بهترین سوغات سنتی پراگ
امتیاز ما

در هر سفری خرید سوغاتی مانند آهن‌ربا، ماگ یا لوازم تزئینی خیلی آسان است اما خرید سوغاتی که هم ارزش هنری و فرهنگی دارد هم معنا و مفهوم خاصی دارد بسیار با ارزش‌تر است. با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید تا برخی از بهترین سوغات سنتی پراگ را به شما معرفی کنیم. خرید ارزان بلیط هواپیما

بهترین سوغات سنتی پراگ

عروسک های خیمه شب بازی

بهترین سوغات سنتی پراگ

عروسک‌گردانی در پراگ بازی کودکانه محسوب نمی شود. عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی در سراسر پراگ یافت می‌شوند و برخی از بهترین مغازه‌های فروش این عروسک‌ها در نزدیکی «پل چارلز» در اولد تاون قرار گرفته‌اند. این عروسک‌ها در اندازه‌ها و تِم‌های مختلف به‌ فروش می‌رسند؛ از جادوگر و شیطان گرفته تا شخصیت‌های ادبی، سیاسی، کارتون و حتی حیوانات. مردم محلی پراگ اعتقاد دارند که شما عروسک را انتخاب نمی‌کنید بلکه عروسک شما را انتخاب می‌کند. پس زیاد در انتخاب وسواس به خرج ندهید و هر کدام چشمتان را گرفت بردارید.  عروسک‌های خیمه شب بازی یکی از بهترین سوغات سنتی پراگ هستند.

گارنت

بهترین سوغات سنتی پراگ

«گارنت» نوعی سنگ نیمه قیمتی است و به عنوان یک سنگ سلطنتی از دوران قدیم در کشور چک شهرت داشته است. امروزه از گارنت برای ساخت وسایل زیادی، از زیورآلات گرفته تا لوازم تحریر استفاده می‌کنند. بنابراین بسته به بودجه‌ای که به همراه دارید می‌توانید وسایلی که با گارنت ساخته می‌شوند را به عنوان سوغات خریداری کنید. البته باید مراقب سنگ‌های تقلبی باشید و پیش از پرداخت پول از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. بلیط هواپیما تهران پراگ

شیشه های بوهمی

بهترین سوغات سنتی پراگ

کریستال‌های بوهمی نوعی شیشه‌‌ی سنتی هستند که در کارگاه‌های کوچک در چک، به صورت دستی بریده و ساخته می‌شوند. ممکن است نام این شیشه‌ها کمی گیج‌کننده باشد اما جالب است بدانید که کریستال در کشور چک به شیشه‌هایی با کیفیت که دارای مقدار کمی سرب هستند گفته می‌شود. وجود سرب باعث می‌شود این کریستال‌ها انعکاس زیبایی داشته باشند و حکاکی روی آن‌ها آسان‌تر شود. به علاوه دوام بیشتری نسبت به شیشه‌های معمولی خواهند داشت.

چای و لوازم جانبی چای

بهترین سوغات سنتی پراگ

ممکن است خیلی از گردشگران از چایخانه‌ها بدون توجه عبور کنند اما مردم پراگ عاشق این چایخانه‌ها هستند. برخی از چایخانه‌های بزرگ‌تر در پراگ بسته‌های چای، کتری‌های سرامیکی و فلزی، صافی برای چای، فنجان و دیگر لوازم جانبی چای را به عنوان بهترین سوغات سنتی پراگبه فروش می‌رسانند. اگر زمانی‌که در پراگ هستید به دنبال تابلویی با نوشته‌ی (čajovny) بگردید حتما چایخانه‌ها را پیدا می‌کنید. در محیط گرم این چایخانه قدم بگذارید و علاوه‌بر صرف چای، یک سوغات زیبا خریداری کنید. پراگ و حقایق جالب که در مورد آن نمی دانستید

ویفرهای اسپا

بهترین سوغات سنتی پراگ

ویفر اسپا نوعی ویفر بزرگ است. با وجود اینکه بیشتر کمپانی ها ویفر اسپا را تولید می‌کنند، معروف‌ترین آن در شهر « کارلووی واری» که به دلیل وجود چشمه‌های آب‌گرم و اسپاهای متعدد شهرت دارد یافت می‌شود. ویفرهای اسپا بسیار نازک و بسیار بزرگ و دارای یک لایه شکلات، وانیل یا فندق هستند. بسته‌های این ویفر را می‌توانید از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌های پراگ خریداری کرده و به عنوان یکی از بهترین سوغات سنتی پراگ با خود ببرید.

اسباب بازی های چوبی

بهترین سوغات سنتی پراگ

برای اینکه از اسباب‌بازی‌های چوبی پراگ هیجان‌زده شوید نیازی نیست حتما کودک باشید. از ماشین‌های قدیمی گرفته تا قطارها و حیوانات، اسباب‌بازی‌های چوبی در همه‌جای پراگ یافت می‌شوند. این‌ها بهترین سوغات سنتی پراگ هستند که یا قیمت ارزان قابل خرید می باشد و جایگزین خوبی برای صنایع دستی گران‌قیمت می‌شوند.

پوسترهای موخا

آثار نقاشی «آلفونس موخا» در سبک «آرت نوو» در همه‌جای پراگ یافت می‌شود؛ از اولد تاون گرفته تا سالن‌های تئاتر و کافه‌‌ها. پوسترهایی از نقاشی‌های موخا که زنان زیبارو کشیده است در پراگ شهرت زیادی دارند. آثار اصل این هنرمند در موزه‌ها و کلکسیون‌های شخصی نگه‌داری می‌شود. این پوسترها را می‌توانید به‌راحتی در پراگ خریداری کنید. برای خرید این پوسترها می‌توانید سری به موزه‌ی موخا بزنید.

سوغات کافکا

بهترین سوغات سنتی پراگ

«فرانتس کافکا» در پراگ متولد شد و بیشتر سال‌های عمرش را در این شهر به سر برد. او نویسنده‌ی کتاب معروف «مسخ» است و سفر به پراگ بدون دیدن موزه‌ی کافکا و نمایشگاهی از نسخه‌های خطی، نامه‌ها، خاطرات و عکس‌های او کامل نخواهد شد. پیش از اینکه موزه را ترک کنید می‌توانید سری به گیفت‌شاپ بزنید کپی‌هایی از کتاب‌های کافکا، تقویم، کارت پستال و هدایای دیگر را خریداری کنید و به عنوان سوغات ببرید.