سفر ارزان به شمال
امتیاز ما

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران نواحی شمالی کشور یعنی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان است. کسانی که به طبیعت بکر و زیبای شمال علاقه دارند به شیوه‌های مختلف برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند و به یکی از شهرهای دیدنی شمالی کشور می‌روند تا تعطیلاتی آرام را سپری کنند. از مزیت‌های این سفر این است که شما هم می‌توانید از آرامش و زیبایی دریای شمال لذت ببرید و هم در جنگل‌های سرسبز و انبوه آن به کمپینگ بپردازید. اگر می‌خواهید بدانید چگونه با کمترین هزینه به این شهرهای زیبای شمالی سفر کنید و در عین حال خوش باشید و سفری به‌یاد‌ماندنی داشته باشید با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید.

اگر می‌خواهید سفر ارزان به شمال داشته باشید!!

وسیله‌ی حمل‌و‌نقل

سفر ارزان به شمال

یکی از مهم‌ترین مسائل در این سفر وسیله‌ای است که با آن سفر خواهید کرد. اگر می‌خواهید سفر ارزان به شمال داشته باشید بهترین گزینه استفاده از ماشین‌ شخصی است زیرا در کاهش هزینه‌ها تا حد بسیار زیادی به شما کمک می‌کند. اگر شما با دوستان و خانواده‌ی خود قصد سفر به شمال کشور را دارید استفاده از قطار، اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس گزینه‌های موجود هستند ولی هرچقدر تعداد شما بیش‌تر باشد باید هزینه‌ی بیش‌تری را بپردازید. اگر بدون ماشین شخصی به سفر بروید برای گشت در شهر دچار مشکل خواهید شد و باید مرتب هزینه‌ی تاکسی و آژانس را بپردازید. خرید ارزان بلیط هواپیما

مکان اقامت

اگر از آن دسته افرادی هستید که به کمپینگ علاقه دارید برای سفر خود می‌توانید در چادر اقامت کنید که البته این موضوع به شرایط آب‌و‌هوایی و زمانی از سال که شما قصد سفر دارید بستگی دارد. اگر می‌خواهید سفر ارزان به شمال داشته باشید اقامت در چادر هیچ هزینه‌ی اضافی برای شما نخواهد داشت و در عین حال شما در هر مکان امن و زیبایی که دوست داشته باشید به راحتی می‌توانید چادر خود را برپا کنید. اگر به اقامت در چادر علاقه ندارید باید بدانید که مدارس نیز در فصولی از سال که شاگردان تعطیل هستند به مسافران در صورت وجود ظرفیت خالی اسکان می‌دهند. برای اقامت در مدارس هزینه‌ی بسیار کمی از شما دریافت می‌شود ولی اولویت با فرهنگیان است که هزینه‌ی کمتری را می‌پردازند.

اگر به دنبال سوئیت‌های ارزان هستید باید به شما بگوییم که در برخی نقاط که توریست‌های کمتری به آن‌ها سفر می‌کنند شما شانس بیش‌تری برای پیدا کردن سوئیت و یا مهمانسراهای ارزان‌قیمت خواهید داشت. در شهرهایی مانند رامسر که توریست‌های زیادی به آن سفر می‌کنند هزینه‌ی اقامت در سوئیت و هتل بالاتر است ولی در شهرهایی که توریست کمتری به آن‌ها سفر می‌کند اقامتگاه‌های ارزان‌تری پیدا خواهید کرد. ارزان ترین سفر های اروپایی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر به هر منطقه‌ای دوست دارید در مکان‌های بومی اقامت کنید و تجربه‌ی زندگی بومی آن ناحیه را نیز کسب کنید بهتر است به روستاهایی که به مسافران اقامت می‌دهند نیز سر بزنید. اقامت در این مکان‌ها قیمت زیادی ندارد و در عین حال شما می‌توانید از مناظر زیبای طبیعی روستا و آرامش آن لذت ببرید.

هزینه‌ی خورد و خوراک

سفر ارزان به شمال

اگر می‌خواهید سفر ارزان به شمال داشته باشید بهتر است هنگامی که چمدان خود را می‌بندید به فکر جمع‌ کردن مواد غذایی مورد نیاز خود نیز باشید. استفاده از کنسرو، خوراکی‌های بسته‌بندی شده، میوه، چای و دیگر اقلامی که از منزل با خود می‌آورید تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. شما می‌توانید در بین راه در مکانی خوش آب‌و‌هوا بایستید و آتشی برپا کنید، از طبیعت لذت ببرید و چای خوش‌عطری را نیز دم کرده و در دل طبیعت میل کنید. اگر افراد خوش‌سفری با شما باشند حتما از این کارها استقبال خواهند کرد.

اگر دوست ندارید از منزل بار زیادی را با خود به سفر بیاورید بهتر است به فکر صرف غذا در رستوران‌هایی باشید که کیفیت غذاهای آن‌ها بالاست و شهرت آن‌ها نیز به سبب کیفیت غذای آن‌ها است. سعی کنید در رستوران‌های گران‌قیمت غذا نخورید تا در هزینه‌های سفر خود تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

لباس مناسب

وقتی قصد سفر دارید حتما شرایط آ‌ب‌و‌هوایی شهر مورد نظر خود را بررسی کنید و لباس‌های مناسب با خود به همراه داشته باشید. این کار سبب می‌شود تا در طول مسیر نیازی به خرید لباس نداشته باشید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. بهترین زمان سفر ارزان به آنتالیا

هزینه‌ها را دنگی بپردازید

فراموش نکنید که هزینه‌های سفر خود را همیشه بین دوستان تقسیم کنید تا هر شخصی سهم خود را بپردازد. این کار باعث می‌شود که فشار مالی بر روی یک نفر نباشد و همگی در شرایطی برابر از سفر خود لذت ببرند.