جاذبه های پنهان کانادا
امتیاز ما

کانادا همیشه به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و مناظر فوق‌العاده شهرت داشته است. اما شاید برخی از زیبایی‌ها و مکان‌های شگفت‌انگیز این کشور به اندازه‌ی کافی شناخته شده نباشند. با  مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی از جاذبه های پنهان کانادا که شاید مردم این کشور هم از وجود آن‌ها بی‌خبر باشند را به شما معرفی کنیم. بلیط هواپیما

جاذبه های پنهان کانادا

پارک ملی کوتینیرپاک (Quttinirpaaq National Park)

پارک ملی «کوتینیرپارک» در منطقه‌ی قطبی «نوناووت»، شمالی‌ترین نقطه‌ی کانادا واقع شده است. این پارک به حدی دورافتاده است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۱۷ نفر از آن بازدید کردند. در تابستان در این پارک می‌توانید تمام ۲۴ ساعت را در نور روز سپری کنید. مناظر شگفت‌انگیز و بکر این پارک ازجمله کوه‌ها، کوه‌های یخی و یخچال‌ها، رودخانه‌ها و تونداراها این پارک را به یکی از بهترین جاذبه های پنهان کانادا تبدیل کرده‌اند. البته رفتن به این پارک ملی کمی مشکل است اما بری ماجراجویان فرصت مناسبی به‌شمار می‌آید.

ماناوان (Manawan)

اقامتگاه بومی «ماناوان» در استان کبک واقع شده است. در این منطقه می توانید درباره‌ی اولین ملت‌های فرهنگ (Atikamekw) اطلاعات خوبی به‌دست بیاورید. کارگاه‌ها، تورهای گردشگری و فعالیت‌های زیادی در این باره برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود. مردم در این مکان می توانند درباره‌ی تاریخ و فرهنگ اقوام کهن کانادایی چیزهای زیادی یاد بگیرند. مکان های دیدنی مونترال

داوسن (Dawson)

«داوسن» شهر کوچکی در شمال غربی «یوکون» است. جمعیت این شهر تنها ۱۳۰۰ نفر است و افراد کمی از وجود این شهر باخبر هستند.در قرن نوزدهم میلادی، در دوران «گلد راش» یا تبِ طلا، به عنوان یک پایگاه استفاده می‌شود. خانه‌های این شهر که از آن زمان تاکنون دست‌نخورده باقی مانده‌اند، ظاهری مانند فیلم‌های وسترن به شهر داده‌اند. نمای خارجی این خانه‌ها به رنگ‌های مختلف نقاشی شده‌اند و دارای معماری منحصربه‌فردی هستند.

جاذبه های پنهان کانادا داوسن (Dawson)

جزیره فوگو  (Fogo Island)

این جزیره‌ی دورافتاده در شمال شرقی «نیو فاوند لند» واقع شده است. البته این جزیره به لطف هتل کوچک «فوگو آیلند» توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. خط ساحلی زیبا، تپه‌های سرسبز و و کوه‌های یخی این جزیره را به یکی از زیباترین جاذبه های پنهان کانادا تبدیل کرده‌اند.

هایدا گوایی (Haida Gwaii)

«هایدا گوایی» که در گذشته با نام «جزایر کویین شارلوت» شناخته می‌شد، در سواحل شمال غربی بریتیش کلمبیا قرار گرفته است. این مجمع‌الجزیره‌ی قدیمی دارای سواحلی زیبا، چشمه‌های آب گرم طبیعی و جنگل‌های سرسبز است. هایدا گوایی به عنوان میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. مردم بومی «هایدا» در این مکان زندگی می‌کنند. این مردم زمانی به عنوان وایکینگ‌های شمال غرب شناخته می‌شدند. خرید بلیط هواپیما تهران مونترال

جاذبه های پنهان کانادا هایدا گوایی (Haida Gwaii)

آبشارهای الکساندرا (Alexandra Falls)

آبشارهای «الکساندرا» در مناطق شمال غربی کانادا قرار گرفته‌اند. این آبشارها مجموعه‌ای از یک آبشار ۱۰ طبقه هستند. برای دیدن این آبشار و گرفتن عکس دو منطقه وجود دارد که در مرکز پارک «تویین فالز» قرار گرفته‌اند. در سال ۲۰۰۳ یک فرد ماجراجوی آمریکایی در این آبشارها کایاک سواری کرد و تجربه‌ی منحصربه‌فردی برای خود رقم زد.

پناهگاه بورگوین (Burgoyne’s Cove)

جاذبه های پنهان کانادا پناهگاه بورگوین (Burgoyne’s Cove)

در سال ۱۹۵۳ یک بمب‌افکن B-36 در هوای بد گرفتار شد و در دامنه‌ی کوه در شمال «بورگوین» سقوط کرد. تمام ۲۳ سرنشین این هواپیما جان خود را از دست دادند. امروزه میردم می‌توانند از بقایای این بمب‌افکن دیدن کنند.

جزیره‌ سِیبل (Sable Island)

جزیره‌ی «سِیبل» در فاصله‌ی ۱۷۵ کیلومتری جنوب شرقی «نووا اسکوشیا» قرار گرفته است. این منطقه تنها ۵ نفر جمعیت دارد. علاوه‌بر این ۵ نفر، ۴۰۰ اسب و حدود ۳۵۰ کشتی شکسته در این منطقه وجود دارند. این ویژگی‌ها باعث شده به این جزیره لقب «قبرستان اقیانوس اطلس» را بدهند. این جزیره اکنون زیستگاه گروهی از فک‌های خاکستری است. گردشگران می‌توانند از ماه ژوئن تا ماه اکتبر از این جزیره بازدید کنند. بهترین رستوران های کانادا

دیفنبانکر (Diefenbunker)

«دیفنبانکر» نام یک پناهگاه چهار طبقه‌ی زیرزمینی است که حدود ۱۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد. این مکان اکنون به موزه‌ی جنگ سرد کانادا تبدیل شده است. در مقایسه با دیگر موزه‌های اوتاوا، این موزه بسیار تاریک و اسرارآمیز است. این پناهگاه در سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۱ برای پناه دادن به مقامات دولتی، درصورت حملات هسته‌ای ساخته شد.

جاذبه های پنهان کانادا دیفنبانکر (Diefenbunker)