سفر به باکو (Baku)
امتیاز ما

باکو یکی از مقاصد پرطرفدار در میان ایرانیان است. فاصله‌ی نزدیک به ایران، تشابه فرهنگ‌ها با مردم کشور آذربایجان در کنار زیبایی‌های تاریخی و طبیعی باعث شده ایرانیان زیادی به باکو سفر کنند. سفر به باکو (Baku) روش‌های مختلفی دارد که در دامه با تورهای زمینی باکو ، سفر به باکو با کشتی و سفر به باکو با اتوبوس آشنا خواهید شد. با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید.

روش های سفر به باکو (Baku)

تورهای زمینی باکو

تورهای زمینی باکو

تورهای زمینی باکو ،‌نسبت به تورهای هوایی هزینه‌ی کمتری خواهند داشت بنابراین خیلی از مردم ترجیح می‌دهند با تورهای زمینی به پایتخت آذربایجان سفر کنند. تورهای زمینی باکو که معمولا ۳ یا ۴ روز طول می‌کشند، از حدود ۸۰۰ هزار تومان تا حدود ۲ میلیون تومان هزینه خواهند داشت. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

سفر به باکو با اتوبوس

سفر به باکو با اتوبوس یکی از راههای متداول ما بین ایرانیان است. سفر به باکو با اتوبوس از ترمینال غرب تهران انجام می شود. هزینه‌ی اتوبوس از تهران به مقصد باکو حدود ۲۰۰ هزار تومان است. این اتوبوس‌ها از تهران به سمت رشت و سپس به سمت آستارا حرکت می‌کنند. از تهران به باکو با اتوبوس حدود ۲ تا ۱۴ ساعت راه است. از تهران تا آستارا حدود ۶ ساعت و نیم و از آستارا تا باکو حدود ۳ ساعت زمان می‌برد. در این میان ممکن است ساعاتی هم به بررسی مدارک و امور اداری اختصاص یابد.

سفر به باکو با کشتی

علاوه‌بر سفرهای زمینی و هوایی، یکی دیگر از راه‌های سفر به باکو (Baku)، سفر با کشتی است. مسلما سفر با کشتی از همان ابتدای سفر برای مسافران هیجان‌انگیز خواهد بود و مناظری کمتر دیده شده و زیبا را پیش روی‌شان خواهد گذاشت. البته این سفر دریایی که از انزلی آغاز می‌شود ۱۴ ساعت زمان می‌برد و ممکن است برای برخی خسته‌کننده باشد. پیش‌بینی می‌شود این سفر از بندر انزلی به سمت باکو آغاز شود. البته لازم به ذکر است که سفر به باکو با کشتی تنها در حد برنامه‌ریزی و طرح است و امکان عملی شدن آن هنوز نیست.  خرید بلیط هواپیما تهران باکو

هزینه جاهای دیدنی باکو

 

ورودی بیشتر جاذبه‌های گردشگری باکو مانند موزه‌ها، برج «مِیدن» و کاخ «شروانشاه» معمولا ۱۰ منات آذربایجان است. اگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مانند «آتشگاه باکو» یا کوه «یانار داغ» از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید کمتر از ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت. تورهای گردشگری خصوصی کمی گران‌تر هستند. برای مثال هزینه‌ی سفر از باکو به پارک ملی «قبوستان» حدود ۷۰ دلار خواهد بود. هزینه‌ی استفاده از امکانات کلوب ساحلی (AF)از ۸۰ تا ۶۰۰ منات آذربایجان است. کلوب ساحلی «آمبوران» یکی از تفریحگاه‌های گران‌قیمت باکو است. هزینه‌ی ورود به مجموعه‌ی تفریح ساحل و پارک آبی «دالگا» که یکی از سواحل پر طرفدار باکو است و انواع ورزش‌های آبی را می‌توانید در آن تجربه کنید، از دوشنبه تا جمعه حدود ۵۰ منات و در اواخر هفته یعنی روزهای شنبه و یکشنبه ۷۰ منات آذربایجان خواهد بود. لیست امکان دیدنی در سفر به باکو (Baku)

«ایچری شهر» شهر قدیمی و تاریخ باکو، یکی از مکان‌های دیدنی باکو است. البته برای بازدید از ایچری شهر نیازی به پرداخت ورودی نیست. اما اگر با خودرو به این مکان می‌آیید ممکن است مجبور باشید هزینه‌ای برای پارکینگ پرداخت کنید.

مرکز فرهنگی «حیدر علی‌اف» یکی دیگر از مکان‌های دیدنی باکو است. این مرکز دارای آمفی‌تئاتر، موزه و نمایشگاه‌های مختلف است. هزینه‌ی ورود به موزه ۱۵ منات و هزینه‌ی بازدید از نمایشگاه ماشین‌های کلاسیک ۱۰ منات است. چرخ و فلک باکو که به «چشم باکو» هم شهرت دارد، یکی از مکان‌های جالبی ات که می‌توانید از بالای آن منظره‌ی زیبای شهر را ببینید. هزینه‌ای استفاده از این چرخ و فلک ۵ منات است.