سفر به کره‌ی جنوبی مردم کره
امتیاز ما

کره‌ی جنوبی یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری است که همیشه به دلیل وجود دو همسایه‌ی معروف یعنی چین و ژاپن نادیده گرفته می‌شود. با این حال سفر به کره‌ی جنوبی باید حتما در برنامه‌های شما قرار بگیرد. اگر به کره‌ی جنوبی سفر کردید، تنها به جاذبه‌های گردشگری معروف سئول اکتفا نکنید؛ بلکه سعی کنید تفریحا متفاوت این کشور را هم تجربه کنید. در ادامه با مجله‌ی گردشگری دورونزدیک همراه باشید تا بدانید چگونه می‌توانید یک سفر به کره‌ی جنوبی متفاوتی داشته باشید.

لباس‌ های سنتی کره‌ی جنوبی بپوشید

سفر به کره‌ی جنوبی

به احتمال خیلی زیاد سفر خود را از سئول آغاز می‌کنید؛ پایتخت کشور کره‌ی جنوی ترکیب زیبایی از سنت و مدرنیته است و قصر‌ها و معابد قدیمی در کنار موزه‌ها و ساختمان‌های مدرن منظره‌ی جالبی را به نمایش می‌گذارند. اولین قدم برای درک بیشتر فرهنگ گره‌ای پوشیدن لباس های سنتی این کشور است. می‌توانید یک لباس سنتی کره‌ای یا «هانبوک» را اجاره کنید تا نه‌تنها احساس کنید شبیه مردم کره هستید بلکه دسترسی راحت و رایگان به مکان‌های فرهنگی مانند قصرها و معابد شهر داشته باشید.

بازی های سنتی کره‌ی جنوبی را تجربه کنید

سفر به کره‌ی جنوبی

«جونجو» یکی از جالب ترین شهرهای کره‌ی جنوبی است. این شهر قدیمی پر از خانه‌های قدیمی و سنتی کره‌ای که «هانوک» نام دارد است. مردم کره‌ی جنوبی دوست دارند سنت‌های‌شان را زنده نگه دارند و از جونجو با عنوان پایتخت فرهنگی یاد می‌کنند. در حقیقت خود این شهر دارای یک مرکز فرهنگی بزرگ است که گردشگران می‌توانند در آن بازی‌های سنتی کره ای مانند «یوت نوری» یا «توهو» را انجام دهند. در این بازی بازیکنان باید چوب‌هایی را به داخل قوطی پرتاب کنند.  سفر ارزان به سئول

از سرزمین اسپا در بوسان دیدن کنید

مردم کره عاشق اسپا هستند و تعجبی ندارد که تمام روز را در انواع آب‌های آرامش‌بخش و امتحان کردن ماساژ‌های مختلف بگذرانند. یکی از بهترین اسپاهای کره‌ در دومین شهر بزرگ این کشور یعنی «بوسان» در جنوب کره واقع شده است. این شهر ساحلی به داشتن سواحل زیبا، غذاهای دریایی و چشمه های آب‌گرم شهرت دارد. «اسپالَند» در بوسان درواقع نوعی «جیمجیلبانگ» یا حمام کره‌ای است. ورودی این اسپا ۱۲ هزار وون در روزهای وسط هفته و ۱۴ هزار وون در اواخر هفته است.

در دهکده هنری سئول به اکتشاف بپردازید

سفر به کره‌ی جنوبی

بیشتر گردشگرانی که به سئول سفر می‌کنند، حتما از دهکده‌ی «بوکچون» و خانه‌های سنتی و مغازه‌های زیبایش دیدن می‌کنند. با این حال، محله‌ای در سئول وجود دارد که خیلی بیشتر از بوکچون شما را به تاریخ و سنت کره‌ی جنوبی می‌برد و دیدن کردن از هانوک یا خانه‌های سنتی، چایخانه‌ها و کافه‌ها و مغازه‌‌های قدیمی ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. محله‌ی «ایکسوندونگ» توسط مردم محلی به خوبی محافظت شده و امروزه به بهشتی برای دوست‌داران تاریخ و هنر، مخصوصا کسانی که به معماری سنتی کره‌ای علاقه دارند تبدیل گشته است.

در کلاس های آشپزی شرکت کنید

بیشتر گردشگران سعی می‌کنند در سفر به کره‌ی جنوبی از غذاهای خوشمزه‌ی این کشور امتحان کنند و خیلی کمتر پیش می‌آید که گردشگران تلاش کنند نحوه‌ی پخت این غذاها را یاد بگیرند. غذاهای کره‌ای بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ این کشور هستند و به همین دلیل کلاس‌های آشپزی فرصت بسیار خوبی برای درک بیشتر فرهنگ کره‌ی جنوبی محسوب می‌شوند. رستوران‌های زیادی در کشور کره وجود دارند که کلاس‌های آشپزی به زبان انگلیسی برای گردشگران و مهاجران برگزار می‌کنند.

در فستیوال گِل بوریونگ شرکت کنید

سفر به کره‌ی جنوبی

اگر در زمان سفر به کره‌ی جنوبی فرصت شرکت در یکی از فستیوال‌های محلی کره ی جنوبی برای‌تان فراهم شد حتما از آن استفاده کنید. یکی از جالب‌ترین فستیوال‌های کره، فستیوال گِل در بوریونگ است. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما مردم محلی و گردشگران هر سال در ماه جولای جمع می‌شوند و به بازی‌هایی مانند کشتی در گِل، سرسره‌بازی و … می‌پردازند.

به معبد تاپسا بروید

سفر به کره‌ی جنوبی

کره کشوری پر از معابد گوناگون و زیبا است اما معبد «تاپسا» در کنار کوه «مایسان» در شمال استان «جئولا» به قدر ناشناخته است که ممکن است حتی مردم کره هم از وجود آن باخبر نباشند. این معبد دارای بیش از ۸۰ پاگودای ساخت دست انسان است که گفته می‌شود دارای خواص الکترومغناطیسی هستند. مردم اعتقاد دارند اگر یک آرزو کنید و سنگی داخل این پاگوداها بیاندازید، آٰرزوی‌تان برآورده می‌شود. خرید بلیط هواپیما تهران سئول