جاذبه های شیلی | شیلی
امتیاز ما

کشور شیلی با خط ساحلی طولانی، کوه‌های خیره‌کننده و تاریخ غنی دارای مکان‌های متعددی برای جذب گردشگران پرماجرا می‌باشد. بسیاری از جاذبه‌های شیلی به میراث فرهنگی و همچنین طبیعت دست‌نخورده قابل‌توجه آن مرتبط است. وبسایت Tourism-Review.com هفت مکان برتر این کشور را که هر مسافری هرگز نباید آنها را از دست بدهد، ذکر نموده است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

«تالاب سرخ» (Laguna Roja)

تالاب سرخ | شیلی

این جواهر نادر که توسط مردم محلی به نام «دریای سرخ» نامیده می‌شود، هنوز هم تحت تاثیر جاذبه‌های اصلی شیلی می‌باشد. این تالاب که در ۲۰۰ کیلومتری شمال «ایگیگه» (منطقه «آریکا» و «پاریناکوتا») واقع شده است، یک نمونه قابل‌توجه از نظم طبیعی معکوس می‌باشد. بسیاری از افسانه‌ها سعی در توجیه رنگ قرمز آب دارند. با این حال، جلبک‌ها و رسوبات مختلف را می‌توان قویترین علت قابل‌قبول آن دانست. دمای آب به حدود ۴۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد می رسد و از آنجاکه این تالاب به ناپدید شدن‌ و مرگ مرموز افرادی که جرأت چشیدن آن را داشتند، مرتبط است، به همین دلیل مردم محلی به همه بازدیدکنندگان هشدار می‌دهند که هرگز این آب را ننوشند.

«دره‌ی ماه» (Valle de la Luna)

دره ماه | شیلی

در منطقه «کوردیرا دِ لا سال»، جایی‌که بیابان‌های «آندو» و «آتاکاما» با هم تلاقی می‌کنند، این چشم‌انداز شگفت‌انگیز به بازدیدکنندگان یادآوری می‌نماید که ماه به همه گردشگران ماجراجو خوشامد می‌گوید. اشکال سنگی‌شکلِ منحصر‌به‌فرد و تپه‌های شنی که با لایه‌های ضخیمی از نمک تزیین شده‌اند، چشم‌انداز فراموش‌نشدنی را با رنگ‌ها و ساختار متنوع ایجاد می‌نمایند که انسان را به تحسین وامی‌دارد. غارهای متعدد و دریاچه‌های خشک شده با پوشش سفید‌رنگ نمکی نیز در معرض نمایش همگان قرار دارد. شیلی

«بالابرِ پولانکو» (Polanco Lift)

آسانسور پولانکو | شیلی

این بالابر، یک بالابرِ مسافری بی‌نظیر است که در «والپارایسو» واقع شده است. بر خلاف سایر بالابرها، این سازه یکی از معدود بالابرهایی است که به صورت عمودی هم بالا می‌رود و هم پایین. ساخت این سازه در سال ۱۹۱۵ تکمیل گردید و پس از عبور از یک تونل عمیق به طول ۱۵۰ متر می‌توان به آن رسید. از آن‌جا بازدیدکنندگان سوار آن شده و با یک توقف در میانه مسیر در نهایت به بالای برج می‌رسند و در آن‌جا بر فراز خلیج بندر والپارایسو قرار خواهند گرفت. یک پل، این برج را به خیابان‌های اطراف متصل می‌نماید.