کار هایی که نباید در ترکیه کرد
امتیاز ما

مردم ترکیه به مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه‌شان معروف هستند پس عصبانی کردن آن‌ها کار بسیار سختی است. اما یکسرس اعمال توریست‌ها هست که افراد محلی خیلی به مذاقشان خوش نمی‌آید. ما آن‌ها‌را برای شما لیست کرده‌ایم تا از انجام آن‌ها دوری کنید. در ادامه با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

پوشش نامناسب در مسجد

مساجد ترکیه

 

زمانی‌که از یکی از مسجد‌های تاریخی و زیبای ترکیه دیدن می‌کنید حتما لباس مناسبی بپوشید تا احترام خود را نشان داده باشید. بانوان باید حتما سر، شانه‌ها و پاهایشان را بپوشانند و مردان نیز نباید با شلورک وارد مسجد شوند. و اینکه حتکا قبل از وارد شدن به مسجد کفش‌هایتان را دربیاورید و به کسانی که در سکوت درحال راز و نیاز ونماز خواندن هستند با احترام برخورد کنید.

حواستان به رفتارتان باشد

جمعیت ترکیه مانند ایران اکثرا مسلمان هستند و مانند ایران ابراز علاقه در ملاعام مرسوم نمی‌باشد و ممکن است با نگاه‌های خیره همراه باشد، به خصوص در محله‌هایی که سنتی‌نشین هستند. این لحظات را خصوصی بین خود و همسرتان نگاه دارید تا با زل زدن افراد محلی موجه نشوید. خرید سریع و مطمئن بلیط تهران استانبول

باقی گذاشتن غذا در بشقابتان

غذاهای ترکیه

در ترکیه باقی گذاشتن غذا در بشقاتان به این معنی است که از غذا لذت نبرده‌اید، و کارکنان رستوران یا میزبان‌های شما احساس می‌کنند که مورد توهین واقع شده‌اند. اگر واقعا سیر شده‌اید و دیگر نمی‌توانید لقه دیگری بخورید می‌توامید به میزبانتان بگویید و از هر سوتفاهمی جلوگیری کنید. به هرحال خوردن تمام غذایی که در بشقابتان است همیشه بهترین گزینه است. بلیط تهران ازمیر را ارزان خریداری کنید.

نادیده گرفتن رمضان

رمضان یک مناسبت بسیار بزرک در ترکیه می‌باشد پس اگر شما در این ماه زمانی که اکثر افراد محلی روزی می گیرند به ترکیه رفتید نباید در خیابان ها جلوی کسانی که روزه هستند غذا بخورید یا بیاشامید. این کار نشانه بی احترامی به افرادی هیت که روزه هستند. در این مدت حتما در رستوران‌ها غذا بخورید و نه در خیابان ها.

در نیاوردن کفش‌هایتان

رسم ترکیه

قبلا درمورد مسجد ها صحبت کرده‌ایم، اما درآوردن کفش‌ایتان هنگام ورود به منزل شخص نیز نشانه احترام به آن فرد است. مردم ترک عادت دارند تا خانه‌هایشان را بسیار تمیز نگه‌دارند پس حتما قبل از وارد شدن به خانه‌هایشان کفش‌ هایتان را در بیاورید.(خرید ارزان  بلیط تهران انکارا  و  بلیط انکارا تهران )

ندانستن چند کلمه به زبان ترکی

ترکی زبان سختی است و هیچ کس از شما انتظار ندارد تا تنها در چند روز به این زبان مسلط شوید. هرچند نشانه احترام بسیار بزرگی است که حداقل چند کلمه فقط برای ارتباط با افراد محلی بلد باشید. متوجه خواهید شد که بسیاری از ترک‌ها انگلیسی صحبت نمی کنند پس فقط تعداد کمی کلمه ترکی می‌تواند به شما کمک شایانی برای اتباط برقرار کردن بکند.