جاذبه‌های گردشگری لنکاوی
امتیاز ما

لنکاوی برای افرادی که رویای یک سفر عالی به مناطق گرمسیری را دارند یک مقصد ایده‌آل است. سواحل، کوه‌ها، حیات وحش، جزایر، جنگل مانگرو و مراکز خرید «دیوتی فری» از ویژگی‌های جذاب لنکاوی هستند. از کوه‌نوردی گرفته تا غذا دادن به عقاب‌ها و بازدید از بزرگ‌ترین مسجد جزیره، در مجله گردشگری دور و نزدیک با برخی از جاذبه‌های گردشگری لنکاوی بیشتر آشنا خواهید شد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی

میدان عقاب

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی

میدان عقاب یا «داتاران لانگ» در نزدیکی خلیج «کوآ» قرار دارد. این مجسمه‌ی ۱۲ متری نماد شهر لنکاوی است. طبق افسانه‌های محلی نام جزیره ترکیبی از کلمات «هلانگ» به معنای عقاب و «کاوی» به معنای قرمز مایل به قهوه‌ای در زبان مالایی است. رنگ این مجسمه هم قرمز مایل به قهوه‌ای است. تراس‌ها، فواره‌ها و پل‌ها فضای زیبایی را در لنکاوی و خلیج کوآ به وجود آورده است. گردشگران می‌توانند از غذاهای خوشمزه‌ی مالزی هم در این منطقه لذت ببرند. بلیط تهران کوالالامپور

از جزایر لنکاوی دیدن کنید

لنکاوی دارای حدود ۱۰۰ جزیره‌ی کوچک‌تر در مجمع‌الجزیره‌ی «آندامان» است. جزیره‌ی «دوشیزه‌ی باردار» یا «پولائو دایانگ بونتینگ» که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده، یکی از جزایر زیبای لنکاوی است که دارای دریاچه هم هست. یکی دیگر از جزایر معروف لنکاوی «پولائو سینگا بسار» است و غذا دادن به عقاب‌ها از کارهای جالبی است که می‌توانید در این جزیره انجام دهید. چندین جزیره‌ی دیگر در لنکاوی وجود دارند که می‌توانید با شرکت در تورهای گردشگری از آن‌ها بازدید کنید یا قایقی کرایه کرده و به جزایر بروید.

به تماشای جنگل مانگرو بروید

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی

جنگل‌های مانگرو یا درختان کرنا بخش اعظمی از شمال لنکاوی در امتداد رودخانه‌ی «کیلیم» را پوشانده‌اند. این مانگروهای جزر و مدی فرصتی در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا با تنوع زیستی و گیاهی در لنکاوی بیشتر آشنا شوند. تورهای گردشگری بازدیدکنندگان را در هزارتوی مانگروها با قایق می‌گردانند. حیات وحش این منطقه از دیگر جاذبه‌های گردشگری لنکاوی است که می‌توانید با بازدید از جنگل‌های مانگرو از آن لذت ببرید؛ عقاب‌ها، سمور دریایی، مرغ ماهیخوار و چندین گونه‌ی دیگر از این قبیل هستند.

گونونگ رایا

«گونونگ رایا» در نزدیکی مرکز لنکاوی قرار گرفته و ۸۸۱ متر ارتفاع دارد. گردشگران برای رسیدن به بلندترین قله‌ی لنکاوی سه راه دارند: رانندگی، شرکت در تورهای گردشگری یا کوه‌نوردی. کرایه‌ی موتور یا رانندگی تا ارتفاعات یکی از روش‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده‌ در لنکاوی است. اما سفر به همراه راهنماها اطمینان بیشتری به شما می‌دهد. اگر قصد داشته باشید کوه‌نوردی را امتحان کنید، باید ۴۰۰۰ پله را که حدود ۴ کیلومتر مسافت را در بر می‌گیرد طی کنید. از بالای کوه می‌توانید منظره‌ی زیبایی از لنکاوی مشاهده کنید. چه کارهایی در لنکاوی انجام دهیم

تلکابین لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی

تلکابین لنکاوی از سه ایستگاه عبور می‌کند. این ایستگاه‌ها از اورینتال ویلیج (Oriental Village) در دامنه‌ی کوه «ماچینچانگ»، دومین کوه بلند لنکاوی آغاز می‌شود. ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا تلکابین به ارتفاع ۷۰۸ متری برسد. در این ارتفاع می‌توانید شاهد مناظر زیبای کوه‌ها، دره‌ها و جنگل‌ها باشید. تلکابین لنکاوی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لنکاوی است.

پل هوایی لنکاوی

پل هوایی لنکاوی پلی معلق به طول ۱۲۵ متر و ارتفاع ۱۰۰ متر است. با پرداخت مبلغی اضافه، گردشگران می‌توانند در طول پل قدم بزنند و از مناظر جنگل‌ها لذت ببرند.  پس از پل، یک مسیر کوتاه در جنگل وجود دارد که به آبشار «تلاگا توجو» به معنای «هفت چاه» منتهی می‌شود. این مسیر در نزدیکی اورینتال ویلیج به انتها می‌رسد.

به سواحل بروید

خیلی از گردشگران اعتقاد دارند یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توان در لنکاوی تجربه کرد، رفتن به سواحل است. سواحل سفید و تمیز به همراه درختان زیبای نخل در کنار آب‌های زلال و آبی یک بهشت کوچک را به وجود آورده‌اند. لنکاوی سواحل زیادی دارد؛ «پانتای سنانگ»، «تنگ‌کوراک»، «تانجونگ رو» و ساحل «بلک سند» به همراه چندین ساحل دیگر سواحل محبوب لنکاوی را تشکیل داده‌اند. ورزش‌های آبی زیادی در این سواحل می‌توان انجام داد که از میان آن‌ها می‌توان به جت اسکی، موج‌سواری و پاراسل اشاره کرد. بوتیک هتل های لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری لنکاوی

مسجد الحنا در کوآ

بزرگ‌ترین بنای مذهبی لنکاوی به ندرت در فهرست جاذبه‌های این جزیره قرار می گیرد. ساخت این مسجد که مسجد اصلی لنکاوی محسوب می‌شود و محل عبادت صدها مسلمان از مردم محلی است، در سال ۱۹۵۹ به پایان رسید. افرادی که به معماری علاقه دارند حتما از معماری این بنا، عناصر و موتیف‌های زیبای آن لذت خواهند برد. مسجد «الحنا» در نزدیکی میدان عقاب در شمال پارک «تامان لاگندا» قرار دارد و با کمی قدم‌زدن می‌توانید به راحتی به آن برسید.