ساحل هامبورگ آلمان
امتیاز ما

دومین شهر شگفت­‌انگیز آلمان، یک شهر ساحلی پر از عجایب معماری، رستوران­‌ها و جذابیت­‌های فرهنگی همچون سالن جدید و چشم‌­نواز کنسرت است.

زمانی که آنگولا مرکز در ماه جولای رهبران بین­‌المللی را برای کنفرانس «جی ۲۰» به زادگاهش دعوت کرد، نظر جهان را بشدت به دومین شهر آلمان جلب کرد، به شهر سالن زیبای «البفیل­‌هارمونی». همانگونه که مشاهده شد، کیفیت زندگی رشک­ برانگیز آنان بدلیل عدم همراهی رؤسای جمهور و نخست وزیران میزبان با بسیاری از مردم محلی در شهری که از نظر بین­‌المللی شناخته شده نیست، دچار اختلال شد. همان­طور که بزرگ­ترین بندر و دروازه سنتی آلمان رو به جهان، هامبورگ، همواره نگاه رو به بیرون مرزها داشته است اما به اندازه کافی مالکیت خود را برای حفظ صحنه­‌های فوق­‌العاده و موفق اسرار فرهنگی­‌اش نگه داشته است. هامبورگ ممکن است هنوز از رادار استفاده نکند، اما این همان چیزی است که آن را به یک صفحه نانوشته و یک جواهر شگفت‌­انگیز تبدیل می‌کند که منتظر کشف شدن است. با مجله دور و نزدیک همراه باشید.

در ادامه‌ی مطلب ۳۶ ساعت در هامبورگ آلمان می‌خوانیم:

 شنبه

  • ساعت ۱ بعد از ظهر، سالن کنسرت جدید

یکی از بزرگترین پروژه‌­های شهری در اروپا «البفیل­‌هارمونی» خیره کننده است که مغرورانه در کرانه غربی نیو هافن­‌سیتی ایستاده است. هرزوگ و دومورون سوییسی این تالار را طراحی کرده‌اند. این پروژه با مشاجره­‌های فراوان همراه بوده، پنج سال بطول انجامیده و بودجه صدها میلیون دلار یوروای داشته و در نهایت ۷۸۹ میلیون یورو تمام شده است.گرچه این شک و تردیدها و مشاجره‌های اولیه زمانی که در ژانویه افتتاح شد، بسرعت محو گردید.عموم مردم برای آن نام مستعار گرم، الفی را انتخاب کرده بودند وتمام اجراها از ماه‌­ها قبل فروخته می‌شد. انبار آجری پایه­‌ای محکم برای ساختار شیشه‌ای است که مانند یک تاج با قله­‌هایی همچون چادر سیرک در بالای آن قرار دارد. همپوشانی آجر و شیشه، قدیمی و جدید، عملاٌ استعاره از ترکیب صنایع سنتی و مدرن هامبورگ است.  برای بازدید از تالار صف­‌ها طولانی است، اما شما می توانید برای زمان مشخصی به صورت آنلاین رزرو کنید.( هزینه رزرو ۲ یورو) و  برای تورهای ساختمان و خود سالن فوق­‌العاده کنسرت محدودیت دسترسی وجود دارد.(۱۵ یورو) تالار همچون کاسه‌ای است که گودی ملایمی دارد  و گروه ارکستر در ته آن قرار دارند. در سطح میدان می‌توانید در کافه اشتورت­بکر توقف کنید –منو نهار از ساندویچ­‌های سالمون دودی (۱۳٫۵۰ یورو) تا استیک نیم پز (۱۶٫۵۰ یورو) است که در چشم­‌انداز بندر سرو می‌شوند. سوغات  آلمان

  • ساعت ۴ بعد از ظهر، قایق بادبانی فولادی

در امتداد راهروهای موج­‌داری که توسط زاها حدید طراحی شده‌اند و در سواحل الب شکل گرفته‌اند پیاده‌روی کنید و از بارانداز ریکمر ریکمرز دیدن نمایید (۵ یورو)، یک قایق بادبانی استیل ۱۲۱ ساله یک تصویر روشن از زندگی در دریا را برای آن نسل از ملوانان می دهد که مدت کوتاهی را در هامبورگ می گذراندند.

  • ساعت ۵ بعد از ظهر، کافه‌ها و کشتی‌های باربری

از بندر شناور «لندانگ­اشبروکن» ۶۲ گذرگاه به سمت غرب در امتداد الب (۳٫۲۰ یورو سفر رفت­‌وبرگشت) حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به «اوولگان»، یک روستای ماهیگیری قدیمی با ساحل طولانی شنی،برسید.در انتهای آن، بار پر جنب و جوش «استرندپرل» قرار دارد، جایی که شما می‌توانید یک نوشیدنیتان را در حال تماشای کشتی‌های باربری که در آن سوی رودخانه با یک ردیف جرثقیل‌های غول‌پیکر بارگیری می‌کنند مزه مزه کنید. چشم‌انداز یک کشتی کانتینری که بتدریج تخلیه می‌شود بطرز غریبی شما را محسور می‌کند. چرخش آرامی که نگاهی کوتاه به مکانیسم های تجارت جهانی است.

هامبورگ آلمان

  • ساعت ۸ شب، اشتهای خود را بدست آورید.

درست در کنار «لندانگ­اشبروکن»، «پورتروگیزن­ورتل» قرار دارد. مرکز شلوغ رستوران‌ها و کافه‌ها که اکثر آنها پرتغالی هستند. قدیمی‌ترین و احتمالاٌ بهترین آنها رستوران پورتو در تقاطع دیتمار-کول-استراس و ریماروستراس است. این رستوران ماهی تازه کبابی و سیب‌زمینی را به اندازه کافی برای سیر شدن شما سرو می کند (۱۸ یورو).

  • ساعت ۱۰ شب، محل اجرای بیتل‌ها

بخش پرطرفدار سنت پاولی و باشگاه فوتبال محلی با نام مشابه، نمای دیگر شهر و روح ضد فرهنگ هامبورگ را در برمی‌گیرد. یک خیابان طولانی که بطور همزمان یکی از جالب‌ترین مناطق نور قرمز جهان و همچنین محل بزرگترین مجموعه تئاترهای موزیکال آلمان و مجموعه‌ای از کلوپ‌های شبانه پر جنب و جوش است، از منطقه «ریپربان» عبور می‌کند. با یک نوشیدنی در کلوپ «چاگ» با یک پس‌زمینه مکزیکی ، یکی از برجسته‌ترین بارهای شهر شروع کنید (نوشیدنی از ۱۰٫۵۰ یورو) و سپس به «زام سیلبرسک»، یک کافه دودی کلاسیک برای نوشیدن یک یا دو لیوان آسترا بروید. در تقاطعی که «ریپربان» به شادترین خیابان دنیا «گراس فرای­هایت» می‌رسد، میدان بیتلز قرار دارد. اینجا برنامه‌هایی از گروه بیتلز، در اوایل دهه ۱۹۶۰، وقتی که صدای گروه در بسیاری از مکان‌های این خیابان‌ها طنین انداخته بود، را به یادگاردارد و یادآوری می‌کند که زندگی شبانه این شهر پیشینه‌ای طولانی دارد.

کافه هامبورگ آلمان

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد آلمان به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.