سفرنامه باکو از نگاه گردشگر استرالیایی
امتیاز ما

باکو یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای همه‌ی مردم جهان به‌خصوص مردم ایران است. امروز در مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک سفرنامه باکو را از زبان دو گردشگر استرالیایی خواهید خواند. این دو نفر راهنمای گردش در باکو و دیدن جاذبه‌های آن را به شما خواهند گفت.

سفرنامه باکو از نگاه گردشگر استرالیایی

راهنمای ما برای بهترین کارهایی که می توانید در باکو انجام دهید

ما پس از این که توسط یک کشتی از دریای خزر به آذربایجان رسیدیم، چند روزی را در پایتخت این کشور گذراندیم. شهر قدیمی یا  «ایچری‌شهر» یکی از جاذبه‌های آذربایجان است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مکان بسیار زیبا است و نقش مهمی در آذربایجان داشته است. ایچری شهر در قلب شهر باکو قرار گرفته است. شهر قدیمی بسیار تمیز و به تازگی بازسازی شده است؛ یک شهر زیبا و آرام که با دیوارهای بلند احاطه شده است. در شهر قدیمی می‌توانید در خیابان‌های سنگفرش قدم بزنید و سنگ‌ها و دیوارهای قدیمی را لمس کنید. درب‌ها و کوچه‌های قدیمی با طراحی‌های باستانی و زیبا از جاذبه‌های این شهر هستند. این شهر دارای ساختمان‌های بسیار قدیمی، قصر، مسجد و برج دختر است که یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف باکو محسوب می‌شود. ما برای گردش در شهر از یک راهنمای محلی استفاده کردیم زیرا ترجیح می دادیم سوال‌های خود را از مردم محلی بپرسیم و داستان شهرشان را از زبان خودشان بشنویم. باکو شهر زیبایی برای گردش است و مکان‌های زیادی برای خرید سوغاتی پیدا می شوند و چای‌خانه‌ها و رستوران‌های شهرهم بسیار دیدنی هستند. این شهر دارای یک بلوار بسیار زیباست و در آن می‌توانید مردم را در حال بازی کردن شطرنج یا تخته‌نرد یا فروشندگانی را در حال  فروختن اجناس و خرده‌ریزها ببینید و مطمئن باشید پس از چند ساعت گردش در این شهر اصلا خسته نخواهید شد. در ادامه سفرنامه باکو ی ما به برج دختر و اصلی ترین معماری آذربایجان سری خواهید زد.

سفرنامه باکو

مسجد بی بی هیبت

مسجد «بی بی هیبت» یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در باکو است و حتی افرادی که مسلمان نیستند از گردش در این ساختمان با معماری فوق العاده‌اش لذت می‌برند. قدمت این مسجد به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد و در سال ۱۹۹۸ مجدداً بازسازی شد. این مسجد تنها بنای مذهبی است که توسط استالین در سال ۱۹۳۶ به طور کامل تخریب شد این مسجد دارای سه گنبد است و دو مناره دارد. گنبدهای مسجد توسط فیروزه و آینه‌های سبز رنگ تزیین شده‌اند و بر روی آن‌ها آیه‌هایی از قرآن نوشته شده است. این بنا یکی از اصلی‌ترین معماری‌های اسلامی آذربایجان محسوب می‌شود سعی کنید در ساعاتی که نماز برپا نمی‌شود از این مسجد دیدن کنید.  خرید بلیط هواپیما تهران باکو

مسجد بی بی هیبت

برج دختر

زمانی‌که در باکو به سر می‌برید بازدید از معروف‌ترین جاذبه‌ی آذربایجان یعنی برج دختر را فراموش نکنید. برج دختر در شهر قدیمی قرار دارد و قدمت آن به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد. این برج در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بالا رفتن از برج دختر یکی از تجربه‌های جالب سفر ما به باکو بود. سعی کنید پیش از غروب آفتاب از این برج بالا بروید و منظره‌ی غروب آفتاب را از شهر قدیمی و باکو تماشا کنید. تور زمینی باکو

تماشای گل فشان در پارک ملی قبوستان

پارک ملی «قبوستان» یکی دیگر از جاذبه‌های آذربایجان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است و سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن می‌کنند. در این مکان می‌توانید گِل‌فشان، مکان‌های دیدنی و باستانی و دریاچه‌های آب گرم را مشاهده کنید. در آذربایجان بیش از ۳۰۰ گل‌فشان وجود دارد که در جزایر، سواحل و حتی در دریا دیده می‌شوند. ۸۰ درصد از تمام گل‌فشان‌های جهان در آذربایجان قرار دارد و همین باعث می‌شود مردم برای دیدن این پدیده‌ی طبیعی به آذربایجان سفر کند. یکی دیگر از مکان‌هایی که ما در این پارک ملی بازدید کردیم موزه ملی «قبوستان» است که در آن می‌توانید اطلاعات زیادی از تاریخ به دست بیاورد و شواهد تاریخی با ارزشی را مشاهده کنید. برای بازدید از پارک ملی قبوستان به سمت برج دختر رفتیم و اتوبوس شماره ۸۸  را تا ایستگاه (field of 20)سوار شدیم و سپس اتوبوس شماره ۱۹۵ را برای ادامه راه سوار شدیم. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

تماشای گل فشان در پارک ملی قبوستان