طولانی‌ ترین سفرهای هواپیمایی
امتیاز ما

بعضی‌ها از مسافرت هوایی بیش از دیگر انواع مسافرت‌ها لذت می‌برند اما با اطمینان می‌توان گفت حتی یک نفر پیدا نمی‌شود که بگوید از مسافرت هوایی فوق‌العاده طولانی مدت خوشش می‌آید و کیف می‌کند. حتی اگر راه‌کارهای زیادی برای داشتن سفر هوایی راحت سراغ داشته باشید باز بعید است مسافری بتواند زمان زیادی را در ارتفاع 35 هزار پایی از زمین دوام بیاورد و خسته نشود. دست کم این است که حوصله‌اش سر می‌رود.

مسافران از مبدا دوحه، پایتخت قطر در خیلج فارس، به مقصد شهر اوکلند در نیوزیلند بدون شک از چنین مسافرتی خسته نمی‌شوند چون مسافت این سفر به نظرشان خسته کننده نمی‌آید با این که پرواز هواپیماهای قطر ایرویز از دوحه به اوکلند 16 ساعت و 10 دقیقه است اما خستگی و اضطراب زمانی بر مسافران مستولی می‌شود که بخواهند از اوکلند به قطر برگردند چراکه 17 ساعت 30 دقیقه این سفر طول می‌کشد. به همین دلیل است که یکی از طولانی‌ترین سفرهای هوایی دنیا همین سفر اوکلند به دوحه است.

طولانی‌ ترین سفرهای هواپیمایی

هواپیمایی که از اوکلند به مقصد دوحه پرواز می‌کند باید 9032 مایل را از بیش از 10 منطقه زمانی طی کند. در پرواز رفت در تاریخ فوریه 2017 هواپیما صبح روز یکشنبه از دوحه پرواز کرد و صبح زود روز دوشنبه به نیوزیلند رسید. اما شاید بتوان طولانی‌ترین سفر هوای دنیا را به سنگاپور ایرلاینز نیز اختصاص داد چراکه مسافران این سفر مجبورند فاصله بیش از 9500 مایلی از سنگاپور تا نیویورک را با هواپیما طی کنند.

شما نیز اگر قرار است تا چنین پروازهایی یا پروازهایی مشابه آن را تجربه کنید و در تمام مدت پرواز به دلایل مختلف هر چه را که می‌خورید بالا بیاورید، بهتر است تا قبل از انجام چنین مسافرتی نکاتی و مطالبی را درباره چگونگی تحمل سفرهای طولانی مدت با هواپیما یاد بگیرید. تازه باید به چنین زمان درازی مدت زمان تاخیرات را هم اضافه کنید!

طولانی‌ ترین سفرهای هواپیمایی

نقطه مقابل این سفرهای هواپیمایی دور و دراز، کوتاه‌ترین سفر هوایی دنیا است با 62 مایل که در مدت زمان 16 دقیقه از سانفرانسیسکو آغاز و به «سانتا رزا» منتهی می‌شود. یعنی مدت زمان این پرواز حتی از زمانی که یک کارمند اداره برای رسیدن به محل کارش طی می‌کند کمتر است.

برای خرید بلیت هواپیما  به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.