سفر یک هفته‌ای به توکیو
امتیاز ما

در توکیو کارهای زیاد برای انجام دادن و جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد. اگر برای سفر یک هفته‌ای به توکیو برنامه ریزی می‌کنید، سعی کنید از زمان خود حداکثر استفاده را کنید. بازدید از معابد تاریخی ژاپن، تجربه‌ی آشپزی و خوردن غذاهای ژاپنی، خرید کردن و رفتن به دنیای انیمه و مانگا از جمله کارهایی هستند که بهتر است در سفر به توکیو حتما تجربه کنید. شاید این فرصت تنها یک بار برای شما فراهم شود. با  مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا راهنمای سفر یک هفته‌ای به توکیو را بخوانید.

سفر یک هفته‌ای به توکیو

روز اول – سفر یک هفته‌ای به توکیو

سفر یک هفته‌ای به توکیو

روز خود را با فرهنگ و تاریخ ژاپن و بازدید از معبد «مِیجی» آغاز کنید. قدم زدن در میان درختان قدیمی این معبد که چندین قرن قدمت دارند این معبد را به یکی از پر بازدیدترین معابد توکیو تبدیل کرده است. این معبد در نزدیکی «هاراجوکو» و «شیبویا» قرار گرفته است؛ بنابراین می‌توانید از «تاکشیدا دوری» در هاراجوکو دیدن کنید و لوازم الکترونیکی و کمی اسنک خریداری نمائید. اکنون کمی از مناطق تاریخی فاصله بگیرید و «اوراهارا» یکی از خیابان‌های هاراجوکو بروید. این خیابان ساکت مکان خوبی برای خرید لباس‌های وینتیج و قدیمی و خرید از بوتیک‌های کمتر شناخته است. اگر زمان دارید، «اوموتِساندو» در فاصله‌ی کمی از این خیابان قرار گرفته است. این خیابان زیبا پر از بوتیک‌های لوکس از برندهای مطرح جهانی است و معماری‌های زیبایی در آن وجود دارد.

روز دوم – سفر یک هفته‌ای به توکیو

روز دوم به محله‌ی هیپستر «ناکامِگورو» بروید که در کنار رودخانه‌ی «مِگورو» قرار گرفته است. در یکی از کافه‌های قدیمی این منطقه می‌توانید به صرف قهوه بنشینید و سپس به سمت «دایکان‌یاما» بروید که تنها یک ایستگاه فاصله دارد و با قدم‌زدن قابل دسترس است. این محله یک محله‌ی شیک و پر از بوتیک‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است. هنگام عصر، به سمت ایستگاه شیبویا بروید. می‌توانید این مسیر را پیاده یا با قطار طی کنید. خارج از ایستگاه شیبویا می‌توانید مجسمه‌ی «هاچیکو» سگ محبوب و باوفای ژاپنی، تقاطع شیبویا و برخی از بهترین بوتیک‌های شهر را ببینید. رستوران‌ها، موسیقی زنده و مکان‌های تفریحی دیگر را نباید فراموش کرد. رستوران های توکیو

روز سوم – سفر یک هفته‌ای به توکیو

سفر یک هفته‌ای به توکیو

پس از یک گردش حسابی در شیبویا، خوردن یک کاسه رامِن داغ برای صبحانه ایده‌ی خیلی خوبی است. این غذای خوشمزه را می‌توانید در «ایچیران» در شیبویا میل کنید. پس از صرف صبحانه، با قطار به «اوئنو» بروید و از بازار قدیمی «آمِیوکو» دیدن کنید. پارک اوئنو و موزه‌ی ملی توکیو مقاصد خوبی برای گردش در هنگام بعدازظهرهستند.دراین موزه می‌توانید با فرهنگ مردم ژاپن بیشتر آشنا شوید.سپس به «یاناکا گینزا» یکی از خیابان‌های معروف توکیو و قبرستان یاناکا بروید. در مسیر خود می‌توانید در «کابایا» یک فنجان قهوه بنوشید. بازار توکیو

روز چهارم  سفر یک هفته‌ای به توکیو

بهتر است روز چهارم را به بازدید از جاذبه‌های گردشگری اختصاص دهید. ابتدا به محله‌ی تاریخی «آساکوسا» بروید و حتما از معبد زیبای «سنسوجی» و «کامیناریمون» که دو شاهکار معماری هستند دیدن کنید. سپس با قایق و با استفاده از «توکیو کروز» که در کنار ایستگاه آساکوسا واقع شده در طول رودخانه قایق‌سواری کنید. منظره‌ی زیبای شهر توکیو را می‌توانید از «توکیو بِی» ببینید. سپس با قطار یک ایستگاه را طی کنید تا برج «توکیو اسکای تری» را که در شب و با نورپردازی زیبایی خاصی پیدا می‌کند را ببینید. در «اسکای‌تری ویلیج» می‌توانید به خرید سوغاتی و خوردن غذا بپردازید.

روز پنجم – سفر یک هفته‌ای به توکیو

سفر یک هفته‌ای به توکیو

به قلب شهر توکیو باز گردید و از باغ‌های کاخ سلطنتی دیدن کنید. سپس به سمت خیابان «ناکا دوری» در «مارونوچی» بروید. این خیابان یک خیابان زیبا پر از بوتیک‌های دیدنی و شیک است که محصولات برندهای معروف را به فروش می‌رسانند. پیش از رفتن به «گینزا» حتما از مغازه‌ها و رستوران‌های «یوراکوچو» دیدن کنید. سپس به باغ‌های «هاماریکیو» بروید و در چایخانه‌ی سنتی آن‌جا چای و شیرینی سنتی ژاپنی میل کنید. پس از آن با یک تاکسی به «ایچیگو» در جینزا بروید و یک شام ژاپنی خوشمزه صرف کنید.

روز ششم – سفر یک هفته‌ای به توکیو

سفر به توکیو بدون بازدید از «آکی ها بارا» کامل نمی‌شود. اگر به مانگا و انیمه‌ی ژاپنی علاقه دارید می‌توانید یک روز کامل را بدون خستگی در این مکان بگذرانید.از کافه‌ها و دیگر مکان‌هایی که همگی تم انیمه و مانگا دارند دیدن کنید و برخی از محصولات مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنید. پس از آکی‌هابارا، اگر هنوز انرژی و زمان دارید می‌توانید به مجموعه‌ی «راپونگی هیلز» سر بزنید. موزه‌ی هنر «موری» را از دست ندهید. این موزه در طبقه‌ی ۳۵ واقع شده است. پیش از ترک راپونگی هیلز به «سان اند د مون» در نزدیکی ورودی موزه بروید و یک وعده غذای عالی را در حالی‌که منظره‌ی زیبای شهر را می‌بینید میل کنید.  خرید بلیط هواپیما تهران توکیو

روز هفتم – سفر یک هفته‌ای به توکیو

سفر یک هفته‌ای به توکیو

آخرین روز را به استراحت در «سایا نو یودوکورو»‌ یکی از حمام‌های سنتی ژاپنی یا «اونسن» سپری کنید. این مکان دارای حمام‌هایی در فضایی باز و رستوران هستند.البته افرادی که دارای خالکوبی باشند اجازه‌ی ورود به این مکان را ندارند. پس از رفتن به اونسن می‌توانید سری به «جیوگائوکا» و خیابان‌های سنگفرشش بزنید. همچنین می‌توانید به محله‌ی هیپستر و هنری «کوئنجی» بروید و به این ترتیب سفر یک هفته‌ای خود به توکیو را به اتمام برسانید.