بهترین غذاهای قطر
امتیاز ما

در قطر وعده‌ی صبحانه معمولا شامل غذاهای سبک مانند ماست، پنیر، زیتون و قهوه است و ناهار شامل غذاهای اصلی به همراه مزه‌های مختلف و وعده‌ی شام معمولاً یک غذای کاملا سبک است. در مناسبت‌های خاصی مانند ماه رمضان ممکن است وعده‌ی یه شام کمی مفصل‌تر برگزار شود. در کل قطر دارای غذاهای متنوعی است. با  مجله گردشگری دور و نزدیک  همراه باشید تا با برخی از بهترین غذاهای قطر آشنا شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

بهترین غذاهای قطر

مکبوس

«مکبوس» یکی از بهترین غذاهای قطر است. این غذا با برنج و گوشت مزه‌دار شده طبخ می‌شود. البته می‌توانید در رستوران به جای گوشت درخواست ماهی یا دیگر غذاهای دریایی را داشته باشید. پیش از سرو این غذا گلاب یا آب لیمو روی آن ریخته می‌شود تا طعم و مزه‌ی خوب و دلچسبی به آن ببخشد. اگر ادویه‌های خوش‌عطر و خوش‌مزه‌ی این غذا برای‌تان کافی نیست می‌توانید درخواست سس سالسا هم از رستوران داشته باشید. پارک انگری بردز دوحه

بهترین غذاهای قطر مکبوس

کباب

یکی از غبهترین غذاهای قطر انواع کباب است. خیلی از رستوران‌های دوحه انواع کباب‌ها را با نان‌های مختلف سرو می‌کنند. رستوران «کباب کینگ» که در منطقه‌ی «بن عمران» واقع شده یکی از بهترین کباب‌های دوحه را با قیمتی کاملا مناسب عرضه می‌کند. خیابانی ‌در «الغنیم» محل قرارگیری رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیار خوبی است و بیشتر این رستوران‌ها کباب سرو می‌کنند. رستوران‌های «لامزانی گریل» و «خوش کباب» دو کبابی معروف هستند. افرادی که عاشق خوردن کباب هستند می‌توانند در رستوران‌های دوحه بهترین کباب عمر خود را میل کنند. در اواخر هفته ممکن است پیدا کردن جا کمی سخت باشد زیرا این رستوران بسیار شلوغ می‌شود.

هریس

«هریس» یکی دیگر از بهترین غذاهای قطر است که با گندم و گوشت خرد شده و آب‌پز تهیه می‌شود. این غذا مشابه غذاهایی مانند شوربا است و یکی از محبوب‌ترین غذاهای ماه مبارک رمضان، عید و مناسبت‌های مختلف محسوب می‌شود. دارچین و هل باید حتماً به این غذا افزوده شوند تا رنگ و بوی خاصی به آن ببخشند. این غذا را می‌توانید در رستوران «برادران افغان» یا (Afghan Brothers) پیدا کنید.

بهترین غذاهای قطر هریس

فلافل

این توپ سرخ شده‌ی خوشمزه که از نخود یا باقلای چرخ شده تهیه می‌شود، یکی از محبوب‌ترین غذاهای قطری است. این غذا را با سس مخصوصی به نام «طحینه» سرو می‌کنند. فلافل یک غذای سنتی خاورمیانه است که در خیلی از نقاط جهان شناخته شده است و طرفداران زیادی دارد. فلافل را معمولا با نان‌های پیتا به صورت ساندویچ سرو می‌کنند. خیلی از رستوران‌های دوحه از جمله رستوران (Al Rabwah) فلافل‌های خیلی خوبی سرو می‌کنند.

شاورما

کمتر کسی است که نام «شاورما» را نشنیده باشد. در حقیقت این غذا یکی از غذاهای محبوب همه‌ی افرادی است که عاشق غذا خوردن هستند. نام این غذا ریشه‌ی ترکی دارد که به معنای «چرخیدن» است. برای آماده کردن شاورما گوشت در زمان کباب شدن روی سیخ در حال چرخیدن است و تکه‌های کوچکی از آن با چاقو بریده می‌شوند. این غذا با انواع سس‌ها، ترشی‌ها و سبزیجات سرو می‌شود. قیمت شاورما بسیار مناسب است و یکی از غذاهایی است که حتما باید در سفر به قطر آن را امتحان کنید.

بهترین غذاهای قطر شاورما

لقمات

«لقمات» یکی از محبوب‌ترین دسرهای قطر با بافتی نرم در داخل و رویه‌ی ترد است. این دسر محبوب اغلب در ماه مبارک رمضان سرو می‌شود. لقمات به دو روش تهیه می‌شود. مردم قطر آن را به روش سنتی با کره، شیر، آرد، شکر، زعفران و هل درست می‌کنند. سپس آن را در یک شهد شیرین و عسل فرو می‌برند.

ثرید

این غذا در واقع نوعی خورش است که با ترکیب سبزیجاتی مانند سیب‌زمینی، هویج و لوبیا به همراه گوشت یا مرغ تهیه می‌شود. این غذای محبوب قطری همراه با نان سرو می‌شود. برای خوردن این غذا نان را به داخل این غذا فرو می‌برند تا به خورش آغشته شود. موزه ملی قطر

بهترین غذاهای قطر ثرید

مدروبا

یکی دیگر از غذاهای محبوب قطر که از غذاهای مورد علاقه‌ی روزه‌داران در ماه مبارک رمضان است، «مدروبا» است. این غذا ترکیبی از برنج، شیر، کره و هل است که با یکدیگر پخته و ترکیب می‌شوند. مرغ و گوشت و پوره لوبیا هم با این غذا سرو می‌شود.