زمان سفر به آذربایجان
امتیاز ما

تنوع مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری آذربایجان را به یکی از مقاصد محبوب برای سفر تبدیل کرده است که در هر زمانی از سال می‌توانید از آن دیدن کنید. در ادامه با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا راهنمای سفر به آذربایجان در هر کدام از ماه‌های سال را بخوانید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

راهنمای سفر به آذربایجان در زمستان

ژانویه

با نزدیک شدن روزهای کریسمس خیلی از گردشگران تصمیم به سفر می‌گیرند. شهر باکو در روزهای کریسمس و سال نو با نورپردازی‌های زیبا و تزئینات مختلف خیابان‌ها، شلوغ شدن هتل‌ها و رستوران‌ها زیبایی خاصی پیدا می‌کند. سال نو میلادی در همه جای کشور جشن گرفته می‌شود؛ اما باکو حال و هوای دیگری دارد. می‌توانید تا آخر ماه ژانویه در باکو بمانید و از روزهای تعطیل و پرشور عید کریسمس لذت ببرید.

راهنمای سفر به آذربایجان

فوریه

زمستان‌ آذربایجان در کنار سواحل دریای خزر آب و هوای معتدل و در داخل شهرها آب و هوای سرد خواهند داشت. در کل کشور اغلب برف می‌بارد؛ بنابراین می‌توانید به پیست‌های اسکی آذربایجان سر بزنید. گردشگران کمتری در فصل زمستان به آذربایجان سفر می‌کنند، بنابراین با پرداخت هزینه‌ی کم می‌توانید یک اقامتگاه مناسب پیدا کنید. هزینه سفر به آذربایجان

مارس

اواخر ماه مارس جشن نوروز در آذربایجان برگزار می‌شود. این جشن به مناسبت آغاز فصل بهار برگزار می‌شود. مردم محلی در روزهای جشن فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی زیادی برگزار می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها غذاها و نوشیدنی‌های سنتی را امتحان کنید. با آغاز فصل بهار طبیعت کشور آذربایجان زیبایی دوچندان پیدا می‌کند.

راهنمای سفر به آذربایجان زمان سفر به آذربایجان

راهنمای سفر به آذربایجان در بهار

آوریل

«شِکی» شهری قدیمی و باستانی است که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال گذشته باز می‌گردد. این شهر فرهنگی و تاریخی در نزدیکی مرز گرجستان واقع شده است. زمستان‌های این شهر کوهستانی بسیار سرد است اما در فصل بهار می‌توانید به شکی بروید و از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید. سفر یک هفته ای با آذربایجان

می

در ماه می به هر کدام از شهرهای آذربایجان که سفر کنید درباره ۲۸ مِی خواهید شنید. این روز «روز جمهوری» خوانده می‌شود؛ روزی که جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۱۸ تاسیس شد. باکو یکی از بهترین شهرهایی است که می‌توانید جشن روز جمهوری را در آن ببینید.

ژوئن

تابستان‌های آذربایجان بسیار گرم هستند. دمای هوا در فصل تابستان به ۴۰ درجه سانتی‌گراد در باکو خواهد رسید. اگر گرما را با رطوبت دریای خزر ترکیب کنید نشان می‌دهد که ماه ژوئن زمان سفر به آذریابجان نیست. خیلی از مردم باکو در این ماه خواب بعد از ظهر را جزو جدانشدنی زندگی خود می‌دانند و هنگام شب به محل کار بر می‌گردند زیرا دمای هوا قابل تحمل‌تر است. خرید بلیط هواپیما تهران باکو

راهنمای سفر به آذربایجان زمان سفر به آذربایجان

راهنمای سفر به آذربایجان در تابستان

جولای

در ماه‌های تابستان می‌توانید آب و هوای خوبی را در ارتفاعات آذربایجان تجربه کنید. می‌توانید به یکی از شهرهای کوهستانی بروید و علاوه‌بر بهره بردن از هوای مطبوع به کوهنوردی هم بپردازید. در شهرهای کم ارتفاع آذربایجان دمای هوا حدود ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

آگوست

اگر هوای آفتابی و گرم مشکلی برای شما ایجاد نمی‌‌کند، می‌توانید در فصل تابستان به باکو سفر کنید. در این فصل مردم محلی به سواحل دریای خزر می‌روند و از هوای مطبوع و دریایی زیبا لذت می‌برند. اگر می‌خواهید از گرمای ساحلی در امان باشید، سری به شهر «قوبا» بزنید که در نزدیکی کوه‌های قفقاز قرار گرفته و دارای تاریخ و سنت غنی‌ای است. دهکده‌های کوهستانی از جاذبه‌های این منطقه هستند.

سپتامبر

دریاچه «گویگول» در مرکز آذربایجان به عنوان یکی از زیباترین مکان‌های این کشور شناخته می‌شود رنگ آبی این دریاچه با رنگ سبز جنگل‌های اطراف منظره بسیار زیبایی را برای هر گردشگری به وجود می‌آورد. درواقع یکی از بهترین زمان سفر به آذریابجان و دیدن دریاچه‌ی گویگول در اواخر تابستان است. برگ‌های سبز جنگل‌ها رو به رنگ نارنجی و قهوه‌ای می‌روند و منظره‌ای زیبا پیش چشم شما قرار می‌دهند.

راهنمای سفر به آذربایجان زمان سفر به آذربایجان

راهنمای سفر به آذربایجان در پاییز

اکتبر

در آذربایجان فصل تابستان به صورت ناگهانی به پاییز تبدیل می‌شود. رنگ برگ درختان در باکو در اکتبر به رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای و قرمز در می‌آیند. دمای هوا حدود ۲۰ درجه در هنگام عصر خواهد بود. به نظر مردم محلی بهترین زمان سفر به آذربایجان در ماه اکتبر است؛ زیرا گرمای تابستان تمام شده و سرمای زمستان هنوز شروع نشده است. در این ماه می‌توانید به راحتی در باکو گردش کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید. روز استقلال آذربایجان هم در روز ۱۸ اکتبر در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود. جاذبه‌های گردشگری در باکو

نوامبر

در ماه نوامبر گردشگران کمتری به آذربایجان سفر می‌کنند. افرادی که به حیات وحش علاقه دارند و می‌خواهند مهاجرت پرندگان را ببینند، می‌توانند در این ماه به پارک‌های ملی بروند. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در این ماه می‌توانید در آذربایجان انجام دهید، دیدن پرندگان مهاجری است که به دلیل سرمای روسیه به این منطقه سفر می‌کنند. خیلی از پارک‌های ملی آذربایجان در کنار ساحل قرار گرفته‌اند.

راهنمای سفر به آذربایجان

دسامبر

آذربایجان دارای مسلمانان زیادی است اما مردم این کشورعلاقه‌ی زیادی به جشن کریسمس دارند. بازارهای کریسمسی که در شب‌های زمستانی برگزار می‌شوند، رستوران‌ها و تزیینات کریسمس زیبایی خاصی به کشور آذربایجان در این روزها می‌بخشند.

بهترین زمان سفر به آذریابجان

با توجه به شرایطی که به آن‌ها اشاره شد،‌ از ماه آوریل تا آغاز ژوئن که گل‌های رنگارنگ و درختان سرسبز زیبایی خاصی به این کشور می‌بخشند،ایده آل ترین زمان سفر به آذریابجان است. از آنجائیکه در تابستان هوا بسیار گرم و شرجی خواهد شد، علاوه‌بر بهار، بهترین زمان سفر به آذریابجان فصل پاییز و ماه اکتبر است. در این دو فصل آب‌وهوا بسیار مطلوب است و بدون تحمل هوای گرم و شرجی می‌توانید به دیدن جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های طبیعی بپردازید.