سفر انفرادی
امتیاز ما

سفر انفرادی و جداشدن از خانه‌ی امن و راحت ممکن است کمی دلهره‌آور باشد؛ دغدغه‌ی تنها سفرکردن، گردش در شب و تنها غذا خوردن و چندین مورد دیگر می‌تواند باعث نگرانی شود. اگر تاکنون تجربه سفر انفرادی نداشته‌اید بهتر است نکات بیشتری درباره‌ی آن بدانید. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا تمام نکات مهم داشتن یک سفر انفرادی موفق را بخوانید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

آیا فردی اجتماعی هستید و دوست دارید دائما با دیگران در ارتباط باشید. اگر اینگونه است بهتر است به جایی سفر کنید که به زبان آن آشنایی دارید. اگر هم فردی درون‌گرا هستید مشکل زبان را فراموش کنید؛ اگر تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران ندارید می‌توانید از تماشای مردم در شهرها و رفتن به کافه‌های مختلف تجربه‌های متفاوت کسب کنید. کوله گردی

نقاط ضعف در سفر

جای خواب مناسب پیدا کنید

می‌توانید در اتاقهای کرایه‌ای در آپارتمان‌ها اقامت کنید یا هوم‌ استی را امتحان کنید. با این روش می‌توانید با ساکنین محل اقامت‌تان آشنا شوید. برای فردی که سفر انفرادی را تجربه می‌کند انتخاب‌های زیادی برای محل اقامت وجود دارد. ساکنین مکان‌هایی که به عنوان محل اقامت انتخاب می‌کنید می‌توانند نکات مفیدی از شهر یا کشور مقصد به شما توضیح دهند.

از تنها سفر کردن نترسید

سفر انفرادی ممکن است کمی دلهره‌آور باشد؛ اما می‌توانید زمان بیشتری برای گردش داشته باشید. به‌علاوه می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید و انتخاب مسیر و تمام امکانات سفر به عهده خودتان است.

در سفر انفرادی  نه بگویید

گاهی‌اوقات مهمان‌نوازی بیش از حد برخی از مردم ممکن است باعث آزار و اذیت شما شود؛ پس یاد بگیرید عبارت «نه متشکرم» را به  زبان کشور یا شهر مقصد بگویید. تمرین گفتن کلمه‌ی «نه» به زبان بدن هم می‌تواند مفید باشد. همچنین فراموش نکنید شماره‌های امداد محلی مانند پلیس را در تلفن همراه خود داشته باشید تا اگر مشکلی برای‌تان پیش آمد بتوانید درخواست کمک کنید. راهنمای سفر خانم ها

در سفر انفرادی  عکس بگیرید

عکس گرفتن و ثبت لحظات و جزئیات مکان‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنید بخش مهمی از سفرهای انفرادی محسوب می‌شود. در بازگشت از سفر می‌توانید این عکس‌ها را به دوستان‌تان نشان دهید و خاطرات سفرتان را زنده کنید. علاوه‌بر تجدید خاطره می‌توانید با نگاه کردن به این عکس‌ها از موفقیتی که به دست آورده‌اید به خود افتخار کنید.

 

در سفر عکس بگیرید

گردش خود را از صبح زود آغاز کنید

سعی کنید در سفر انفرادی خود صبحانه‌تان را  صبح زود میل کنید و سپس به پارک، موزه و جاذبه‌های دیدنی شهر بروید و سعی کنید فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای را که برای گردشگران در طول روز وجود دارد تجربه کنید. اگر سعی کنید تمام ساعات روز را به گردش بپردازید می‌توانید ساعت ۹ شب به راحتی بخوابید.

دوست پیدا کنید

از شبکه‌های اجتماعی در طول سفر انفرادی خود استفاده کنید. می‌توانید دوستان خود که از افراد محلی هستند را برای شام دعوت کنید. زمانی‌که این کار را انجام دهید از تعداد افرادی که به شما ملحق می‌شوند و می‌خواهند شهر را به شما نشان دهند غافلگیر خواهید شد. همچنین می‌توانید با دوستان خود به تفریحات گروهی بپردازید.

کمی زبان یاد بگیرید

به هر کشوری که سفر می‌کنید سعی کنید چند کلمه یا عبارت را از زبان محلی یاد بگیرید. معرفی خود، آغاز یک مکالمه‌ی کوتاه، سفارش دادن غذا و نوشیدنی و شمارش یک تا ده می‌توانند تغییرات مثبت اساسی در سفر شما به‌وجود بیاورد. به‌علاوه سفر آسان‌تری برای شما رقم خواهد زد. با یاد گرفتن این عبارات می‌توانید به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید.

زبان مقصد سفر ا بیا آموزید

از امنیت آگاه باشید

در یک سفر انفرادی باید از نکات ایمنی کاملاً آگاه باشید؛ در شهرهای بزرگ مخصوصاً در هنگام شب احتیاط کنید. پیش از سفر به هر شهر کشور از حقه‌هایی که ممکن است به گردشگران زده شود آگاهی پیدا کنید. مراقب اشیای با ارزش خود باشید. هزینه سفربا کوله پشتی

نتیجه سفر انفرادی

در آخر لازم است بدانید اگر چه سفر انفرادی می‌تواند استرس‌آور و سخت باشد، اما رعایت نکات ایمنی، آشنایی با شهر یا کشور مقصد و آگاهی از نکات مهم می‌توانند برای شما یک سفر به یادماندنی و یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی را رقم بزنند.