دانستنی های آلمان
امتیاز ما

آلمانی‌ها به سخت‌گیر و قانونمند بودن معروفند. البته شاید این تعریف کمی اغراق شده باشد. آنها فقط اشتباهات دیگران را راحت به آنها گوشزد می‌کنند. پس برای اینکه تذکرهای زیادی از آلمانی‌ها نشنوید، این ۶ نکته را بخوانید و حتما در سفر آنها را رعایت کنید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

در مسیر ویژه‌ی دوچرخه‌سواران حرکت نکنید

دانستنی های آلمان

در شهرهای آلمان، مسیرهای ویژه‌ی دوچرخه‌سواران در کنار خیابان وجود دارد. آنها ممکن است مانند تصویری که در این مطلب می‌بینید باشند یا ممکن است از آجرهای قرمزرنگ ساخته شده باشند. تصور کنید این خطوط سفید حفاظ‌های الکترونیکی هستند و نباید با آنها برخورد کنید. اگر در مسیر خود باقی بمانید که خیلی خوب است اما اگر وارد مسیر دوچرخه‌سواران شوید صدای مداوم زنگی را خواهید شنید و به شما تذکر جدی داده خواهد شد.

انعام ندهید

پیشخدمت بودن در آلمان یک شغل آبرومند و با حقوق و مزایای معقول است. پس درواقع در آلمان پیشخدمت‌ها از شما توقع لطف کردن ندارند. ۲۰ دقیقه پیش از اینکه رستوران یا کافه را ترک کنید، درخواست صورت‌حساب کنید. پیشخدمت هرآنچه که باید پرداخت کنید را حساب می‌کند. تنها باید حدود یک یورو مبلغ را رند کنید و اگر غذای گران‌تری سفرش داده بودید این مبلغ به پنج یورو می‌رسد. سوغات  آلمان

بدون توجه به مقررات وارد خیابان نشوید

دانستنی های آلمان

تا زمانی که عابر حق حرکت ندارد، نباید وارد خیابان شوید. مسلما اگر یک یا چند کودک در کنار شما باشند، والدین آنها به دلیل عدم رعایت مقررات جلوی کودکان‌شان با شما برخورد بدی خواهند داشت. قبل از اینکه این قانون را بشکنید از خود بپرسید که آیا یک دقیقه زودتر رسیدن ارزش بر هم زدن آرامش جامعه‌ی شهروندان را دارد؟ اگر پاسخ بله بود، حتما مراقب پلیس باشید! یادآوری کردن اینکه بزرگسال هستید و سال‌هاست از خیابان به سلامت گذشته‌اید، شما را از پرداخت ۱۰یورو جریمه نجات نمی‌دهد.

یکشنبه‌ روز مقدسی است

اگر تعطیلات آخر هفته در آلمان هستید، باید حواس‌تان به روزهای یکشنبه باشد. هیچ مغازه‌ای در روز یکشنبه باز نیست. اما کافه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها، سینما‌ها و سونا‌ها باز هستند.

پس از خرید از سوپرمارکت به سرعت خریدهای خود را جمع‌ کنید

در آلمان فروشنده‌های سوپر مارکت کارمندانی هستند که تمام وقت کار می‌کنند و برخی از آنها سال‌هاست که مشغول به این کار هستند. آنها خرید‌های شما را داخل کیسه یا پاکت نمی‌گذارند بلکه شما این کار را انجام می‌دهید! اگر فراموش کرده‌اید با خود کیسه یا پاکت ببرید، از زیر تمسه‌ی نقاله که خرید‌های‌تان را بر روی آن قرار داده‌اید یک کیسه پلاستیکی برداشته و روی خریدهای‌تان بگذارید تا حساب شود و پس از آن سریع خریدهای خود را بردارید.

Pfand یا فاند

هر بطری شیشه‌ای یا فلزی که خریداری می‌کنید، دارای یک فاند است. برای مثال هر بطری ماءالشعیرمعادل ۸ سنت و هرقوطی از آن ۲۵ سنت هزینه دارد. شما می‌توانید با بازگرداندن آنها به هر سوپرمارکتی هزینه‌ی خود را پس بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را در دستگاه‌های مخصوص قرار دهید، رسید را دریافت کنید و با مبلغ آن جنس دیگری بخرید یا از فروشنده بخواهید به شما پول نقد بدهد. اگر این کار برایتان راحت نیست، بطری‌ها یا قوطی‌ها را در کنار یا روی سطل‌های زباله قرار دهید. مردم دیگر آنها را برداشته و از این طریق پول بدست می‌آورند.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آلمان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.