سفرهای نوروزی به شهرهای ایران
امتیاز ما

تعطیلات عید نوروز یکی از شادترین ایام سال و یکی از بهترین مواقع سال برای مسافرت است. کشور ما ایران دارای جاذبه‌های گردشگری و نقاط بسیار زیبایی است که سفر به آنها در ایام نوروز خالی از لطف نیست. با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی از بهترین شهرهای ایران را برای سفرهای نوروزی به شما معرفی کنیم.  خرید ارزان بلیط هواپیما

تعطیلات سفرهای نوروزی
کیش

دمای مطبوع جزیره کیش در فصل بهار باعث شده است این جزیره به یکی از نقاط محبوب گردشگری ایران در نوروز تبدیل شود. بازدید از کشتی یونانی، پارک دلفین‌ها، باغ پرندگان، پاراسل و تیوب سواری، جت اسکی، قایق سواری، اسکله تفریحی، سواحل زیبا و جذاب، پارک‌های تفریحی، کارتینگ، دوچرخه‌سواری و اسب سواری و فلای بورد از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانید در کیش آنها را تجربه کنید. مراکز خرید کیش

سفر نوروزی به شهرهای ایران

قشم

قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر ایران است که دارای جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی زیادی است. سفر به قشم هم از راه زمینی و هم از راه هوایی قابل لنجام است. در فصل بهار آب و هوای قشم بسیار مطبوع است و یکی از فصل‌های مناسب برای سفر به قشم و دیدن جاذبه‌هایی مانند تنگه چاه کوه، غار خربس، دره ستارگان، جزایر ناز، جنگل حرا و ساحل شیب دراز همین فصل است. البته جاذبه‌های فرهنگی مانند مکان‌های سنتی و لباس‌های محلی به همراه صنایع دستی زیبای قشم گردشگران زیادی را به این جزیره جذب می‌کنند.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

بوشهر

شهر زیبای بوشهر در جنوب ایران یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای نوروزی است. بندر سیراف یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران، بازار تاریخی دیلم، سواحل زیبا و نخلستان‌ها، گنبد نمکی جاشک، موزه‌ها و عمارت‌های تاریخی و زیبا، کشتی رافائل، کلیساها و قلعه‌های تاریخی، تنها چند نمونه از جمله جاذبه‌های گردشگری بوشهر هستند که می‌توانید در سفر نوروزی خود به بوشهر از آنها دیدن کنید.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

کرمان

یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ایران که در فصل بهار به یکی از مقاصد محبوب تبدیل می‌شود کرمان است. همچنین کرمان با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی بسیار زیاد یکی از شهرهای اصلی تاریخی در ایران محسوب می‌شود. مجموعه‌ی تاریخی گنجعلی خان، حمام وکیل، گنبد جبلیه، ارگ بم، ارگ راین، باغ شازده، باغ فتح آباد، کتابخانه‌ی ملی کرمان از جمله جاذبه‌های گردشگری کرمان است که می‌توانید در سفر نوروزی به کرمان از آنها دیدن کنید. یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب کرمان منطقه گندم بریان است که به عنوان گرم‌ترین نقطه زمین شناخته شده است و فصل بهار موقع مناسبی برای بازدید از این منطقه گرم است.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

شیراز

شهر زیبای شیراز در فصل بهار جذابیت دیگری دارد. بنابراین پیشنهاد می‌شود سفر به شیراز در نوروز را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. از آنجایی‌که شهر شیراز پر از درختان مرکبات مخصوصا نارنج است، در سفر نوروزی به شیراز می‌توانید فصل بهار می‌توانید عطر بهار نارنج را در سراسر شهر حس کنید. به همین دلیل باغ‌های شیراز مانند باغ دلگشا، باغ ارم و باغ قوام از جاذبه‌هایی هستند که باید در فصل بهار حتماً از آنها دیدن کنید. آرامگاه شاهچراغ، تخت جمشید، حافظیه و بازار وکیل از دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز هستند.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

یزد

یزد، این شهر مذهبی و تاریخی یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای نوروزی است. سفر به یزد هم با اتوموبیل شخصی، هم با هواپیما و هم با قطار امکان‌پذیر است. هوای نسبتا مطبوع یزد در فصل بهار باعث می‌شود به راحتی بتوانید از جاذبه‌های گردشگری دیدن کرده و با این شهر تاریخی بیشتر آشنا شوید. آتشکده، میدان امیرچخماق، باغ دولت‌آباد، زندان اسکندر، خانه لاری‌ها و مسجد جامع از جمله جاذبه‌های گردشگری معروف یزد هستند که می‌توانید در سفر نوروزی به یزد از آن‌ها دیدن کنید. همچنین می‌توانید به ییلاقات یزد بروید که در فصل بهار آب و هوای بسیار خوبی دارند.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

رشت

رشت یکی از پربازدیدترین شهرهای ایران است که طبیعت سرسبز آن باعث شده به یکی از نقاط محبوب گردشگری در فصل بهار و نوروز تبدیل شود. باغ محتشم، عمارت کلاه فرنگی، پارک ملت، آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی، میدان شهرداری و پارک جنگلی سراوان از جمله جاذبه‌هایی هستند که محبوبیت زیادی در میان گردشگران دارند.

سفر نوروزی به شهرهای ایران

تهران

اگر قصد دارید نوروز را در تهران سپری کنید باید بدانید که یکی از بهترین مقاصد گردشگری در نوروز همین شهر تهران است. تهران دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که شاید در بقیه ایام سال به دلیل مشغله‌های زیاد متوجه آن نشویم. خلوت بودن خیابان‌ها و هوای بسیار خوب و پاک تهران در فصل بهار و نوروز آن را به شهری کاملا متفاوت تبدیل می‌کند. باغ ایرانی، کاخ گلستان، باغ فردوس، بام تهران، باغ موزه مقدم، عمارت مسعودیه، پارک‌های مختلف و دریاچه چیتگر تنها چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری تهران هستند که می‌توانید در نوروز از آنها به راحتی دیدن کنید.

سفر نوروزی به شهرهای ایران
اصفهان

اصفهان مهد فرهنگ و هنر ایران یکی از شهرهای ایده‌آل برای سفرهای نوروزی است. اصفهان دارای جاذبه‌های تاریخی زیادی مانند ساختمان‌های قدیمی، بناهای تاریخی با معماری فوق‌العاده و باشکوه است اما از طبیعت زیبای اصفهان هم نباید تفاوت عبور کرد. کویر مرنجاب، آبشار آب ملخ، کویر ورزنه و آبشار طرزه از جمله جاذبه‌های طبیعی اصفهان هستند. جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر و هوای مطبوع در فصل بهار، آن را به مقصدی مناسب برای یک سفر نوروزی تبدیل کرده است.

سفر نوروزی به شهرهای ایران