جاذبه های گردشگری کبک
امتیاز ما

کبک یکی از شهرهای زیبای کانادا با فرهنگ و تاریخ غنی و جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار است. اگر قصد دارید از شهر کبک دیدن کنید، با مجله ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی بهترین جاذبه های گردشگری کبک را به شما معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری کبک

بازار قدیمی بندر کبک

بازار قدیمی بندر یکی از جاذبه های گردشگری کبک است که در آن انواع محصولات محلی به فروش می‌رسند. دکه‌های غذای زیادی در این بازار سرپوشیده به چشم می‌خورد؛ از میوه‌ها و سبزیجات گرفته تا شربت افرا و چندین خوراکی خوشمزه‌ی دیگر می‌توانید محصولات متنوعی را در این بازار پیدا کنید. بازار قدیمی بندر مکان مناسبی برای خرید سوغاتی است. همچنین می‌توانید در «اولد پورت» یک پیک نیک ساده هم تجربه کنید.

بازار قدیمی بندر کبک رصدخانه شهر

اگر می‌خواهید منظره‌ی ۳۶۰ درجه از شهر کبک را ببینید، حتما سری به رصدخانه‌ی شهر بزنید. این رصدخانه در طبقه سی و یکم ساختمان «مری گویارت» قرار گرفته است. دیدن منظره‌ی شهر از بلندترین آسمان‌خراش کبک در هر زمانی از سال شگفت‌انگیز است. در این رصدخانه همچنین می‌توانید اینفوگرافی‌هایی از تاریخچه‌ی شهر کبک را ببینید. سفر انفرادی به کانادا

آبشار مونمورانسی

این آبشار ۸۳ متر ارتفاع دارد و از آبشار نیاگارا در انتاریو بلندتر است. در تمام طول سال بازدید از این آبشار یکی از فعالیت‌های محبوب مردم و گردشگران است. آبشار «مونمورانسی» به‌راحتی با خودرو قابل دسترس است. در ماه‌های گرم‌تر سال می‌توانید این مسیر را با دوچرخه طی کنید.

آبشار مونمورانسی

فستیوال های فصلی

علاوه‌بر کارناوال معروف کبک، می‌توانید از فستیوال‌های دیگری در این شهر دیدن کنید. فستیوال «کمدی‌ها» یکی از فستیوال‌های معروف کبک است که هر سال در ماه ژوئن با شرکت کمدین‌های معروف انگلیسی برگزار می‌شود.

دشت ابراهیم

«دشت ابراهیم» یکی از پارک‌های تفریحی کبک است و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کانادا محسوب می‌شود. در سال ۱۸۵۹ این مکان محل شکست‌خوردن نیروهای فرانسوی از نیروهای بریتانیایی در یک جنگ نیم ساعته بود. این پارک به عنوان مکانی برای پیک نیک، دوچرخه‌سواری، اسکی و فعالیت‌های دیگر استفاده می‌شود. کبک را بیشتر بشناسیم

سیتادل یا دژ

«سیتادل» یک دژ به شکل ستاره است که در «کاپ دیامانت» در شهر کبک واقع شده است. این دشت در دهه‌ی ۱۸۰۰ برای محافظت از شهر در برابر حمله‌ی آمریکایی‌ها که هیچ‌وقت اتفاق نیفتاد ساخته شد. امروزه این دژ محل قرارگیری لشگر سلطنتی ۲۲ کانادا است.

سیتادل یا دژ

هتل یخی

هتل یخی یکی از جاذبه های گردشگری کبک است. این هتل با استفاده از چندین تن یخ و برف ساخته شده و گردشگران می‌توانند یک روز کامل را در این هتل گردش کنند. اگر تحمل دمای زیر صفر درجه را دارید می‌توانید یک شب در این هتل اقامت کنید.

آکواریوم کبک

آکواریوم کبک بیش از ۱۰۰۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف از جمله ماهی‌ها، دوزیستان، خزندگان، پستانداران دریایی و مهره‌داران را در خود جای داده است. این آکواریوم تنها ۱۵ دقیقه از شهر کبک فاصله دارد و یکی از خاص ترین جاذبه های گردشگری کبک محسوب می‌شود. سالانه هزاران نفر از این آکواریوم دیدن می‌کنند. برنامه مهاجرتی کبک

پارک بتلفیلدز

این پارک در دشت ابراهیم قرار گرفته و دارای سازه‌ها و بناهای تاریخی زیادی است که به  تاریخ نظامی کانادا مرتبط هستند. فضای سبز این پارک به مساحت ۱۰۳ هکتار مکان ایده‌آلی برای قدم زدن در طبیعت زیبای کانادا است.

پلیس رویال

«پلِیس رویال» در محله‌ی قدیمی کبک واقع شده و یکی از برجسته‌ترین مکان‌های تاریخی در کانادا است. این منطقه از چندین ساختمان در خیابان که قدمت آن‌ها به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد ساخته شده است. اکنون در این منطقه بوتیک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های زیادی دیده می‌شوند. اگر به این منطقه می‌روید حتما از کلیسای Notre-Dame-des-Victoires که یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای سنگی در شمال آمریکا است و قدمت آن به سال ۱۶۸۸ بازمی‌گردد دیدن کنید.

پلیس رویال