دلایل سفر به دوحه
امتیاز ما

دوحه، که میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود،  دارای جاذبه‌های زیادی از قبیل جاذبه‌های هنری، شاهکارهای معماری و جاذبه‌های فرهنگی است. دوحه یکی از شهرهای زیبای قطر است که سفر به آن حتما پیشنهاد می‌شود. در ادامه با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا دلایل سفر به دوحه را بدانید.  بلیط هواپیما را ارزان خریداری نمایید.

دلایل سفر به دوحه

شهری با تنوع بسیار

جمعیت دوحه ۱.۵ میلیون نفر است اما تنها ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت قطری هستند. بیشتر مردم دوحه از کشورهای مختلف هستند؛ از فیلیپین گرفته تا انگلستان. تنوع مردمی که در این شهر زندگی می‌کنند باعث تنوع زبان‌هایی که در این شهر صحبت می‌شود شده است. تنوع فرهنگی این شهر رویدادهای بین‌المللی و غذاهایی از سراسر دنیا را در این شهر به‌وجود آورده است. ویزای کاری قطر

غذاهای بین‌المللی که به اندازه‌ غذاهای محلی خوشمزه هستند

مردم زیادی با فرهنگ‌های مختلف در شهر دوحه زندگی می‌کنند؛ همین موضوع باعث شده رستوران‌های مختلفی با غذاهای بین‌المللی در این شهر افتتاح شود. از غذاهای آمریکایی و غربی گرفته تا غذاهای خیابانی و غذاهای عربی مانند شاورما و هوموس، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است. افراد با هر نوع سلیقه‌ی غذایی و سبک زندگی می‌توانند در این شهر از خوردن غذا لذت ببرند.

رویای عکاسان دلایل سفر به دوحه

دلایل سفر به دوحه

افق زیبای شهر دوحه، برج‌های بلند و نورپردازی‌های زیبا و مرکز تجارت جهانی دوحه، همگی نشان‌دهنده‌ی پیشرفت سریع اقتصاد این شهر هستند. در کل می‌توان گفت دوحه شهری رویایی برای عکاسان است. اگر به دنبال منظره‌ی شگفت‌انگیز از شهر هستید، به بالای هتل «شانگری‌لا» بروید. پشت‌بام این هتل محل فرود آمدن هلی‌کوپتر است و از روی آن می‌توانید منظره‌ای بی‌نظیر از شهر را ببینید. اگر به دنبا عکاسی از معماری‌های سنتی‌تر هستید، به دهکده‌ی فرهنگی «کتارا» بروید تا شاهد معماری‌های زیبای عربی باشید. موزه ملی قطر

هتل‌ های متنوع

از آنجائیکه روز به روز بر تعداد گردشگرانی که به دوحه سفر می‌کنند افزوده می‌شود، هتل‌های بی‌شماری در این شهر افتتاح شده‌اند. از هتل‌های بسیار لوکس و بزرگ با تفریحگاه‌های مجلل که هتل‌های خصوصی ساحلی، استخر و غذاهای عالی در اختیار مسافران قرار می‌دهند گرفته تا بوتیک‌ هتل‌های کوچک و راحت برای افرادی که با بودجه‌ی کمتر سفر می‌کنند.در هر کدام از این نوع اقامتگاه‌ها که باشید، خدمات و امکانات بسیار خوبی در انتظار شما است.

خرید کردن

قطر به دلیل دارا بودن منابع نفتی و گازی، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. بنابراین تعجبی ندارد که مراکز خرید باشکوه این کشور،‌رویای افرادی باشد که عاشق خرید کردن هستند. در مراکز خرید دوحه می‌توانید محصولات برندهای مطرح بین‌المللی مانند تد بیکر، شَنل را خریداری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای «H&M» و «ZARA» را پیدا کنید. در بازارهای سنتی دوحه هم می‌توانید سوغات، جواهرات و زیورآلات طلا یا سنتی، لباس‌های محلی و ادویه‌جات مختلف را خریداری کنید. نیکی از جالب ترین دلایل سفر به دوحه این است که بسیاری از مغازه‌ها و رستوران‌ها تا پاسی از شب باز هستند و گردشگران می‌توانند در شب هم در امنیت کامل گردش کنند. بلیط هواپیمای تهران دوحه 

مناسب برای سفرهای خانوادگی

در دوحه فعالیت‌های زیادی برای کودکان وجود دارد. تم پارک‌های مختلفی ازجمله «سیرکس لند» یا سرمزنی سیرک، «انگری برد ورلد ANGRY BIRD WORLD» یا دنیای پرندگان خشمگین و آکوا پارک قطر باعث هیجان کودکان خواهند شد. فستیوال‌هایی مانند فستیوال‌های زمستانه و بهار هم از رویدادهایی هستند که می‌توانید به همراه خانواده در آن‌ها شرکت کنید.

شگفتی های طبیعی

دلایل سفر به دوحه

چند ساعت که از دوحه دور شوید به دریای «خور العدید» می‌رسید. اگر فرد ماجراجویی باشید قطعا از این منطقه لذت خواهید برد. برای رسیدن به این دریا جاده‌ای وجود ندارد. تنها مسیری که می‌توانید بروید تپه‌های شنی هستند که هیجان بیشتری به سفر شما می‌بخشند. در خلیج فارس، صحرا و دریا به یکدیگر می‌رسند و منظره‌ای شگفت‌انگیز را پیش روی شما قرار می‌دهند. جنگل‌های مانگرو به جذابیت‌های این منطقه می‌افزایند.