کوله‌گردی یا بک‌پکینگ کمپینگ
امتیاز ما

اگر به کوه‌نوردی و کمپینگ علاقه دارید باید حتما اطلاعات خود را درباره بک‌پکینگ بالا ببرید. برای افرادی که بار اول است کوله‌گردی یا بک‌پکینگ را امتحان می کنند ممکن است محیط بیرون و طبیعت کمی گیج‌کننده باشد. با کوله‌گردی به طبیعت می‌روید و دور از امکانات و مردم دیگر و جاده‌ها اوقات خود را می‌گذرانید؛ البته تنهایی، خود یکی از بهترین دلایل برای کوله‌گردی است اجازه ندهید. ترس و نگرانی از طبیعت و مکان‌هایی که نمیشناسید شما را از کوله‌گردی منصرف کند. در ادامه با مجله‌ی گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا شما را با نکات مهم کوله‌گردی آشنا کنیم.

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

درباره کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ ترکیبی از کوهنوردی و کمپینگ در طبیعت است. یک کوله‌گرد یا  بک‌پکر باید تجهیزات مناسب مانند چادر، کیسه خواب، وسایل آشپزی غذا و لباس را همراه خود ببرد. کوله‌گردی ممکن است سفرهایی یک شبه یا سفرهایی چند روزه باشد؛ حتی برخی از این سفرها چند ماه هم طول می‌کشند. البته برای شروع کوله‌گردی نیازی نیست کیلومترها راه بروید. مقاصد نزدیک اما بسیار زیبا هم برای کوله‌گردی وجود دارد. هزینه سفربا کوله پشتی

مقدار بار مناسب برای کوله ‌گردی

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

اگر برای اولین بار است قصد تجربه بک‌پکینگ را دارید، باید حتما پیش از حرکت از میزان وسایل خود مطمئن شوید. کوله‌گردی یا بک‌پکینگ از کوهنوردی دشوارتر است زیرا شما وسایل و تجهیزاتی با وزن زیاد با خود حمل می‌کنید. برای شروع و عادت کردن به وزن بار خود در کوله‌گردی، از کوهنوردی‌هایی با مسافت کم و تجهیزات سبک شروع کنید. سپس کم‌کم مسافت را افزایش دهید و به تجهیزات خود بیافزایید. هرچه وسایل کم‌تر باشند، تجهیزات خود را راحت‌تر حمل می‌کنید و سفر راحت‌تری خواهید داشت.  اگر وقت ندارید خودتان را برای کوله‌گردی آموزش دهید، سعی کنید وسایل سبک‌تری بردارید. فقط وسایل سبک و ضروری را انتخاب کنید و مقصدی را انتخاب کنید که مسافت کمی با جاده اصلی دارد.

وسایل و تجهیزات مورد نیاز بک‌پکینگ

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ کمپینگ

هدف بیشتر بک‌پکرها این است که وسایل سبک‌تری همراه خود ببرند اما در عین حال می‌خواهند تمام تجهیزات کمپینگ را همراه خود داشته باشند تا سفر راحت‌تری را تجربه کنند. برای یک کوله‌گردی موفقیت‌آمیز شما به غذا و سرپناه نیاز دارید. برخی از وسایل ضروری کوله‌گردی را باید به صورت انفرادی بردارید و برخی از وسایل را، اگر گروهی سفر می‌کنید می‌توانید با یکدیگر تقسیم کنید تا وزن زیادی را متحمل نشوید. سعی کنید پیش از رفتن یک چک لیست برای خود آماده کنید تا وسایل ضروری را فراموش نکنید و سعی کنید لوازمی که احتیاج ندارید در خانه بگذارید. هر آیتم غیر ضروری که با خود نبرید لوازم شما را سبک‌تر و سفر شما را راحت تر می‌سازد. سفر بعدیتان زمینی باشد

مقاصد کوله‌گردی

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

پارک‌های ملی طبیعت و جنگل‌ها مناطق مناسبی برای کوله‌گردی هستند. با کمی جستجو و با استفاده از تجربه‌های افراد حرفه‌ای‌تر می‌توانید مسیرهای محبوب را پیدا کنید. زمانی که مقصد مورد نظر خود را پیدا کردید حتما از قوانین آن مکان برای غذا، کمپینگ و درست کردن آتش اطمینان حاصل کنید.

امنیت در کوله‌گردی

سعی کنید حتماً نقشه، قطب‌نما و جی‌پی‌اس همراه خود داشته باشید و طرز استفاده از آنها را یاد بگیرید. همیشه پیش از اینکه به سفر بروید به فرد یا افرادی اطلاع بدهید و آنها را از مقصد و مسیر خود باخبر سازید و حتما پس از بازگشت با آنها تماس بگیرید. یک جعبه کمک‌های اولیه‌ی کوچک آیتمی ضروری برای سفرهای کوله‌گردی است. حتما از منابع اورژانسی مکانی که قصد سفر به آن را دارید مطلع شوید و اگر در طول سفر و در طبیعت با موقعیت اورژانسی و بحرانی روبرو شدید، آرامش خود را حفظ کنید و با برنامه‌ریزی جلو بروید و درخواست کمک کنید.  بلیط هواپیما

کوله‌گردی یا بک‌پکینگ

اخلاقیات در کوله‌گردی و کمپینگ

افرادی که قصد کوله‌گردی یا بک‌پکینگ دارند باید یک سری از قوانین را برای احترام به طبیعت و مراقبت از آن عایت کنند. این قوانین شامل موارد زیر هستند:

  • جمع آوری صحیح زباله ها
  • احتیاط در درست کردن آتش و جلوگیری از خطرات احتمالی آن
  • احترام به حیات وحش
  • سفر و کمپ در سطوح با دوام
  • احترام به دیگر بازدیدکنندگان

پیش از رفتن به پارک‌ها و جنگل‌ها با جنگلبانی و نگهبانان تماس بگیرید تا از قوانین موجود در آن منطقه مطلع شوید. بسته به فصل و منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید، ممکن است در برخی مناطق اجازه روشن کردن آتش نداشته باشید یا نیاز به ظروفی خاص برای غذا داشته باشید. گاهی پیش می‌آید که برخی از مناطق برای بازسازی بسته شده باشند. توصیه می‌شود محل کمپ شما حداقل ۳۰ متر با آب فاصله داشته باشد. در کل زمانی که به کوله‌گردی می‌روید سعی کنید به محیط زیست احترام بگذارید و قوانین را رعایت کنید  تا طبیعت را برای نسل‌های بعدی حفظ کنید.