پیاده شدن از هواپیما
امتیاز ما

روی صندلی مشخص شده خود در هواپیما نشسته‌اید که علامت هشدار بستن کمربند ایمنی ظاهر می‌شود اما شما زیاد اهمیت نمی‌دهید چون می‌دانید هنوز زمان بسیاری تا فرود مانده است و تا رسیدن به مقصد مورد نظر کلی وقت برای بستن کمربند ایمنی دارید. قبول است! هر پروازی معطلی دارد اما همیشگی نیست و فقط گاهی تاخیر زیادی در فرود پیش می‌آید. مجله ی گردشگری دور و نزدیک

می‌توان گفت چنین وضعیتی را همه ما به چشم خود دیده‌ایم و دقایق زیادی را روی صندلی نشسته‌ایم و منتظر مانده‌ایم تا هواپیما عاقبت فرود آید و خیال‌مان راحت شود که از آسمان به زمین رسیده‌ایم. شاید به همین دلیل است که با رفتاری خونسردانه و البته سر صبر و حوصله وسایل دم دستی خود را از جاهای مخصوص درمی‌آوریم چون می‌دانیم که حالا حالا هواپیما روی زمین نمی‌نشیند.

این که شما چه قدر عجله دارید این جا دیگر اصلا مهم نیست و چاره‌ای به غیر از این ندارید که طبق روال همیشه تمامی قواعد و قوانینی که از شما خواسته می‌شود را قبل، حین پرواز و هنگام فرود رعایت کنید. این تعلل در اجرای برنامه‌های پرواز و فرود هواپیما معضلی است که در هر هواپیمایی وجود دارد. بنابراین، چرا هیچ یک از خطوط هوایی تدبیر و تمهیدی برای رفع این مشکل نمی‌کنند؟

دلیل اما این است که این به زعم شما مشکل از سوی خطوط هوایی ایجاد نشده است (البته خطوط هوایی عامل اصلی تاخیرات و درنگ‌ها در به موقع رسیدن هواپیما هستند). از دیگر سو، پیاده شدن مسافران از هواپیما موضوعی است که عملا به خدمه پرواز بستگی دارد. خلبان و مهمانداران پروازی که شما در آن هستید آن گونه که باید اصول میزبانی را رعایت نمی‌کنند و چنین چیزی به هیچ وجه برای آنها مهم نیست و در عوض به تنها موردی که اهمیت می‌دهند این است که شما و همه مسافران صحیح و سالم به مقصد برسید.

علامت هشدار بستن کمربند ایمنی به محض این که هواپیما به جایگاه مخصوص توقف رسید خاموش می‌شود اما پیش از این که درهای هواپیما باز شود و شما اجازه خروج از آن را داشته باشید اتفاقات زیادی باید رخ بدهد که از آن بی‌اطلاع هستید. قبل از هر چیز خلبان باید دور موتور هواپیما را کاهش دهد و پس از آن چراغ‌های مخصوص ضد برخورد را  که بر روی دو بال طرفین هواپیما است خاموش کند. هنگامی که این چراغ‌ها خاموش شد، خدمه حاضر در فرودگاه با این علامت متوجه می‌شوند که نزدیک شدن به هواپیما اکنون دیگر خطری ندارد. در این هنگام است که خدمه با پله مخصوص پیاده شدن از هواپیما به نام «پل جت» به سمت هواپیما می‌آیند و آن را با در خروجی هواپیما تنظیم می‌کنند و با علامت مخصوص به خدمه داخل هواپیما اطلاع می‌دهند که مسافران می‌توانند در امنیت کامل از هواپیما خارج شوند. چطور پروازهای طولانی مدت را تحمل کنیم

انجام چنین کاری ظرف یک یا دو دقیقه انجام نمی‌شود و کارهای حاشیه‌ای زیادی باید صورت بگیرد که همه آنها زمانبر است. اول این که مهندسان پل جت باید از سالم و مطمئن بودن آن اطمینان حاصل کنند. دیگر آن که چند دقیقه‌ای زمان می‌برد تا پل جت با در خروجی هواپیما جفت و جور شود. دست آخر این که مسئول در خروجی هواپیما باید از فرود هواپیما و اجازه خروج مسافران مطلع و مطمئن شود.

خلاصه این که فرآیند پیچیده‌ای باید طی شود تا شما در هواپیما جاگیر و یا از آن خارج شوید. تازه هنوز بخش مربوط به تحویل بار و وسایلی که از شما در هنگام پرواز گرفته‌اند مانده است که خود این روند هم بیش از همه دقایقی که پشت سر گذاشته‌اید وقت‌گیر است. در هنگام فرود هواپیما پیشنهاد ما به شما این است که عوض عجله کردن برای پیاده شده سر جای خود بنشینید و کمی بیشتر به موسیقی مورد نظر گوش دهید و یا چرخی در اینترنت گوشی خود بزنید و یا اصلا از اینترنت وای فای هواپیما برای دانلود چیزهای مورد علاقه خود استفاده کنید.

برای خرید بلیط هواپیما  به صفحه‌ی اصلی سایت مراجعه کنید.