هزینه‌ ی سفر به باکو سفر به آذربایجان
امتیاز ما

مدت‌ها پیش آذربایجان در حال تبدیل شدن مکانی مانند دبی بود. تا زمانی‌که در سال ۲۰۱۴ قیمت نفت کاهش یافت و آذربایجان را از کشوری گران‌قیمت به کشوری مقرون به صرفه تبدیل کرد. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا از هزینه ی سفر به باکو بیشتر اطلاعات کسب کنید.  بلیط هواپیما  را ارزان خریداری کنید.

هزینه‌ ی سفر به باکو

هزینه‌ ی سفر به باکو

سفر به آذربایجان

گردشگران در تعطیلات کوتاه مدت به آذربایجان معمولا وقت خود را در باکو می‌گذرانند. آن‌ها در باکو، پایتخت آذربایجان، معمولا به گشت‌وگذار در جاهای دیدنی این شهر مانند آتشگاه، کوه «یانار داغ» و پارک ملی «قوبوستان» می‌پردازند. با توجه به مزیت‌های مختلفی که سفر به باکو به همراه دارد، این شهر جایی بسیار عالی برای کسب تجربه‌های جدید مسافرتی با بودجه‌های مختلف است.

هزینه اقامت در سفر به باکو

برای داشتن یک اقامتگاه مناسب انتظار هزینه کردن از ۱۰ دلار به بالا را برای اقامت در یک هاستل، استراحت‌گاه و یا یک بوتیک هتل داشته باشید. بیشتر گردشگران مایل هستند تا در مرکز شهر نزدیک «ایچری‌شهر» که شهر تاریخی باکو است ساکن شوند.

هزینه غذا در سفر به باکو

هزینه‌ ی سفر به باکو سفر به آذربایجان

صرف غذا در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها برای هر فرد نباید بیش از ۲۰ دلار هزینه داشته باشد. به رستوران‌های محلی بروید تا کمتر از ۱۰ دلار برای خوردن یک غذای محلی دلچسب و یک نوشیدنی پول بپردازید. رستوران‌هایی که در خیابان‌ نظامی و میدان فواره‌ی باکو قرار دارند به نسبت گران‌تر هستند. افرادی که می‌خواهند سفری ارزان‌تر داشته باشند می‌توانند از سوپرمارکت‌ها خرید کنند و برای خود با کمتر از ۵ دلار در روز غذا درست کنند.

هزینه حمل و نقل سفر به باکو

حمل‌و‌نقل در باکو بسیار ارزان است. هزینه‌ی استفاده از مترو و اتوبوس برای یک سفر یک‌طرفه ۲۰ منات معادل ۱۲/۰ دلار است. هزینه‌ی رفتن از فرودگاه بین‌المللی «حیدر علی‌اف» به باکو سیتی سنتر(ایستگاه متروی ۲۸ مِی) تقریبا ۵۰/۱ منات معادل ۹۰/۰ دلار است.

جاذبه‌های گردشگری سفر به باکو

ورودی بیشتر جاذبه‌های گردشگری در باکو مانند موزه‌ها، برج دختر، کاخ شروان شاه اغلب ۱۰ منات معادل ۹۰/۵ دلار است. هزینه‌ی سفرهای روزانه‌ به آتشگاه و کوه یانار داغ که با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود به کمتر از ۱۰ دلار در مجموع می‌رسد. تورهای خصوصی که برای سفر ار باکو به پارک ملی قوبوستان انجام می‌شود گران‌تر هستند و هزینه‌ای حدود ۷۰ دلار دارند.

هزینه‌ ی سفر به باکو - سفر به آذربایجان

نتیجه گیری از سفر به باکو

در کل، گردشگرانی که می‌خواهند سفری ارزان داشته باشند بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی ویزا و بلیط هواپیما، می‌توانند با کمتر از ۳۰ دلار در روز در باکو بمانند. کسانی که به دنبال تجربه‌ای متوسط هستند با در نظر گرفتن تورها می‌توانند بین ۶۰ دلار تا ۱۰۰ دلار هزینه کنند.

از ویزای ۳۰ روزه خود نهایت استفاده را کنید
ویزای الکترونیک برای مدت ۳۰ روز معتبر است. کسانی که از این نوع ویزا استفاده می‌کنند و می‌خواهند برای مدت یک ماه در آذربایجان بمانند باید انتظار داشته باشند تا بین ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار هزینه کنند. هر چه سفر طولانی‌تر باشد میانگین هزینه‌های روزانه کمتر می‌شود.

در سفر به آذربایجان چقدر باید برای یک تعطیلات هزینه کنید

مسافرانی که می‌خواهند سفری اقتصادی داشته باشند و مسافرانی مانند کوله‌گردها اغلب سفر به آذربایجان را سفری مقرون به صرفه می‌دانند. در مقایسه با سایر نقاط اروپا، هزینه‌ی کل سفر به آذربایجان تقریبا نصف خواهد بود. اما هزینه‌های روزانه می‌تواند افزایش پیدا کند اگر به دنبال استخدام راننده برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری‌ باشید که دور از دسترس هستند.