پاتاگونیا شیلی آرژانتین
امتیاز ما

پاتاگونیا بخش مشترکی از آرژانتین و شیلی، یک زیبایی طبیعی وصف ناپذیر است که از یخچال‌های طبیعی بزرگ، دریاچه‌های بلورین، کوه‌های برفی و دشت‌های وسیع برخوردار است. فهرستی از تورهایی که می‌توانید در این بهشت تقریبا دست نخورده داشته باشید بی‌پایان است –پیاده‌روی، سوارکاری، قایق‌رانی، کوهنوردی، کوه‌پیمایی. ما 5 مسیر جذاب توریستی در پاتاگونیا را انتخاب کرده‌ایم. اجازه دهید الهام بخش روح ماجراجویانه شما باشیم. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پیاده روی در دامنه ی تورس دلپین

تورس دلپین پاتاگونیا

یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌های پاتاگونیا در شیلی پارک ملی تورس دلپین است . پارکی که کوه‌ها، یخچال‌های طبیعی، دریاچه‌های بلورین، دره‌ها و آبشارهایی را در خود جای داده است که رویای مسافران و کوهنوردان است و البته نیاز به یادآوری در مورد گونه‌های مختلف جانداران و گیاهان نیست.

تورس دلپین در این منطقه شماره یک است، یک توده سنگی با ارتفاع 300 متر که توسط یک دریاچه باشکوه  با سایه‌ی زمردین احاطه شده است که می‌تواند از چندین نقطه نظر مورد توجه قرار گیرد. مسیرهای بسیار زیادی برای پیمودن در این منطقه وجود دارد اما پیاده‌روی در دامنه‌ی تورس یکی از محبوب‌ترین آنها، به علت دشواری زیاد اما امکان پذیر بودن آن است. پیاده روی  اگرچه چشم اندازهای دیدنی پاتاگونیا را به شما عرضه می کند،بسیار دشوار است و یک روز طول می کشد.

در جاده در اشوایا

آشوا پاتاگونیا

اشوایا یکی از شیک‌ترین شهرهای جهان، در بخش آرژانتینی پاتاگونیا، فعالیت‌های مختلفی را در آب، زمین و هوا ارائه می‌دهد. یکی از فعالیت‌هایی که نمی‌توانید از برنامه سفرتان کنار بگذارید سفر جاده‌ای 4 در 4 است، یک آفرود کلاسیک. در راه به مکان‌های دشوار در مسیرهای غیرمعمول – مانند جنگل های انبوه و سراشیبی‌های تند کوه‌ها- می‌رسید. تور اطمینان حاصل می‌کند که شما با برخی از زیباترین و مجردترین نقاط  این مکان که معروف به «آخرین شهر جهان» است ارتباط برقرار کنید.

عبور از لاگوس اندیوسلاکوس اندیوس پاتاگونیا

تور بین باریلچ جذاب، در آرژانتین و پورتو واراس دلپذیر، در شیلی یک تور فوق‌العاده و و یک مسیر محبوب در پاتاگونیا است. برخی از قسمت‌های مسیر روی زمین است و در بقیه مسیر باید از دریاچه بلورین عبور کنید ، در سفری که با آتشفشان‌هایی چون اسورنو ، کوه‌هایی با قله‌های برفی و آبشارهایی با سایه زمردین در میان سایر مسیرهای جذاب، علامت‌گذاری شده است.

گشت و گذار در «پریتو مورنو گلاسیر»

پریتو مورنو گلاسیر پاتاکونیا

«ال کالافیت» مکانی کوچک و آرام است، اما جواهرات پارک ملی لاس گلسیر که در این مکان قرار دارد، شهر را به مقصد بسیاری از گردشگران  سراسر جهان، در زمستان و تابستان تبدیل کرده است.

منطقه‌ی «ال کالافیت» که در آبهای یخبندان دریای آرژانتین قرار گرفته است تعداد زیادی از غول‌های یخی را در خود جای داده است، به همین دلیل است که آن را «شهر یخچال‌های طبیعی» می‌نامند. آنجا بزرگترین غول یخی، به معنای واقعی، پریتو مورنو ، با 60 متر ارتفاع و پهنای 5 کیلومتر قرار دارد. علاوه بر این از آنجا که یخچال‌ها بصورت پلکانی روی هم قرار گرفته‌اند، شما می‌توانید روی آنها راه بروید.

یک مسیر توریستی هدایت شده روی یخ با استفاده از کفش‌های ویژه و قلاب‌ها و توضیحات راهنما، حدود 2 ساعت طول می‌کشد و در طول مسیر می‌توانید جانوران و گیاهان و شکاف‌های منطقه، گودال‌ها و تالاب‌های کوچک که در داخل یخچال شکل گرفته‌اند را مشاهده کنید.

قبل از پیاده‌روی، یک قایق با توقف‌های فراوان شما رابه پریتو مورنو می‌رساند، تا بتوانید از یخچال‌ها در زوایای مختلف لذت ببرید.

تماشای پنگوئن ها در «پونتا تومبو»

پونتا تومبو پاتاگونیا

در منطقه چوبوت، بخش آرژانتینی پاتاگونیا، یکی از بالاترین منطقه‌ها پارک ملی پونتا تومبو است.

در نزدیکی شبه جزیره باریکی که توسط اقیانوس اطلس احاطه شده است، قرار دارد. این منطقه از ماه سپتامبر تا آوریل خانه هزارن پنگوئن ماژلان است، فصل جفت‌گیری زمانی است که این مکان تبدیل به بزرگترین کلونی پنگوئن‌های ماژلان می‌شود و بیش از یک میلیون جانور را در خود جای می‌دهد. درمیان مسیرهای تعریف شده و با همراهی رهنماها، بازدیدکنندگان می‌توانند به این حیوانات کاملا نزدیک شوند و بیشتر در مورد این گونه‌های پرزدار بدانند.