کیفیت زندگی در کانادا
امتیاز ما

کیفیت زندگی در کانادا همیشه زبانزد بوده است. سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه زندگی بهتر، کشور کانادا را در میان بهترین کشورها برای زندگی در جهان انتخاب کرده است. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا علت این انتخاب را بدانید و با کیفیت زندگی در کانادا آشنا شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کیفیت زندگی در کانادا

مطالعه‌ای که توسط سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ی زندگی بهتر (OECD) انجام شد، کشور کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی، به دلیل داشتن کیفیت بالای زندگی انتخاب کرده است. این داده‌ها در یک گزارش آنلاین منتشر شده است. مسکن، درآمد، سلامت و امنیت از جمله مواردی هستند که کیفیت زندگی در کانادا را مشخص می‌کند. در این مطالعه ۳۶ کشور حضور داشتند. داشتن تنها ۷/۲ نرخ بیکاری و۱۴/۵ درصد نرخ بیکاری جوانان و رشد اقتصادی از جمله آماری است که خوانندگان را شگفت‌زده ساخت است.

کیفیت زندگی در کانادا
درآمد در کانادا

یک خانواده‌ی متوسط در سال۱۹۴/۲۸ دلار آمریکا پس از پرداخت مالیات درآمد دارد و این بیش از متوسط درآمد یعنی ۵ هزار دلار آمریکا است. بیشترین میزان درآمد درکانادا ۷۱۸/۵۵ دلار آمریکا و کمترین میزان درآمد ۵۲۶/۱۰ دلار آمریکا است.

هزینه مسکن در کانادا

از هر ۱۰ کانادایی ۹ نفر از وضعیت مسکن رضایت دارند. یک خانه‌ی متوسط در کانادا به ازای هر مستاجر دو اتاق خواب دارد که این تعداد بیش از هر کشور دیگری است. ۹۹/۸ درصد از مردم کانادا در خانه‌هایی با سرویس بهداشتی شخصی در داخل خانه زندگی می‌کنند. متوسط این آمار در این تحقیق ۹۷/۸ درصد بوده است. از نظر تعداد اتاق به ازای هر نفر، کانادا در این لیست رتبه اول را به دست آورده است. خرید بلیط هواپیما تهران مونترال

مسکن در کانادا
زندگی اجتماعی

مردم کانادا حداقل دو دقیقه در روز را به کارهای داوطلبانه سپری می‌کنند. در این تحقیق ۶۴ درصد از مردم کانادا گفته‌اند که ماه گذشته به یک غریبه کمک کردند. متوسط این آمار در OECD) ۴۸) درصد است. ۹۴ درصد از مردم کانادا حداقل یک فرد را می‌شناسند که می‌توانند در مواقع ضروری روی او حساب کنند.

سلامت در کشور کانادا

امید به زندگی در کشور کانادا ۸۱ است که از میزان متوسط این تحقیق بالاتر است. ۸۸ درصد از مردم کانادا از سلامت برخوردارند. هزینه و مخارج سلامت در این کشور ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی است. میزان متوسط این هزینه در این تحقیق ۹ درصد تخمین زده شده است. کانادا از نظر سلامت رتبه‌ی سوم و از نظر میزان امید به زندگی رتبه‌ی هفدهم را در این لیست به خود اختصاص داده است. دلایل سفر به کانادا

سلامت در کانادا

محیط زیست کانادا

از لحاظ آلودگی هوا و کیفیت آب کانادا از میزان متوسط بالاتر قرار گرفته است. در این لیست از نظر آلودگی هوا رتبه ۱۴ و از نظر کیفیت آب رتبه ۱۲ را به دست آورده است. پارک ملی بنف

امنیت جامعه

از تمام جمعیت کانادا تنها ۱/۳ درصد اظهار داشتند که در طول یک سال مورد سوء قصد قرار گرفتند. این آمار پایین‌تر از آمار متوسط این تحقیق یعنی ۴ درصد است. آمار قتل در این کشور ۱.۶ درصد و پایین‌تر از آمار متوسط این تحقیق است. از نظر امنیت کانادا در رتبه‌ی اول و از نظر قتل در رتبه بیست و سوم قرار دارد.  جاذبه های پنهان کانادا

امنیت در کانادا

تعادل کار و زندگی در کانادا

مردم کانادا به طور متوسط ۱۷۰۲ ساعت در سال کار می‌کنند. این مقدار ۷۴ ساعت کمتر از آمار این تحقیق است. در این تحقیق از مردم سوال شد که آیا بیشتر از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند و ۴ درصد نظر مثبت دادند. این میزان در تحقیق ۹ درصد تخمین زده شده بود. کانادا از نظر ساعات طولانی کار در رتبه نهم قرار دارد.

لیست کامل شامل ۱۱ دسته بندی است و کانادا از نظر امنیت شغلی در رتبه بیست و هفتم، از نظر استعداد دانش آموزان در رتبه چهارم و از نظرشفافیت دولت در رتبه چهارم و از نظر رضایت از زندگی در رتبه هشتم قرار گرفته است.