جاذبه های گردشگری ایرلند
امتیاز ما

یکی از خوش‌ منظره‌ترین کشور‌های جهان، ایرلند است که زیبایی منحصر به فرد و فریبنده‌ی آن در دنیا شناخته شده است. اگر شما به ایرلند سفر کنید، به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را در خارج از شهرهای بزرگ و در حومه‌های شهر و شهرستان‌های کوچک‌تر می‌گذرانید. از قلعه‌های قرون وسطایی گرفته تا باغ‌های گیاهشناسی و چشم‌انداز‌های سرسبز، در ادامه با معرفی خوش منظره‌ترین شهر‌های ایرلند، با مجله ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.

۶- «کارلینگ‌فورد» (Carlingford) – استان «لوث» (Louth)

جاذبه های گردشگری ایرلند

معنی کارلینگ‌فورد از یک عبارت قدیمی در زبان اسکاندیناویی می‌آید و به معنی «تنگه‌ی جادویی دریا» می‌باشد. در طول همه‌ی این سال‌ها اهالی کارلینگ‌فورد به درستی موفق به حفظ میراث وایکینگ‌ها شده‌اند.با قدم زدن در این شهر می‌توانید آثار فراوانی از بناهای قرون وسطایی بیابید. یکی از این بنا‌های قرون وسطایی،‌ دروازه‌ی شهر است که تعداد کمی از آن‌ها در سراسر ایرلند سالم باقی‌مانده‌ است. این دروازه در ابتدا ارتفاع بیشتری از وضعیت کنونی آن داشته اما به طور قطع این بنا بازسازی نشده و کاملا اصیل است.

مرکز میراث تاریخی کارلینگ‌فورد، همواره اطلاعات مفیدی را از دوران وایکینگ‌ها و نورمن‌ها تا به امروز، منتشر می‌کند که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر از بحث آثار باستانی و تاریخی این شهر بگذریم، ‌این شهر منظره‌ی فوق‌العاده زیبایی نیز دارد. یکی دیگر از جذابیت‌های کارلینگ فورد، ماهیگیری است. در بندر هم همیشه دست‌فروشانی وجود دارند که صدف و خرچنگ‌های تازه می‌فروشند. «کارلینگ‌فورد اویستر» (Carlingford Oyster)‌ اسم فستیوال سالانه‌ی غذاهای دریایی در این شهر‌ است که همواره با استقبال مردم رو‌به‌رو می‌شود.

۷- «گویدور» (Gweedore) – استان «دانگال» (Donegal)

جاذبه های گردشگری ایرلند

گویدور شهری در شمال غرب ایرلند است که به زبان محلی صحبت می‌کنند. گویدور همچنین بزرگترین شهر ایرلند است و مهد فرهنگ و تمدن اصیل ایرلندی به حساب می‌آید. این منطقه به دلیل سواحل شنی زیبا و کوهستان‌های حیرت‌آورش شهرت دارد. پارک ملی «گلن‌وی» (Glenveagh) و قلعه‌ی گلن‌وی از مکان‌های دیدنی گویدور می‌باشند. این پارک ملی بزرگترین پارک ملی ایرلند است. اگر در ساحل این منطقه به دریا نگاه کنید، جزیره‌های بسیار کوچکی مانند جزیره‌ی «گولا» (Gola) را خواهید دید بنابراین در هوای طوفانی دریای این منطقه به هیچ وجه مناسب کشتی‌رانی نخواهد بود.همین موضوع باعث خلق یک منظره‌ی پرطرفدار در این شهر شده به طوری که از ساحل «مگوراکلوگر» (Magheraclogher) می‌توان بقایای معروف یک کشتی غرق شده را دید.

۸- «وست‌پورت» (Westport) – استان «مایو» (Mayo)

جاذبه های گردشگری ایرلند

وست‌پورت در جنوب شرقی خلیج «کلو» (Clew)‌ واقع شده است. مرکز این شهر توسط معماری به نام «جیمز ویت» (James Wyatt)‌ در سال ۱۷۸۰ طراحی و ساخته شده است. طراحی این شهر از سبک شهر‌های سنتی گرجستان گرفته شده. رودخانه‌ای که از شهر می‌گذرد و سبک خاص خیابان‌های وست‌پورتکه مملو از درخت است، باعث شده به یکی از دیدنی‌ترین شهر‌های ایرلند تبدیل شود. همچنین در نزدیکی شهر وست‌پورت، معبد معروفی در کوه «کروگ پاتریک» (Croagh Patrick) با نام «معبد ریک» (Reek) وجود دارد که یکی از جذاب‌ترین نقاط این منطقه است. این معبد یکی از پربازدیدترین معابد ایرلند نیز به شمار می‌رود

۹- «بیر» (Birr) – استان «اُفالی» (Offaly)

جاذبه های گردشگری ایرلند

بیر یکی دیگر از شهر‌هایی زیبای ایرلند است که به سبک گرجستانی ساخته شده است. این شهر در طول‌ سال‌ها به دقت از میراث تاریخی خود محافظت کرده است. خیابان‌های گسترده و ساختمان‌های زیبا، این شهر را به محلی دلربا تبدیل کرده. خانه‌های محله‌ی «جان» (John) و بازار «اوکسمن‌تاون» (Oxmantown) نمونه‌هایی هستند که به خوبی می‌توان نمود معماری گرجستانی را در آن‌ها دید. در بیر همچنین می‌توان معابد و ساختمان‌هایی را دید که به سبک یونانی ساخته شده‌اند.
در شهر بیر صومعه‌ی معروفی وجود دارد که انجیل معروف «مک ریگول» (MacRegol) در این مکان پیدا شد. از این انجیل امروزه در کتابخانه‌ی ملی آکسفورد نگهداری می‌شود .

۱۰- «انیسکری» (Enniskerry) – استان «ویکلو» (Wicklow)

نام این شهر به معنی «معبر ناهموار» است. این منطقه‌ به خاطر خانه‌ها و عمارت‌های بزرگش معروف است که اکثر آن‌ها در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده اند. اما اکثر باغ‌های آن‌ در آتش‌سوزی سال ۱۹۷۴ نابود شدند که البته همه‌ی این ویرانی‌ها در سال‌های بعد از آتش‌سوزی بازسازی شده و درختان جدیدی جایگزین باغ‌های سوخته شد. در این منطقه آبشاری به نام «پاورسکورت» (Powerscourt) ‌وجود دارد که بلند‌ترین آبشار کشور هم به حساب می‌آید. ارتفاع این آبشار ۱۲۱ متر است.

پایان بخش دوم- پایانی