قوانین گردشگری مالزی
امتیاز ما

مالزی کشوری کاملا متفاوت با همسایگان خود است. این کشور بسیار متنوع است و می‌توان گفت خطرناک‌تر از دیگر کشورها محسوب می‌شود. آگاهی از قوانین گردشگری مالزی و نکات مهم سفر به مالزی به شما کمک می‌کند سفری آسان‌تر به مالزی داشته باشید.با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا نکاتی مهم از مذهب و فرهنگ گرفته تا غذا، گردشگری، حمل و نقل و پول را برای شما توضیح دهیم.خرید ارزان بلیط هواپیما

قوانین گردشگری مالزی پیش از سفر

مالزی و مردم محلی

مالزی یک کشور گرمسیری است بنابراین کشوری گرم و مرطوب محسوب می‌شود. گاهی اوقات قدم زدن و کوه‌نوری می‌تواند بسیار مشکل باشد. به علاوه باید همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

قوانین گردشگری مالزی

مردم مالایی و مردم مالزی با یکدیگر تفاوت دارند. مالایی یک قوم است که در مالزی و کشورهای همسایه‌ی این کشور زندگی می‌کنند. مالزیایی‌ها به مردم مالزی گفته می‌شود. تنها نیمی از مردم مالزی به قوم مالایی تعلق دارند. در کشور مالزی اقوام و نژادهای مختلفی زندگی می‌کنند. مالایی‌ها، هندی‌ها، چینی‌ها، مهاجرین و گردشگران.

یکی از زبان‌های رسمی این کشور زبان انگلیسی است. پس اگر به این زبان مسلط باشید سفری راحت‌تر به مالزی خواهید داشت.

مالزی یک کشور اسلامی با قوانین اسلامی است بنابراین یکی از مهم ترین قوانین گردشگری مالزی این است  که حتما مراقب رعایت قوانین باشید.  خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

توریسم و گردشگری مالزی

پارک ملی «پنانگ» کوچک‌ترین پارک ملی در جهان است اما یکی از بهترین و زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در این پارک قرار دارد. سواحل پنانگ سواحلی کاملا معمولی هستند؛ آب و ماسه‌های این سواحل چندان تمیز نیستند. به علاوه، به دلیل تعداد زیاد عروس‌های دریایی امکان شنا کردن در آب‌های این سواحل وجود ندارد. البته ساحل لاک‌پشت‌ها در پارک ملی پنانگ بسیار زیبا است اما در این ساحل هم امکان شنا کردن وجود ندارد.

قوانین گردشگری مالزی

در سفر به مالزی حتما به «مالاکا» سر بزنید. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو است و دارای ساختمان‌های قدیمی و بناهای تاریخی زیادی است.

اگر قصد دارید از برج‌های دوقلوی «پتروناس» دیدن کنید، بلیت‌های آن را از پیش خریداری کنید زیرا به سرعت به فروش می‌رسند. به علاوه یکی از گران‌ترین بلیت‌های گردشگری است. البته این ساختمان زیبا با منظره‌ی شگفت‌انگیزش ارزش این هزینه را دارد.

خوردن و نوشیدن در مالزی

غذاهایی مالزی تا حد زیادی متاثر از غذاهای هندی هستند. خیلی از غذاهای خوشمزه‌ی مالزی مانند «ناسی لماک»،‌«روتی کانای»، «چاپاتی» یا «بیریانی» از غذاهای هندی گرفته شده‌اند. در رستوران‌های مالزی نوشیدنی‌های الکلی سرو نمی‌شود اما چای و قهوه به عنوان نوشیدنی غالب برای مشتریان فراهم می‌شود.

یکی از غذاهایی که در مالزی به صبحانه سرو می‌شود «ناسی لماک» است. این غذا شامل برنجی است که در شیر نارگیل و برگ کادی پخته می‌شود. این غذا غذای ملی مالزی است و در هر زمانی از روز می‌تواند خورده شود. معمولا این غذا را همراه با ادویه‌های مختلف، گوشت یا ماهی سرو می‌کنند. این غذا را می‌توان با قیمتی کمتر از ۵۰ سنت از فروشندگان دوره‌گرد خریداری کرد.

در مالزی غذاهای خیابانی را می‌توان از فروشندگان دوره‌گرد خریداری کرد. این فروشندگان غرفه‌های دائمی غذا را اداره می‌کنند که در آن‌ها غذاهای ارزان‌قیمت به فروش می‌رسانند. هزینه عذا در مالزی

قوانین گردشگری مالزی

پول و هزینه‌های گردشگری مالزی

در مالزی هیچ عابربانکی را نمی‌توانید پیدا کنید که کارت‌های اعتباری کشورهای دیگر را قبول کند. البته پرداخت با کارت ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد زیرا برخی مکان‌ها ممکن است ۳ درصد اضافه‌تر دریافت کنند یا ممکن است دستگاه خراب باشد یا چندین مشکل دیگر.

به علاوه، خیلی از مکان‌های گردشگری دارای اِی‌تی‌اِم نیستند بنابراین باید حواس‌تان جمع باشد و همیشه پول نقد همراه خود داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید حق سرویس است. معمولا در درستوران‌های لوکس و گران‌قیمت حق سرویس گرفته می‌شود اما در رستوران‌های زنجیره ای فست‌فود چنین چیزی نخواهید دید.

حمل و نقل در مالزی

جاده‌های مالزی شرایط خوبی دارند و می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر سفر کنید. اگر به فکر رانندگی هستید، توجه داشته باشید که در مالزی باید در سمت چپ رانندگی کنید زیرا باید تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشید. به علاوه، به خاطر داشته باشید که مردم مالزی در رانندگی چندان صبور نیستند.

وسایل نقلیه‌ی عمومی هم در وضعیت خوبی قرار دارند و می‌توان گفت شرایطی بهتر از کشورهای همسایه‌ی خود دارند. به علاوه، بسیار ارزان هستند.

قوانین گردشگری مالزی

قوانین گردشگری مالزی

بازارهای مالزی بهترین مکان برای خرید لوازم الکترونیک و لباس‌های ورزشی هستند.

مغازه‌ها بسیار دیر باز می‌شوند و خیلی زود تعطیل می‌کنند.

اگرچه مالزی کشوری ثروتمند است اما مردم زیادی را می‌بینید که در خیابان‌ها زندگی می‌کنند.

کوالالامپور شهری توسعه‌یافته و مرتب است اما دیگر شهرهای مالزی قاب مقایسه با این شهر نیستند.

اگر در دوران تعطیلی مدارس به مالزی سفر می‌کنید از قبل برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنید زیرا در این ایام جاذبه‌های گردشگری مالزی بسیار شلوغ خواهد بود.

لنکاوی یک منطقه‌ی «دیوتی‌فری» محسوب می‌شود. این به این معنا است که مغازه‌ها مانند مغازه‌های فرودگاه‌ها هستند که شکلات، کیف، عطر و … به فروش می‌رسانند.هزینه سفر به مالزی

قوانین گردشگری مالزی