میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها، آن را بنا گذاشته‌اند. هر سال، تعداد بسیار زیادی از گردشگران برای دیدن این شهر بی‌نظیر به کشور پرو می‌روند.

ماچوپیچو

۷.تندیس مسیح، برزیل

تندیس ۳۰ متری مسیح با عرض ۲۸ متر بر فراز شهر ریودژانیروی برزیل هم آخرین گزینه در فهرست عجایب هفت‌گانه این متن است. مجسمه مذکور که نمادی از مسیحیت در دنیا به شمار می‌رود از سوی برزیلی‌های کاتولیک ساخته شده و در دنیای مسیحیت مهم و قابل احترام است. خرید بلیط ارزان هواپیما