بهترین سوغات مالزی
امتیاز ما

آهن‌باهای یخچال شاید معمول‌ترین سوغاتی باشند که می‌توانید در سفر خریداری کنید. این آهن‌رباها کوچک هستند و به راحتی حمل می‌شوند. به‌علاوه شما را به یاد اوقات خوش‌تان در سفر می‌اندازند. اما سوغات بهتری هم برای خرید وجود دارند. اگر قصد سفر به مالزی را دارید، با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا با بهترین سوغات مالزی آشنا شوید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

بهترین سوغات مالزی

باتیک

«باتیک» نوعی پارچه‌ با سبک جاوایی است که به یکی از سوغات محبوب کشور مالزی تبدیل شده است و مردم مالزی هم می‌دانند که چه سوغات پرسودی برای‌شان خواهد بود. این پارچه‌ها به دلیل نقش‌های زیبا و رنگ‌های درخشان و زیبای‌شان شهرت دارند. پارچه‌های باتیک را می‌توان به صورت سارونگ و کیفِ سکه خریداری کرد. جاذبه های گردشگری مالزی

بهترین سوغات مالزی

میوه دوریان

میوه‌ی «دوریان» به عنوان پادشاه میوه‌ها شناخته می‌شود. این میوه به داشتن بوی تند شهرت دارد و بهترین آن در «رواب» یافت می‌شود. البته همراه داشتن دوریان ممکن است کمی مشکل باشد زیرا خیلی از ایرلاین‌ها به دلیل بوی تند این میوه ورود آن را با هواپیما ممنوع اعلام کرده‌اند. دیگر مشتقات دوریان مانند پنکیک‌ها و شکلات‌هایی با طعم دوریان برای خرید سوغات و حمل در هواپیما مناسب‌تر هستند.

سومپیت

«سومپیت» یا تفنگ‌های بادی و سنتی مالایی که برای بازی‌های مختلف و در زمان‌های گذشته برای کُشتن استفاده می‌شدند، یکی دیگر از بهترین سوغات مالزی محسوب می‌شوند. تیرهای سومپیت در گذشته به سمومی که از گیاهان به‌دست می‌آمد آغشته می‌شدند. امروزه سومپیت را می‌توانید از گیفت‌شاپ های فرودگاه‌ها، البته نوع بی‌خطر آن‌ها را خریداری کنید و به عنوان یک صنایع دستی خاص با خود ببرید.  خرید بلیط هواپیمای تهران کوالالامپور

سَپه

«سَپه»(Sape) نوی آلات موسیقی به شکل قایق است که متعلق به قبیله‌‌های «ساراواک» بوده و در مراسم شفا استفاده می‌شده است. این ساز را می‌توانید با نقش و نگارهای مختلفی که با الهام از جنگل‌ها بر روی آن کشیده شده پیدا کنید.

بهترین سوغات مالزی

سوپ لانه پرنده

ممکن است حتی نام این سوپ عجیب به نظر برسد اما هر مادر مهربان چینی یک بار هم که شده سوپ لانه پرنده را به خورد کودک خود داده است. علت این پافشاری شهرت این سوپ در بهبود سیستم ایمنی بدن، جوان ماندن پوست، کاهش خستگی و چندین دلیل دیگر است که مردم چین و مالزی به آن اعتقاد دارند. چه این اطلاعات درست باشند چه غلط، این نوع سوپ می‌تواند یکی از خریدهای جالب و عجیب شما از مالزی باشد. پارک آبی سان وی لاگون

یک حیوان به سرپرستی گرفته شده

اگر سوغاتی‌های معمولی باب میل شما نیستند، می‌توانید از باغ وحش «نگارا» یک حیوان را به سرپرستی بگیرید. با پرداخت تنها ۵۰ رینگیت مالزی، باغ وحش به شما این اجازه را می‌دهد که هزینه‌ی غذا یا مراقبت‌های پزشکی یک حیوان را به انتخاب خود به عهده بگیرید؛ حالا این حیوان می‌تواند یک ببر زیبا باشد یا یک فیل عظیم‌الجثه.

بهترین سوغات مالزی

خوشنویسی چینی

تسلط بر خطوط و تحسین آن‌ها در خوشنویسی چینی یک عنصر مهم محسوب می‌شود. برخلاف خوشنویسی‌های غربی، خوشنویسی چینی با رسم هر خط یک اثر هنری به وجود می‌اورد و ارزش بالایی در هنر چینی دارد. خرید یک نوشته با خوشنویسی چینی می‌تواند سوغات جالبی باشد.

شکلات و شیرینی های هندوستان

شاید جالب باشد که بدانید یکی از بهترین سوغات مالزی که می‌توانید برای خود یا عزیزان‌تان خریداری کنید شیرینی‌ها و شکلات‌های هندی است. دسرهای هندی نشان می‌دهد که تا چه اندازه می‌توان در تهیه‌ی شیرینی و شکلات خلاقیت به خرج داد. موادی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات، حبوبات و حتی مشتقات شیر می‌توانند در این نوع دسرها استفاده شوند. از ویژگی‌های خوب این شیرینی‌ها می‌توان به رنگ‌های زیبا و درخشان آن‌ها هوس‌انگیز بودن‌شان اشاره کرد. اگر شما هم به شیرینی‌جات علاقه دارید حتما از این دسرهای خوشمزه و خاص امتحان کنید و برای خود یا دوستان و خانواده‌تان به عنوان سوغات خریداری کنید. آب و هوای مالزی

بهترین سوغات مالزی

لباس های سنتی

به دلیل فرهنگ‌های مختلفی که در کشور مالزی وجود دارد نمی‌توان لباس سنتی مشخصی برای این کشور مشخص کرد. اگر گردشگران به خرید لباس‌های سنتی علاقه دارند می‌توانند انواع لباس‌های سنتی از قبیل لباس‌های مالایی، چینی و هندی را انتخاب کنند. این لباس‌ها به عنوان سوغات هم خریداری می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. صرف‌نظر از فرهنگ، می‌توان گفت لباس‌های سنتی مالایی برخی از زیباترین ترکیب‌های رنگی را دارا هستند. پس حواس‌تان را خوب جمع کنید زیرا انتخاب از میان این همه رنگ زیبا کمی سخت است. این لباس‌های سنتی در میان لباس‌های مدرن و روزمره‌ی شما حتما سفر خوبی که به مالزی داشتید را به خاطرتان می‌آورد.

ظروف مفرغی

یکی دیگر از بهترین سوغات مالزی ظروف مفرغی است که تنوع آن‌ها زمانی که قدم به داخل مغازه‌های ظروف مفرغی «رویال سلانگور» یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان ظروف مفرغی در جهان می‌گذارید شما را شگفت‌زده می‌سازد. این اشیا مفرغی شامل جاکلیدی، مجسمه، کارد و چنگال، سرویس‌های غذاخوری، سرویس‌های چای‌خوری و چندین نوع اشیا دیگر هستند. این اشیا مفرغی می‌توانند سوغاتی زیبا و جالب از مالزی باشند که توسط هنرمندان مالزی ساخته شده‌اند.

 

بهترین سوغات مالزی