سفر به هانوی
امتیاز ما

شما می‌توانید هفته‌ها را در هانوی سپری کنید و هر روز کارهای جدیدی برای انجام دادن در این شهر پیدا کنید. چه از تمام جاذبه‌های گردشگری شهر بازدید کرده باشید چه قصد داشته باشید بعدا به سراغ آن‌ها بروید، در مجله گردشگری دورو نزدیک فهرستی از کارهای جالبی که می‌توانید در هانوی برای‌تان تهیه کرده‌ایم. پس نگاهی داشته باشید به مکان‌هایی در سفر به هانوی چندان مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است.

سفر به هانوی

بازدید از بازار لانگ بین در شب

پل «لانگ بین» یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری هانوی است اما علاوه‌بر بازدید از این پل، کارهای جالب دیگری هم وجود دارد که می‌توانید در سفر به هانوی تجربه کنید. بازار شبانه‌ای که در نزدیکی این پل برپا می‌شود، یکی از مکان‌های جالبی است که می‌توانید برای آشنایی بیشتر با زندگی مردم محلی ویتنام از آن دیدن کنید. رستوران‌های این منطقه مواد تازه‌ی غذاهای خود را از این بازار تهیه می‌کنند. این بازار برای گردشگران برپا نمی‌شود؛ بنابراین نباید انتظار داشته باشید سوغات یا لباس‌های مد روز را بتوانید از این بازار خریداری کنید.

خوردن هات پات در خیابان پونگ هونگ

خوردن هات پات، یکی از غذاهای سنتی ویتنام یکی از تجربه‌های جالب در هانوی است. اگر قصد دارید این هات‌پات‌ها را امتحان کنید، حتما چند نفر از دوستان‌تان را با خود بیاورید؛ زیرا مقدار این غذا بسیار زیاد است. این غذای خوشمزه شامل مقدار زیادی از گوشت و سبزیجات متنوع است. برای خوردن این غذا می‌توانید به خیابان «ها تیِن» بروید. گردشگران زیادی برای خوردن این غذا به این خیابان سر می‌زنند. البته مردم محلی خیابان دیگری را برای خوردن هات‌پات سراغ دارند. خیابان پونگ هونگ در میان مردم محلی شهرت بیشتری دارد.

قایق سواری در وست لیک

منطقه‌ی اطراف وِست لِیک یا «دریاچه‌ی غربی» یکی از زیباترین مناطق شهر هانوی است که در میان گردشگران شهرت زیادی دارد. خیلی از مردم ترجیح می‌دهند در مسیرهای اطراف دریاچه به دوچرخه‌سواری بپردازند. اما فعالیتی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، قایق‌سواری با قایق‌هایی به شکل قو در این دریاچه است. می‌توانید نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود را همراه‌تان بیاورید و درحالی‌که پدال می‌زنید از نوشیدنی خود لذت ببرید. جاذبه های کردشگری ویتنام

قایق سواری در وست لیک

بازدید از دریاچه هوان کیم در هنگام صبح

شاید شما هم با خود بگوئید که دریاچه‌ی «هوان کیِم» یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف سفر به هانوی است و لزومی ندارد در این لیست قرار بگیرد. اما جالب است بدانید که این پارک هنگام عصر و شب در میان گردشگران و مردم طرفدار دارد. هنگام صبح، دریاچه بسیار خلوت است و تنها چند نفر از مردم محلی در آن به گردش و ورزش می‌پردازند. هرچه زودتر به این پارک بروید بهتر است و می‌توانید از خلوت بودن پارک نهایت لذت را ببرید. قیمت بلیط هواپیمادریاچه هوان کیم

بازدید از بازار گل کوانگ با

اگر به گل و گیاه علاقه دارید، باید حتما از این باغ دیدن کنید. ممکن است از روی نقشه کمی دور به‌نظر برسد؛ اما جای نگرانی نیست. از دریاچه‌ی هوان کیِم تا بازار گل تنها ۲۰ دقیقه فاصله است. بهترین زمان برای بازدید از بازار گل ساعت ۶ صبح است. در نور زیبای صبح می‌توانید انواع گل‌ها، از رز گرفته تا ارکیده و گل آفتابگردان را در بازار ببینید. این بازار تا نزدیک ظهر باز است اما به شلوغی صبح نیست.

امتحان کردن چا کا

در رستوران معروف «چا کا تانگ لانگ» اصلا نیازی به بررسی منوی غذایی رستوران نداری؛ گردشگران تنها برای خوردن یک نوع غذا به این رستوران می‌آیند؛ «چا کا». این غذا نوی ماهی سرخ‌کرده است که با طعم‌های بی‌نظیری سرو می‌شود. این غذا یکی از غذاهایی است که در مردم هانوی به بهترین شکل طبخ و سرو می‌کنند.

امتحان کردن چا کا