انواع اقامتگاه ها
امتیاز ما

زمانی‌که به سفر می‌رویم یکی از دغدغه‌های اصلی، پیداکردن یک اقامتگاه مناسب است. اقامتگاه‌ها در هر کشور انواع مختلفی دارند؛ از هتل‌های لوکس گرفته تا خانه‌های مردم محلی. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا با انواع اقامتگاه ها آشنا شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

انواع اقامتگاه ها

اقامتگاه‌های ارزان‌

متل

یکی از انواع اقامتگاه ها متل‌ها هستند. متل‌ها دارای اتاق‌ها و سوئیت‌های یک یا دو تخته و امکاناتی مانند سرو چای و قهوه هستند. اغلب در متل‌ها، امکانات آشپزی هم پیدا می‌شود. بیشتر واحدهای متلها دارای تلویزیون هستند. متل‌ها از انواع اقامتگاه ها ارزان محسوب می‌شوند و برای افرادی که به‌دنبال اقامت در اقامتگاه‌های ارزان‌ و اقتصادی می‌گردند، بسیار مناسب هستند. در زمان گذشته متل‌ها به‌عنوان استراحت‌گاهی برای رانندگان بین جاده‌ای استفاده می‌شدند. متل‌های بزرگ‌تر مشابه هتل‌ها دارای امکاناتی از جمله استخر و سونا، لباسشویی، اسپا و رستوران هستند. رزرو هتل

اقامتگاه‌های ارزان‌

هاستل

هاستل‌ها از جمله اقامتگاه‌های ارزان‌ قیمت هستند که در هر شهری می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. معمولا هاستل‌ها مناسب کوله‌گردها و افرادی هستند که به صورت انفرادی سفر می‌کنند. بیشتر هاستل‌ها تمیز و راحت هستند و اقامت راحتی برای مسافران فراهم می‌کنند. خیلی از هاستل‌ها دارای اتاق‌های مشترک مانند خوابگاه هستند. البته در صورت تمایل می‌توانید اتاق‌های مخصوص خانم‌ها یا مخصوص آقایان را درخواست دهید. برخی دیگر از هاستل‌ها دارای اتاق‌های یک تخته و دوتخته هم هستند. سرویس بهداشتی و آشپزخانه و امکانات پخت‌و‌پز از دیگر امکانات هاستل‌ها هستند. برخی از هاستل‌ها دارای یک میز اجتماعی هستند که مسافران می‌توانند پشت این میز به صرف غذا و گفت‌وگو با یکدیگر بپردازند. برگزاری رویدادها و مسابقه‌ها و بازی‌ها از برنامه‌هایی هستند که می‌توانید درهاستل‌ها شاهد آن باشید.

اقامتگاه‌های ارزان‌

هوم استی

یکی دیگر از روش‌های اقامت در سفر، ماندن در خانه‌ی یکی از افراد محلی است که حاضر هستند خانه‌ی خود را با گردشگران سهیم شوند. البته این روش رایگان نیست اما از دیگر اقامتگاه‌های ارزان‌ است. این روش که «هوم استی» نام دارد، بیشتر مناسب افرادی است که انفرادی سفر می‌کنند یا کوله‌گرد هستند. معمولاً در این روش از اقامت، میزبان و مهمان با یکدیگر دوست می‌شود. اقامت ارزان

آپارتمان

یکی دیگر از انواع اقامتگاه هایی که می‌توانید در سفرهای تفریحی و کاری از آنها استفاده کنید آپارتمان‌ها هستند. افرادی که اقامت در آپارتمان‌ها را انتخاب می‌کنند، می‌توانند به جای صرف غذا در رستوران برای خود آشپزی کنند، لباس‌های خود را بشویند و در کل از این آپارتمان به عنوان خانه‌ی خود استفاده کنند.

بد اند برکفست

هتل‌های «بد اند برکفست» به معنای «تخت و صبحانه» از جمله اقامتگاه‌هایی هستند که می‌توانید با قیمتی کمی پایین‌تر از هتل‌ها در آن‌ها اقامت داشته باشید. اغلب افرادی وجود دارند که خانه‌های خود را به هتل‌های «بد اند برکفست» یا «B&B» تبدیل می‌کنند و درب خانه‌های خود را به روی گردشگران باز می‌کنند تا بتوانند یک یا دو شب اقامتی راحت داشته باشند. معمولاً میزبانان و میهمانان به دوستان خوبی تبدیل می‌شوند. این هتل‌ها اغلب متعلق به یک خانواده هستند که برای میهمانان جای خواب و صبحانه آماده می‌کنند. هتل‌های بد اند برکفست معمولاً بین ۱۰ تا ۱۲ اتاق دارند.

اقامتگاه‌های ارزان‌

هتل

هتل‌ها انواع گوناگون دارند. از هتل‌های ارزان‌ قیمت گرفته تا هتل‌های لوکس و مجلل. معمولا در هر شهر یا کشور تعداد زیادی هتل با ویژگی‌های متعدد وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. هتل‌ها اغلب دارای اتاق‌هایی مجهز با امکاناتی مانند رستوران، استخر، اسپا و کافی‌شاپ هستند. هتل‌های گران‌قیمت‌تر معمولاً دارای اتاق‌هایی با طرح‌ها و امکانات منحصربه‌فرد هستند. تعداد اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل معمولا از دیگر اقامتگاه‌ها بیشتر هستند و هزینه‌ی اقامت در آن‌ها هم به همین سبب افزایش پیدا می‌کند. معمولا هتل‌ها برای اقامت‌های کوتاه مدت و برای خانواده‌ها استفاده می‌شوند. این غذا ها را در هتل نخورید

انواع اقامتگاه ها

اقامتگاه های لوکس

یکی از گرانقیمت‌ترین روش‌های اقامت، اقامت در خانه های بسیار لوکس است. امکانات خاص و منحصربه‌فردی برای گردشگران در این خانه‌ها وجود دارد؛ از اسپا گرفته تا زمین خصوصی گلف، هلیکوپتر و سفرهای ماجراجویانه، که سفر را برای این مهمانان به یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند.

بوتیک هتل

بوتیک هتل‌ها هتل‌های کوچکی هستند که معمولاً بین ۱۰ تا ۱۰۰ اتاق دارند. بوتیک هتل‌ها معمولاً دارای تم و سبک خاصی هستند. امروزه در بیشتر کشورها و شهرهای دنیا می‌توان بوتیک هتل‌ها را به عنوان اقامتگاه‌هایی مناسب انتخاب کرد. هزینه‌ی اقامت در بوتیک هتل‌ها از هتل‌های معمولی کمتر است. امکاناتی از جمله لوازم الکترونیکی، اسپا، یوگا و کلاس‌های مختلف مانند کلاس‌های نقاشی وجود دارد.  چگونه آسوده سفر کنیم؟