رسوم عجیب سوئیس
امتیاز ما

کشور سوئیس بخش‌های مختلفی دارد و در هر بخش از آن رسم‌ و رسوم متفاوتی وجود دارد. این رسوم شادی باعث شوند سوئیس کشور عجیبی به نظر برسد. اگر دوست دارید با رسوم عجیب سوئیس که مردم این کشور از آن‌ها سر در می آورند آشنا شوید، با مجله گردشگری دور و نزدیک همراه باشید. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

رسوم عجیب سوئیس

سیستم رای اکثریت

رسوم عجیب سوئیس

سیستم رای اکثریت آرزوی یک فرد علاقمند به سیاست است و برای یک دیکتاتور کابوس تلقی می‌شود. کلمه‌ی  (Landsgemeinde) اشاره به قدرت مردم دارد. این سیستم نوعی سیستم رای‌دادن است که در آن مردم در میادین عمومی شهر یا روستای خود جمع می‌شوند و رای خود را با بلند کردن دست‌شان اعلام می‌کنند. این سیستم رای‌دهی بسیار قدیمی است و به قرن شانزدهم باز می‌گردد.  البته هنوز در برخی از کانتون‌های سوئیس مانند «آپنزل» و «گلرو» اجرا می‌شود.  در سال‌های گذشته در شش کانتون دیگر این سیستم تعیین‌کننده‌ی رای نهایی بود سفر به سوئیس به شما این امکان را می‌دهد تا یکی از ابتدایی ترین اشکال دموکراسی را از نزدیک ببینید.

مسابقات آواز یودلینگ

رسوم عجیب سوئیس

یکی از فستیوال‌هایی معروف سوئیس، فستیوال آوازخوانی «یودلینگ» است. این فستیوال در فصل تابستان در کانتون وله و به مدت چهار روز برگزار می‌شود. مردمی که برای آوازخوانی در این فستیوال شرکت می‌کنند، لباس‌های سنتی و محلی مناطق آلپی را می‌پوشند تا این رسوم عجیب سوئیس را جشن بگیرند. یودلینگ نوعی چه‌چه زدن است که در زمان‌های گذشته در میان کشاورزان، به عنوان روشی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شد. آواز یودلینگ از یک فریاد ساده بسیار موثرتر است و به خوبی در میان کوه‌ها و دره‌‌ها انتقال پیدا می‌کند.  حقایق جالب در مورد برف

فستیوال سیلوستر کلاوس

رسوم عجیب سوئیس

ماسک‌های ترسناک، زنگوله‌های بزرگ، آوازخوانی یودلینگ نشان دهنده‌ی هالووین در سوئیس نیست، بلکه نماد فستیوال معروف «سیلوستر کلاوس» است. این فستیوال که از رسوم عجیب سوئیس محسوب می شود ازجمله جشن‌هایی است که در کانتونِ آپنزل برگزار می‌شود و درواقع به نوعی جشن سال نو را نشان می دهد. در این فستیوال افرادی که زنگوله‌ها را در دست دارند، در شهر می‌گردند و درحالی‌که زنگ‌های‌شان را به سمت مردم شهر تکان می‌دهند، برای آن‌ها آواز می‌خوانند و سال نو را تبریک می‌گویند.

میهمانی های تاریخی در گوتهلف ماریت

رسوم عجیب سوئیس

در «گوتهلف ماریت» یا بازار تازیخی کشاورزان در «سومیسوالد»، یک میهمانی تاریخی برگزار می‌شود؛ زمانی‌که از این میهمانی دیدن می‌کنید انگار در روستایی در سال ۱۷۷۹ قدم می‌زنید. فروشندگان لباس‌های سنتیِ زمان «ارمیا گوتهلف»، نویسنده‌ی معروف سوئیسی را به‌ تن می‌کنند. رقص‌های سنتی، صنایع دستی و هنری و غذاهای متنوع، همگی حال‌وهوای قرن هجدهم را به شما منتقل می‌کنند.

مسابقه جادوگران

رسوم عجیب سوئیس

گروهی از جادوگران را تصور کنید که در حال اسکی کردن هستند؛ منظره‌ی خیلی جالبی به‌نظر می‌رسد. مسابقه‌ی جادوگران هر سال در ژانویه در دهکده‌ی «بیلالپ» در کانتونِ وله برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از عجیب‌ترین رویدادهای سوئیس است و شرکت‌کنندگان با لباس‌های جادوگران و با جاروی پرنده اسکی بازی می کنند. براساس افسانه‌های محلی، بیلالپ محل زندگی یک جادوگر بدجنس بوده و این مسابقه هر سال به یاد او برگزار می‌شود. موسیقی و روشن کردن مشعل هم از دیگر برنامه‌هایی است که پس از مسابقه  برگزار می‌شوند. سوغات سویس

کُشتی سوئیسی بر روی کوه ریگی

رسوم عجیب سوئیس

اگر دو مرد غول‌پیکر را در حال زمین زدن یکدیگر تصور کنید، دقیقا همان تصویری است که هنگام برگزاری کُشتی سوئیسی بر روی کوه ریگی خواهید دید. این فستیوال یکی از قدیمی‌ترین فستیوال‌های این کشور است و به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این رویداد با موسیقی سنتی، رقص با پرچم و … ادامه پیدا می‌کند.

دیگ‌های شکلاتی

رسوم عجیب سوئیس

بخشی از فستیوال دیگ‌های شکلاتی، خوردن شکلات است و بخشی از آن مسابقات دیگر. یکی از سنت‌های قدیمی در شهر «ژنو» (L’Escalade) نام دارد. داستان این سنت قدیمی به سال ۱۶۰۲ باز می‌گردد. در آن زمان دوکِ ارتش «ساوی» تلاش کرد دیوارهای ژنو را اندازه بگیرد. اما «کاترین چاینل» که بعدها«مادر قلمرو» نام گرفت، زمانی‌که در حال پختن سوپ بود و فرانسوی‌ها را در حال اندازه‌گیری دیوار دید، سوپ را بر سر مهاجمین خالی کرد و لشگر ژنو را از خواب بیدار کرد. مردم ژنو هرسال این رویداد تاریخی را جشن می‌گیرند و یک مسابقه در اولد تاون ژنو برگزار می‌کنند. آن‌ها با خوردن شکلات‌هایی به شکل دیگِ سوپ و به تمسخر گرفتن فرانسوی‌های آن زمان، این رویداد را جشن می‌گیرند.  آبشار فورگولیو در دره تیچینو ی سوئیس

ملکه گاوها در کانتونِ وله

رسوم عجیب سوئیسرسوم عجیب سوئیس

مل اینکه گاوها در کانتونِ وله از محبوبیت زیادی برخوردارند. این‌بار در رویدادی دیگر گاوها در نبردی رودررو قرار می‌گیرند تا «ملکه‌ی ملکه‌ها» انتخاب شود. گاوی که برنده مسابقه شود، در فصل تابستان به عنوان سردسته‌ی گله انتخاب می‌شود. گاوها، بدون آنکه از قبل آموزش دیده باشند، بر اساس وزن‌شان به میدان آورده می‌شوند. این گاوها بر حسب غریزه برای قلمرو خود مبارزه می‌کنند و به یکدیگر شاخ می‌زنند. مسابقه تا زمانی‌که یکی از گاوها از مبارزه خسته شود ادامه دارد. البته گاوِ برنده یک زنگوله‌ی بزرگ هم دریافت می‌کند.