جاذبه‌های گردشگری مالزی
امتیاز ما

مالزی کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است که تجربه‌های متنوع و جالبی را برای گردشگران و مردم محلی فراهم می‌کند. ترکیب فرهنگ‌های مختلف و غذاهای متنوع مالزی را به کشوری منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. در ادامه با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی از برترین جاذبه‌های گردشگری مالزی را به شما معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری مالزی

پرلیس

جاذبه‌های گردشگری مالزی

این ایالت شمالی در کنار شبه‌جزیره‌ی مالزی و در مرز با تایلند قرار گرفته است. برخی از بهترین غذاهای مالزی که با طعم غذاهای تایلندی ترکیب شده است در این منطقه سرو می‌شود. «گوا کلام» یکی از قدیمی‌ترین غارهای شبه‌جزیره‌ی مالزی در «پرلیس» قرار گرفته است که دامنه‌ی تپه را به دره‌ای که در فاصله‌ی ۳۷۰ متری از آن قرار گرفته متصل می‌سازد. این ایالت شاید به اندازه دیگر ایالت‌های مالزی مانند «پنانگ» یا «سلانگور» شهرت نداشته باشد اما یکی از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین نقاط این کشور است و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی باید از آن بازدید کرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

لنکاوی در کداح

جاذبه‌های گردشگری مالزی

کمی دورتر از سواحل «کداح» مجموعه‌ای از جزیره‌ها به نام «لنکاوی» وجود دارند که بهشتی برای خرید «دیوتی فری» و گشت‌وگذار در جزیره هستند. لنکاوی با داشتن آب‌های زلال و طبیعت زیبا یکی از مناطق محبوب برای ورزش‌های آبی محسوب می‌شود و افراد زیادی آخر هفته‌ها به این منطقه سفر می‌کنند. به لنکاوی سفر کنید تا شاهد طبیعت شگفت‌انگیز این منطقه و عقاب‌های دریایی باشید یا از درخت‌های کرنا که خانه‌ی این پرندگان است بازدید کنید. جاذبه های گردشگری لنکاوی

کوالا سلانگور

جاذبه‌های گردشگری مالزی

این منطقه‌ی طبیعی محل قرار گیری قلعه‌‌ی استعماری هلندی، مزارع شالیکاری و شهر قدیمی «سکینچان» است. افرادی که به تاریخ و طبیعت علاقه دارند حتما عاشق این مکان خواهند شد. خیلی از گردشگران در فصول جفت‌گیری برای دیدن کرم‌های شب‌تاب به مرداب‌های کرنا می‌روند. همچنین می‌توانید از پلنگ‌ها و سمورهای دریایی دیدن کنید.

عمارت آبی در پنانگ

جاذبه‌های گردشگری مالزی

«عمارت آبی»  یا (Cheong Fatt Tze) نمونه‌ی بارز معماری قرن نوزدهم چین است که به دلیل دیوارهای آبی و شکوه و جلالی که دارد شهرت پیدا کرده و یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی محسوب می شود. این عمارت عنوان یکی از بهترین آثار تاریخی پنانگ را به خود اختصاص داده و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.  بلیط تهران کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری مالزی

یکی از جاذبه‌های گردشگری مالزی که مردم این کشور به آن افتخار می‌کنند بلندترین برج‌های دوقلو در جهان است. می‌توانید با بازدید از این برج به مرکز خرید معروف «سوریا کی ال سی سی» (Suria KLCC) بروید یا از دو برج بازدید کنید. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که می‌توانید در این برج انجام دهید رفتن به سکوی بازدید د دیدن منظره‌ی زیبای شهر از طبقه‌ی ۸۶ است.

جزیره سیپادان در صباح

جاذبه‌های گردشگری مالزی

جزیره‌ی «سیپادان» یکی از بهترین نقاط دنیا برای غواصی و مکان ایده‌آلی برای علاقمندان به غواصی و زیست‌شناسان دریایی محسوب می‌شود. برخلاف لنکاوی یا «ردانگ» مکان لوکسی به شمار نمی‌آید و تنها مناسب افرادی است که دوست دارند در تعطیلات خود به کشف دنیای زیر آب بپردازند. آب‌های زلال و تنوع گونه‌های دریایی آن را به اندازه‌ی کافی جذاب می‌سازد.

غارهای مولو در ساراواک

جاذبه‌های گردشگری مالزی

غارهای «مولو» یکی از زیباترین و وسیع‌ترین اَشکال طبیعی را در دنیای غارشناسی به نمایش می‌گذارند. این کوه‌های توخالی بزرگ‌ترین غارهای در دسترس در جهان هستند و به مدت میلیون‌ها سال در اتاق‌های آهکی خود میزبان زندگی غارنشینی بوده‌اند. بسته به فصلی که در آن به این غارها سر می‌زنید می‌توانید شاهد گروه‌های خفاشان یا ملخ‌ها باشید.

ساراواک

جاذبه‌های گردشگری مالزی

«ساراواک» بزرگ‌ترین ایالت مالزی است و به سرزمین «نوک‌شاخ‌ها» شهرت دارد. سفر به این ایالت تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد خواهد بود زیرا شگفتی‌های زیادی در آن‌جا منتظر شما است. از «کوچینگ» با فرهنگ‌های متنوع گرفته تا مردمان مهربان قبایل بومی «اورانگ اسلی» و طبیعت زیبا، همه باهم سفری جذاب را برای شما رقم خواهند زد.

غارهای باتو در کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری مالزی

یکی از بزرگ‌ترین زیارتگاه‌های هندو در خارج از هندوستان قرار دارد. غارهای «باتو» منزلگاه معبد «لرد موروگان» هستند. یک مجسمه‌ی بزرگ و طلایی از او در پایین پله‌ها قرار گرفته است. می‌توانید در فصل‌هایی که گردشگران کمتری به این منطقه سفر می‌کنند به معبد بروید یا از فستیوال‌های سالانه دیدن کنید.