هزینه گردشگری در مالزی
امتیاز ما

مالزی همیشه یکی از مقاصد محبوب گردشگری در میان ایرانیان بوده است. پیش از سفر به مالزی یا هر کشور دیگری بهتر است از هزینه‌ها آگاه باشیم. اگر قصد سفر به مالزی را دارید با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با هزینه گردشگری در مالزی بیشتر آشنا شوید.

واحد پول مالزیهزینه گردشگری در مالزی

پیش از هر چیز بهتر است با واحد پول مالزی آشنا شوید. واحد پول این کشور «رینگیت» است و با علامت اختصاری (RM) نشان داده می‌شود. هر رینگیت در حال حاضر حدود ۳۲۰۰ تومان است. اسکناس‌های رینگیت به رنگ‌های آبی، سبز، قرمز، فیروزه‌ای و بنفش بوده که به ترتیب ۱، ۵، ۱۰،۵۰ و ۱۰۰ رینگیت هستند. مانند هر کشور دیگری، مالزی هم می تواند اجناس و امکانات گران یا ارزان داشته باشد و نمی‌توان ۱۰۰ درصد آن را یک کشور ارزان برشمرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

 

هزینه گردشگری در مالزی

هزینه حمل و نقل در مالزی

اولین هزینه گردشگری در مالزی که قصد داریم به آن اشاره کنیم هزینه‌ی حمل‌ونقل در این کشور هستند. حمل‌ونقل در مالزی بوسیله‌ی مترو، اتوبوس و تاکسی صورت می‌گیرد. قطار (KTM) یکی از قطارهای مالزی است که مخصوص سفرهای بین شهری است و برای یک مسافت ۱۵ کیلومتری حدود ۲ تا ۳ رینگیت هزینه دارد. قطارهای مونوریل فقط مخصوص به کوالالامپور هستند و هزینه‌ای دو برابر قطارهای (KTM) دارند.

اتوبوس یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ی مالزی است که از قطار هزینه‌ی کمتری دارد. کرایه‌ی اتوبوس به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هزینه‌ی هر ایستگاه ۱ رینگیت خواهد بود. تاکسی از دیگر وسایل نقلیه‌ی مالزی است که هزینه‌ی بالاتری نسبت به قطار و اتوبوس دارد. ورود با تاکسی از ۳ تا ۵ رینگیت و هزینه‌ی پایانی در آخر مسیر با تاکسی‌متر محاسبه می‌شود. البته برای جلوگیری از هزینه‌های زیاد باید توجه داشته باشید که سوار تاکسی‌هایی شوید که دارای تاکسی‌متر هستند.

هزینه گردشگری در مالزی

در مالزی می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های وسایل نقلیه‌ی عمومی از بلیط‌های الکترونیکی استفاده کنید. کارت «مای رَپید» ۱۵ رینگیت و کارت «تاچ‌اندگو» ۲۰ رینگیت قیمت دارند.  خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

هزینه های اقامت در مالزی

اقامت در هتل‌های مالزی بسته به نوع هتل‌ها متغیر است. اقامت در هتل‌های ۱ ستاره شبی ۵۰ تا ۹۰ رینگیت، در هتل‌های ۲ ستاره شبی ۵۰ تا ۱۵۰ رینگیت، در هتل‌های ۳ ستاره شبی ۶۰ تا ۳۰۰ رینگیت، در هتل‌های ۴ ستاره ۱۰۰ تا ۶۰۰ رینگیت و اقامت در هتل‌های ۵ ستاره شبی ۲۰۰ تا ۹۰۰ رینگیت خواهد بود. اگر هم قصد دارید به جای هتل در آپارتمان اقامت داشته باشید، بسته به مساحت و نوع امکانات آپارتمان باید شبی ۵۰ تا ۱۰۰۰ رینگیت پرداخت کنید. یکی از روش‌های اقامت ارزان در مالزی اقامت در هاستل های این کشور است که شبی ۲۰ تا ۱۰۰ رینگیت هزینه دارد. خرید سوغات از مالزی

هزینه گردشگری در مالزی

هزینه‌ غذا در مالزی

اگر می‌خواهید غذای خود را در رستوران‌های ارزان مالزی میل کنید باید برای هر وعده غذایی هزینه‌ای بین ۹ تا ۱۶ رینگیت پرداخت کنید. رستوران‌های متوسط به نسبت گران‌تر هستند و هر وعده‌ی غذایی از ۲۵ تا ۵۰ رینگیت مالزی هزینه خواهد داشت. در رستوران‌های لوکس مالزی مسلما باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید و از ۵۰ تا ۱۵۰ رینگیت برای هر وعده‌ی غذایی پرداخت کنید. یکی دیگر از روش‌های صرف غذای کم هزینه در مالزی، رفتن به رستوران های فست‌فود است که از ۱۰ تا ۱۶ رینگیت برای یک وعده‌ی غذایی هزینه خواهد داشت.

هزینه گردشگری در مالزی

هزینه بازدید از مکان های دیدنی

برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مالزی باید ورودی بپردازید. برای بازدید از باغ پرندگان ۶۷ رینگیت، شهربازی «سان وی لاگون» ۱۷۰ رینگیت، آکواریوم کوالالامپور ۶۹ رینگیت، غارهای باتو ۱۵ رینگیت، باغ وحش ملی ۶۳ رینگیت خواهد بود. البته بازدید از باغ گیاه‌شناسی «پردانا» رایگان است. در مالزی کجا بریم

هزینه گردشگری در مالزی